ALUMIL SA: Pierderi operationale semnificative la nivel de grup |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 01 Iun 2011 14:41 |
Recent, conducerea grupului Alumil – Aluminium Industry SA, din Grecia, a prezentat rezultatele financiare la nivel de holding, aferente primului trimestru din 2011. Potrivit raportului oficial, in perioada de referinta s-a inregistrat o crestere de 3,22% a vanzarilor (de la 40,4 milioane de euro in intervalul ianuarie-martie 2010 la 41,7 milioane de euro). Cu toate acestea, deteriorarea situatiei specifice pietei de constructii/domeniilor conexe din Grecia si statele balcanice (cu precadere, in estul Europei) a determinat o diminuare drastica a rentabilitatii, de vreme ce profitul brut s-a situat la numai 8,2 milioane de euro, marcand un regres de 12,8% fata de perioada similara de raportare a anului trecut, cand s-au consemnat 9,5 milioane de euro. "In ceea ce priveste indicatorul EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization - castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare), care reflecta cu acuratete performanta financiara a companiei, Alumil Group a consemnat o depreciere semnificativa, de 71,8%, ajungand de la 3,9 milioane de euro in trimestrul I din 2010 la 1,1 milioane de euro. Pierderile consemnate inainte de achitarea taxelor s-au situat la 4,3 milioane de euro, fiind de 3,7 ori mai mari fata de cele 0,9 milioane de euro din primele trei luni ale anului 2010", se arata in comunicatul Alumil Group. Problemele economice extrem de grave ale majoritatii pietelor-tinta au facut ca numai o parte din masurile de redresare aplicate la nivelul Alumil – Aluminium Industry SA sa aiba rezultate pozitive. In consecinta, pentru intervalul urmator strategia de afaceri se va focaliza pe stabilizarea aspectelor operationale, administratorii grupului avand in vedere continuarea planurilor de reducere a cheltuielilor, concomitent cu sporirea productivitatii si imbunatatirea fluxului de numerar. Potrivit managerilor concernului elen, "compania-mama a consemnat, de asemenea, o majorare de 7,8% a cifrei de afaceri din primul trimestru, la aproximativ 31,5 milioane de euro, in comparatie cu 29,2 milioane de euro in ianuarie-martie 2010. Cu toate acestea, performanta a fost grav afectata si in acest caz, cu un indice EBITDA in regres de la doua milioane de euro la 0,7 milioane de euro (-65%) si pierderi inainte de plata taxelor de 2,9 milioane de euro, in raport cu 0,5 milioane de euro (de aproape cinci ori mai mari)". Intr-un interviu acordat publicatiei elene Naftemporiki, conducerea Alumil sustine ca, in pofida situatiei extrem de negative, "este posibila cresterea strict marginala a veniturilor grupului la nivelul lui 2011, in pofida faptului ca prima parte a anului in curs a reprezentat o perioada extrem de nefavorabila. In cadrul Adunarii Generale ordinare a Actionarilor (AGA) s-a luat decizia nedistribuirii dividendelor aferente anului 2010, pierderea specifica anului trecut datorandu-se, in mare parte, unor datorii fata de terti". Presedintele holdingului, Giorgios Milonas, a declarat ca se impune continuarea procesului de restructurare interna, care va implica si diminuarea retributiilor personalului, urmand sa se deruleze un program de adaptare a angajatilor la conditiile existente, precum si la provocarile viitoare. Referindu-se la dinamica afacerilor pe termen mediu, Giorgios Milonas a subliniat ca "in urmatorii doi ani, se pare ca nu va exista nicio perspectiva de relansare a activitatii industriale si a domeniului constructiilor, cu precadere in Grecia".
***
Concernul Alumil se claseaza printre cele mai importante societati europene specializate in extrudarea profilelor din aluminiu (ocupand prima pozitie in Grecia inca din anul 2000) si controleaza numeroase unitati de productie, retele de vanzari si depozite pentru produse utilizate la aplicatii arhitecturale si industriale, in constructii navale, transport etc. Cu 29 de filiale, din care 21 de subsidiare in diverse state din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, Alumil Group detine facilitati industriale in Grecia (patru centre), Romania, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina si Albania. Alumil activeaza cu succes pe 45 de piete din Europa, Peninsula Balcanica, Orientul Mijlociu si in Statele Unite ale Americii. La nivelul lui 2010, Alumil Group a incheiat exercitiul financiar cu o cifra de afaceri de 202,6 milioane de euro, in scadere cu 3,5% in raport cu veniturile de 209,9 milioane de euro din 2009. In ultimul an dinaintea declansarii recesiunii (2008), Alumil a inregistrat o cifra de afaceri de 285,1 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.alumil.com
|