Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 29 Aprilie 2024
Hilti
Home
ALUMIL SA: Vanzari de 150,5 milioane de euro la finele trimestrului al treilea
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 15 Dec 2011 15:36
Recent, conducerea grupului Alumil – Aluminium Industry SA, din Grecia, a prezentat rezultatele financiare la nivel de holding, aferente primelor trei trimestre din 2011. Potrivit raportului oficial, in perioada de referinta s-a inregistrat o crestere de 2,5% a vanzarilor (de la 146,9 milioane de euro in intervalul ianuarie-septembrie 2010 la 150,5 milioane de euro). Cu toate acestea, deteriorarea situatiei specifice pietei de constructii/domeniilor conexe din Grecia si statele balcanice (cu precadere, in estul Europei) a determinat o diminuare drastica a rentabilitatii, de vreme ce profitul brut s-a situat la numai 29,1 milioane de euro, marcand un regres de 11,6% fata de perioada similara de raportare a anului trecut, cand s-au consemnat 32,9 milioane de euro. "In ceea ce priveste indicatorul EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization - castigul inainte de dobanzi, rate, depreciere si amortizare), care reflecta cu acuratete performanta financiara a companiei, Alumil Group a consemnat o depreciere semnificativa, de 36,2%, ajungand de la 15,3 milioane de euro in primele trei trimestre din 2010 la 9,8 milioane de euro. Pierderile consemnate inainte de achitarea taxelor s-au situat la 6,8 milioane de euro, in comparatie cu nivelul pozitiv de 0,23 milioane de euro din ianuarie-septembrie 2010", se arata in comunicatul Alumil Group. Problemele economice extrem de grave ale majoritatii pietelor-tinta au facut ca numai o parte din masurile de redresare aplicate la nivelul Alumil – Aluminium Industry SA sa aiba rezultate pozitive. In consecinta, pentru intervalul urmator, strategia de afaceri se va focaliza pe stabilizarea activitatilor operationale, administratorii grupului avand in vedere continuarea planurilor de reducere a cheltuielilor, concomitent cu sporirea productivitatii si imbunatatirea fluxului de numerar. Potrivit managerilor concernului elen, reducerea rentabilitatii se datoreaza scaderii semnificative a activitatii din ramura de constructii, care a dus la fragmentarea structurii vanzarilor companiei, iar cresterea vanzarilor de produse cu valoare adaugata mica nu a compensat majorarea costurilor cu energia, reflectate prin sporirea – in ansamblu – a cheltuielilor de fabricatie. Rezultatele negative sunt atribuite in principal contractiei profitului brut, precum si cresterii cheltuielilor financiare, ca urmare a ajustarii ratei dobanzii de referinta a Bancii Centrale Europene, respectiv a marjelor practicate de institutiile bancare elene. In ceea ce priveste financiare societatii-mama, 9M 2011 cifra de afaceri a crescut cu 2,8%, la € 107.2 m., in comparatie cu € 104.3 m. 9M in 2010. EBITDA, a scazut la € 4.6 m., fata de € 5.5 m. 9M pentru anul 2010. Pierderile inainte de taxe a ajuns la aproximativ 6.6 milioane €. in comparatie cu 9M 2010 (pierderi de € 1.6 m.) si rezultatele (pierderi) net dupa impozitare a ajuns la € 6.6 m. in comparatie cu 9M 2010 (pierderi de € 1.2 m.)."Compania-mama a consemnat, de asemenea, o majorare de 2,8% a cifrei de afaceri din primele trei trimestre, la aproximativ 107,2 milioane de euro, in comparatie cu 104,3 milioane de euro in ianuarie-septembrie 2010. Cu toate acestea, performanta a fost grav afectata si in acest caz, cu un indice EBITDA in regres (de la -1,2 milioane de euro la -6,6 milioane de euro) si pierderi inainte de achitarea taxelor de 6,6 milioane de euro, in raport cu -1,6 milioane de euro", se arata intr-un comunicat al holdingului Alumil. Chiar si in aceste conditii, intr-o scurta declaratie preluata de publicatia elena Naftemporiki (inainte de publicarea noilor rezultate financiare), managerii Alumil au anuntat ca intentioneaza sa continue investitiile pe care grupul le efectueaza in Serbia, in scopul de a creste in mod semnificativ capacitatea de productie a corporatiei. „Aflat intr-un stadiu avansat de planificare, fara a fi definit insa cu precizie, proiectul din Serbia este evaluat la o valoare de 10 milioane de euro si presupune expansiunea fabricii existente cu un nou centru logistic, precum si instalarea mai multor prese  de extrudare. Totodata, pe piata Federatiei Ruse, in cadrul careia suntem prezenti prin intermediul unei filiale, derulam negocieri cu diversi antreprenori locali pentru a semna un contract de cooperare in vederea deschiderii unei unitati de vopsire in camp electrostatic, in regiunea Moscova, sub forma unui consortiu (joint-venture)”, a precizat Giorgios Milonas, presedintele Alumil.
***
Concernul Alumil se claseaza printre cele mai importante societati europene specializate in extrudarea profilelor din aluminiu (ocupand prima pozitie in Grecia inca din anul 2000) si controleaza numeroase unitati de productie, retele de vanzari si depozite pentru produse utilizate la aplicatii arhitecturale si industriale, in constructii navale, transport etc. Cu 29 de filiale, din care 21 de subsidiare in diverse state din Europa, Africa si Orientul Mijlociu, Alumil Group detine facilitati industriale in Grecia (patru centre), Romania, Bulgaria, Serbia, Bosnia-Hertegovina si Albania. Alumil activeaza cu succes pe 45 de piete din Europa, Peninsula Balcanica, Orientul Mijlociu si in Statele Unite ale Americii. La nivelul lui 2010, Alumil Group a incheiat exercitiul financiar cu o cifra de afaceri de 202,6 milioane de euro, in scadere cu 3,5% in raport cu veniturile de 209,9 milioane de euro din 2009. In ultimul an dinaintea declansarii recesiunii (2008), Alumil a inregistrat o cifra de afaceri de 285,1 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.alumil.com
 
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left