Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 13 Noiembrie 2024
Hilti
Home
ALUMIL SA: Conducerea corporatiei anunta o stabilizare a vanzarilor
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 06 Dec 2010 17:51
Recent, managerii grupului Alumil – Grecia au prezentat rezultatele financiare la nivel de holding, aferente primelor noua luni ale anului in curs. Astfel, s-a inregistrat o stabilizare a vanzarilor, concomitent cu imbunatatirea profitului brut pentru perioada analizata. "Alumil Aluminium Industry SA a consemnat o scadere de 3,8% a veniturilor (de la 152,8 milioane de euro in primele trei trimestre din 2009 la 146,9 milioane de euro in 2009), in timp ce profitul brut s-a situat la 32,9 milioane de euro, marcand o crestere de 4,5% fata de nivelul bazei initiale de comparare, cand s-au consemnat 31,4 milioane de euro. "In ceea ce priveste indicatorul EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization - castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare), care reflecta cu acuratete performanta financiara a companiei (respectiv profitabilitatea acesteia), Alumil Group a avut rezultate optime, concretizate printr-o majorare de 38,2%, de la 11,1 milioane de euro la 15,3 milioane de euro anul trecut. De altfel, veniturile efective (inainte de achitarea taxelor) s-au inscris din nou pe un trend ascendent (234.000 de euro), dupa ce, in perioada corespunzatoare a anului trecut, pierderile s-au cifrat la 6,4 milioane de euro. Revenirea la profitabilitate s-a datorat, in principal, faptului ca, in intervalul ianuarie-septembrie 2009, compania a folosit materii prime achizitionate la o cotatie mai mare in raport cu materialele procurate in acest an (intrucat contractele incheiate in 2008 au ajuns in acel moment la scadenta). De asemenea, optimizarea profitului a fost un efect direct al reducerii costului de productie si al efortului permanent al administratorilor de a se adapta noului context economic. In acelasi timp, o alta premisa pozitiva a fost aceea generata de reducerea cheltuielilor financiare, prin restructurarea unor imprumuturi", se arata in raportul emis de Alumil Group. Potrivit conducerii concernului elen, "compania-mama a anuntat pentru primele noua luni a.c. un regres de 1% al vanzarilor, la aproximativ 104,3 milioane de euro, in comparatie cu 105,4 milioane de euro in aceeasi perioada din 2009. Scaderea nesemnificativa a veniturilor, care indica mai degraba o stabilizare, reprezinta un efect al procedeelor de evitare a efectelor recesiunii pe piata din Grecia, care constituie si in continuare principala zona-tinta a Alumil. Astfel, in Grecia, vanzarile totale ale grupului s-au cifrat la un nivel partial (dupa trei trimestre) de 116,8 milioane de euro (fata de 120,4 milioane de euro), o cota importanta fiind detinuta si de subsidiarele din regiunea balcanica (43,5 milioane de euro, in raport cu 51,6 milioane de euro), respectiv de cele din alte tari ale lumii, care si-au consolidat pozitia (15,6 milioane de euro, comparativ cu 12,7 milioane de euro". In cadrul raportului se mai arata, printre altele, ca, in ceea ce priveste operatiunile intragrup in primele noua luni din 2009, "Alumil Rom Industry - in cadrul careia holdingul si-a mentinut participatia majoritara la 55,9% - a consemnat vanzari catre terti in valoare de 3,83 milioane de euro, care nu fac parte din veniturile consolidate la nivel de grup si s-ar putea constitui intr-o contributie efectiva in perioada urmatoare".
***
O tranzactie importanta, care a avut loc in perioada de raportare, este constituita de preluarea integrala a subsidiarei Aloukom SA (potrivit deciziei luate de Adunarea Generala a Actionarilor), procedura definitivata prin cumpararea a 14,14% din actiuni (contra sumei de 0,8 milioane de euro), astfel incat participatia grupului sa fie de 100%. Potrivit informatiilor furnizate de conducerea grupului, Alumil se afla printre liderii europeni din domeniul extrudarii sistemelor de profile din aluminiu (numarul 1 in Grecia incepand din anul 2000) si detine unitati de fabricatie, vaste retele de distributie si depozite ce includ produse destinate utilizarii arhitecturale, industriale, constructiilor navale, domeniului transporturilor etc. Cu 28 de subsidiare, din care 22 in Europa, Africa si Orientul Mijlociu, Alumil are centre de productie in patru parcuri industriale din Grecia, precum si in Romania, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina si Albania. Alumil deruleaza cu succes operatiuni specifice pe 45 de piete din Europa continentala, Peninsula Balcanica, Asia de Vest si Africa de Nord, respectiv in Statele Unite ale Americii. Un avantaj competitiv important il reprezinta reteaua comerciala dezvoltata pe scara larga pe piata elena si in fiecare tara in care holdingul este prezent. Compania-mama a fost infiintata in 1988, iar din 1998 este listata la bursa de valori mobiliare din Atena. Inclus de opt ori in topul celor 500 de mari societati europene ce genereaza crestere sustenabila (GrowthPlus Europe 500) pentru contributia sa la dezvoltarea economica a UE, Alumil Group are o cifra de afaceri de circa 209 milioane de euro, fiind membru asociat al Asociatiei Europene a Industriei Aluminiului (ca o recunoastere a contributiei sale in domeniul designului si productiei de profile pentru aplicatii arhitecturale si industriale). Informatii suplimentare, la www.alumil.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left