Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
ALUMIL: Scadere de 33% a cifrei de afaceri in primele 9 luni
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 12 Nov 2010 15:52
In intervalul ianuarie-septembrie 2010, societatea Alumil Rom Industry SA a inregistrat o scadere de 33% a cifrei de afaceri, de la 70,97 milioane de lei in perioada similara din 2009 la 47,66 milioane de lei, se arata intr-un raport din data de 12 noiembrie a.c., transmis catre oficialii Bursei de Valori Bucuresti (BVB). „Ca urmare a continuarii tendintei descendente pe piata constructiilor pe parcursul lui 2010, cifra de afaceri s-a diminuat cu 33%, in timp ce veniturile din exploatare au ajuns la 47,20 milioane de lei (fata de 72,30 milioane de lei in primele 9 luni ale anului trecut). Desi rezultatul net se afla sub estimarile bugetare initiale, trebuie remarcat faptul ca societatea a reusit sa recupereze pierderile consemnate in semestrul I a.c., obtinand un profit net de 1,8 milioane de lei la data de 30 septembrie 2010. Totodata, cheltuielile totale au scazut cu 26,69% in primele 9 luni ale anului in curs, ajungand la 46,89 milioane de lei (comparativ cu 63,96 milioane de lei la finele lunii septembrie 2009), fiind marcate de regresul cifrei de afaceri si de fluctuatia cotatiei aluminiului primar in cadrul burselor internationale. Astfel, principala diminuare (-28,58%) a fost constatata la cheltuielile din exploatare, in timp ce costurile financiare s-au majorat cu 97,67%, de la 957.629 lei (in perioada ianuarie-septembrie 2009) la 1.892.906 lei in intervalul de referinta”, se arata in documentul semnat de presedintele Consiliului de Administratie, Michail Sotiriou. Analizand situatia contului de profit si pierdere publicat de Alumil Rom Industry SA, se poate observa faptul ca, in intervalul ianuarie-septembrie 2010, productia vanduta a avut o valoare de 22,32 milioane de lei, in comparatie cu 39,51 milioane de lei in acelasi interval al anului trecut. De asemenea, Alumil Rom Industry a acumulat datorii de 31,47 milioane de lei, in timp ce, la 30 septembrie 2009, nivelul acestora se ridica la 29,46 milioane de lei. Cele mai importante sunt consemnate la capitolele "Credite bancare pe termen scurt si dobanzile aferente" (in cuantum de 2,15 milioane de lei - echivalent valuta), "Datorii comerciale, avansuri primite de la clienti si alte conturi asimilate, in sume brute" (2,63 milioane de lei), "Datorii in legatura cu bugetul asigurarilor sociale si bugetul statului" (1,51 milioane de euro) etc. Practic, situatia companiei este in concordanta cu nivelul redus al activitatii din bransa fabricantilor de tamplarie din aluminiu si fatade cortina, care inregistreaza si in continuare pierderi semnificative. Potrivit estimarii specialistilor din domeniu, reintoarcerea la profitabilitate ar putea fi consemnata cel mai devreme in semestrul al doilea din anul 2011. Chiar si in aceste conditii, la rubrica de investitii, Alumil Rom Industry si-a propus in perioada 2009-2011 sa aloce fonduri de peste 7 milioane de euro pentru active si mai mult de doua milioane de euro in vederea finantarii necesitatilor specifice capitalului circulant. In schimb, in cadrul bilantului ce se refera la perioada primelor noua luni a.c. se arata ca nu a fost efectuata nicio investitie pe termen scurt, intrucat societatea a incercat sa-si limiteze cheltuielile.
***
Potrivit celei mai recente hotarari aprobate de Adunarea Generala a Actionarilor, Alumil Rom Industry SA si-a planificat pentru acest an o cifra de afaceri de 69,74 milioane de lei (in scadere cu 26% comparativ cu suma de 94,2 milioane de lei consemnata in 2009) si un profit net mai mic cu 32% (de la 6,3 milioane de lei la 5,65 milioane de lei). Se pare ca, in conditiile in care societatea a consemnat pierderi in primul semestru a.c. (chiar daca profitabilitatea s-a imbunatatit la nivelul celor 9 luni analizate), se impune o reevaluare a acestor indicatori. Managerii Alumil Rom Industry mizeaza si in continuare pe factorul sezonier al vanzarilor, fiind cunoscut faptul ca livrarile din ultimul trimestru al fiecarui an sunt mai dinamice, intrucat – in numeroase cazuri – se impune finalizarea multor proiecte. Anul trecut, cifra de afaceri neta a societatii s-a diminuat cu 17%, de la 113,62 milioane de lei (in 2008) la 94,28 milioane de lei, scaderea respectiva fiind mai redusa decat cea medie a pietei. Datele disponibile pana in prezent indica o reajustare mai accentuata a activitatii Alumil Rom Industry, de aceasta data in conformitate cu involutia bransei producatorilor de tamplarie din aluminiu. Informatii suplimentare, la www.alumil.ro
 
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left