ALUMIL SA: Diminuare de 4,8% a vanzarilor la nivel de grup |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 13 Sep 2012 15:47 |
Recent, conducerea grupului Alumil – Aluminium Industry SA, din Grecia, a prezentat rezultatele financiare la nivel de holding, aferente primului semestru al anului in curs. Potrivit raportului oficial, in perioada analizata s-a inregistrat o diminuare de 4,8% a vanzarilor (de la 98,3 milioane de euro in ianuarie-iunie 2011 la 94 milioane de euro). In mod similar, cifra de afaceri a societatii-mama s-a ridicat la 69,6 milioane de euro in raport cu 71,3 milioane de euro, ceea ce denota un regres de 2,3%. In opinia managerilor Alumil, situatia negativa se datoreaza degradarii continue a conditiilor specifice pietei de constructii/domeniilor conexe din Grecia si din statele balcanice (cu precadere, in estul Europei), ceea ce a determinat o diminuare drastica a rentabilitatii, de vreme ce profitul brut al holdingului s-a situat la 17 milioane de euro (sau 18,2% din vanzari), marcand un regres de 10,05% fata de intervalul corespunzator al anului anterior, cand indicele respectiv a fost de 18,9 milioane de euro (sau 19,2% din vanzari). In acelasi timp, dificultatile mentionate anterior au avut ca efect reducerea activitatii Alumil si – pe cale de consecinta – diminuarea pretului de comercializare a sistemelor, in conditiile in care costul energiei s-a majorat vizibil, ceea ce a dus la sporirea cheltuielilor de productie. "In ceea ce priveste indicatorul EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization - castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare), care reflecta cu acuratete performanta financiara a companiei, Alumil Group a consemnat o depreciere semnificativa, de 50,2%, ajungand de la 5,8 milioane de euro in semestrul intai din 2011 la 2,9 milioane de euro. Pierderile consemnate inainte de achitarea taxelor s-au situat la 7,7 milioane de euro, in timp ce pierderile nete ale grupului s-au cifrat la 8,1 milioane de euro, comparativ cu cele -5,5 milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut", se arata in comunicatul Alumil Group. Referindu-se la evenimentele semnificative ale perioadei de referinta, in documentele semnate de Giorgios Milonas, presedintele Alumil, se mentioneaza ca "in pofida dificultatilor specifice, holdingul a urmarit sa-si mentina pozitia de top pe care o detine pe segmentul industriei de profil, efectuand investitii de 2,1 milioane de euro pentru completarea activelor fixe ale grupului. Facilitatile suplimentare si achizitia de echipamente si matrite/stante necesare firmei-mama au avut o valoare totala de 1,1 milioane de euro, iar pentru filialele din afara Greciei s-au acordat sume de 0,31 milioane de euro (la Alumil Albania si afiliata acesteia, Kosovo Alumil, in vederea procurarii de utilaje si derularii optime a fluxului de aprovizionare, 0,39 milioane de euro (la Alumil Industry SA Yu Nova Pazova – Serbia si Alpro Vlasenica – Bosnia-Hertegovina, pentru masini, autovehicule si alte echipamente), respectiv 0,14 milioane de euro (destinate subsidiarei Alumil Rom Industry, in ceea ce priveste furnizarea de echipamente aditionale si pentru cladiri). Din punct de vedere al estimarilor aferente celei de-a doua jumatati a exercitiului financiar in curs, se prevede o acutizare a recesiunii economice internationale, care va continua sa provoace o deteriorare semnificativa a pozitiei majoritatii tarilor puternic industrializate pe pietele financiare. Totodata, criza datoriilor suverane din zona euro, care afecteaza in prezent statele «periferice» integrate in acest sistem, ameninta sa se extinda la cote ce nu pot fi prevazute in acest moment. In sectorul aluminiului, pretul mediu stabilit la Bursa de Metale din Londra (London Metal Exchange) pentru primul semestru a.c. a fost de circa 2.000 USD/tona, marcand o scadere semnificativa comparativ cu aceeasi perioada din 2011. Cu toate acestea, nivelul cererii globale ramane relativ satisfacator, in principal din cauza majorarii comenzilor efectuate de beneficiarii din tarile aflate in curs de dezvoltare, unde situatia economica este diametral opusa pietelor din Europa. Pentru Grecia, perspectivele pentru semestrul al doilea raman profund negative. Din cauza problemelor fiscale si perspectivelor nefavorabile reflectate prin amanarea luarii unor decizii concrete de solutionare corecta a crizei datoriilor care afecteaza zona euro, se estimeaza ca activitatea de constructii se va inscrie pe acelasi trend descendent care duce la o scadere a cererii pentru produsele realizate de Alumil. Prin urmare, pe termen scurt si chiar mediu, impactul factorilor impliciti si exogeni asupra rezultatelor companiei-mama si a holdingului va fi negativ. Totusi, pentru urmatorii cinci ani ne asteptam ca sporirea gradului de expunere a grupului pe pietele internationale sa devina un motor de dezvoltare a intregii activitati. Strategia actuala, bazata pe principiile sustenabilitatii afacerilor, vizeaza la nivelul lui 2013 cresterea cotei de piata in Federatia Rusa si in diverse state din Europa unde s-au remarcat oportunitati in acest sens, precum si consolidarea puternica a prezentei comerciale, prin expansiunea sustinuta a retelelor din Europa de Vest si Orientul Mijlociu".
***
Concernul Alumil se claseaza printre cele mai importante societati europene specializate in extrudarea profilelor din aluminiu (ocupand prima pozitie in Grecia inca din anul 2000) si controleaza numeroase unitati de productie, retele de vanzari si depozite pentru produse utilizate la aplicatii arhitecturale si industriale, in constructii navale, transport etc. Cu 25 de filiale, din care 19 subsidiare in diverse state din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, Alumil Group are 2.300 de angajati si detine facilitati industriale/depozite in Grecia (cinci centre), Romania, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina si Albania. Alumil activeaza cu succes pe 45 de piete pe patru continente (Europa, Asia, Africa si America de Nord), fiind lider in Romania si in diverse tari din Peninsula Balcanica (Serbia, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei – FYROM, Muntenegru, Albania si Bulgaria). La nivelul lui 2010, Alumil Group a incheiat exercitiul financiar cu o cifra de afaceri de 202,6 milioane de euro, in scadere cu 3,5% in raport cu veniturile de 209,9 milioane de euro din 2009, pentru ca in 2011 sa ajunga la 203,4 milioane de euro. In ultimul an dinaintea declansarii recesiunii (2008), Alumil – Aluminium Industry SA a inregistrat o cifra de afaceri de 285,1 milioane de euro, astfel incat holdingul nu a reusit deocamdata sa-si recupereze pierderile. Informatii suplimentare, la www.alumil.com
|