Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
ANPFR: Opinii divergente privind organizarea si perspectivele asociatiei
Actualitatea interna Publicat de AG&F 19 Mai 2004 11:30
Apropierea Adunarii Generale ANPFR, programata pentru miercuri - 26 mai, determina aparitia unor opinii diverse privind modul de organizare, problematica si perspectivele asociatiei. "Motiunea Rollstar" reprezinta cea mai recenta pozitie publica sustinuta de catre un membru fondator al ANPFR, propunerile vizand inclusiv activitatea redactiei noastre. Multe dintre problemele semnalate au fost anticipate inca din 29 mai 2003, cu ocazia sustinerii raportului revistei FEREASTRA la Adunarea Generala ANPFR. Prezentam in premiera recenzia raportului, referitoare la rolul si provocarile asociatiei, ipotezele si concluzia fiind expresia unor situatii reale sau posibile.

ANPFR - intre sustinere si contestare?
Tamplaria reprezinta elementul de legatura cu exteriorul, iar operatorii din domeniu sunt parte integranta a sectorului de constructii. Totusi, producatorii de ferestre raman inca divizati, deoarece piata s-a dezvoltat spontan, fara sa respecte reguli prestabilite. Nici in prezent nu sunt disponibile informatii pertinente care sa consilieze noii intreprinzatori in bransa. Majoritatea firmelor din domeniu s-au dezvoltat prin incercari succesive si asimilarea unor modele din Vest. Formele asociative s-au impus greu in majoritatea statelor din Est, Romania fiind intre ultimele tari in care nu exista o astfel de organizatie. ANPFR a fost creata sa reprezinte interesele bransei si sa devina "varful de lance" al industriei de profil. Evolutia acesteia este similara celei din alte tari. Si acolo unii au sustinut asociatia inca de la inceput, iar altii au abandonat-o pe parcurs, deoarece au constatat ca nu obtin rapid rezultatele scontate. Specialistii recunosc dificultatile inerente cu care se confrunta toate formele asociative, timpul indelungat de impunere pe piata si efortul permanent fiind cele mai importante obstacole. Activitatea curenta presupune intalniri, sedinte, discutii, analize, lobby, insa fara rezultate spectaculoase. Alti membri decid sa se afilieze dupa ce perioada grea, specifica inceputului, a fost depasita. De regula, acestia provin din randul celor pentru care asumarea riscului de a fi parte la un eventual esec este dificila, iar specialistii considera situatia ca fiind normala.

Cum ma poate ajuta ANPFR? Ce poate face pentru mine si compania mea?
Acestea reprezinta doar doua dintre intrebarile frecvente la care unii membri ANPFR nu gasesc un raspuns convenabil. De asemenea, este si "dilema" multor reprezentanti ai firmelor aflate in afara asociatiei. Un posibil raspuns ar fi ca "forta" ANPFR se dobandeste in timp, fiind materializata prin perseverenta cu care isi sustine interesele de grup si atinge obiectivele stabilite. Trebuie sa se aiba in vedere ca fiecare membru are interese diferite, iar dorinta de a-si dezvolta afacerea ramane cea mai puternica. Asociatia este chemata sa contribuie prin mijloace specifice la consolidarea segmentului de piata, astfel incat companiile din domeniu sa aiba la dispozitie informatii pertinente despre bransa. Evolutia viitoare a pietei tamplariei ramane imprevizibila, operatorii confruntandu-se cu noi provocari, mai ales pe fondul cresterii competitiei. Nivelul actual al cererii se va "tempera", in timp ce preturile produselor / serviciilor oferite nu vor fi la nivelul asteptat. Rentabilitatea este in scadere, in timp ce salariile vor inregistra o crestere accentuata. Cum vor rezista producatorii in conditiile diminuarii continue a pretului tamplariei? Vor urma falimente, iar cei ramasi nu o vor duce neaparat mai bine. De regula firmele mici sunt primele victime, insa nici cele medii si mari nu vor fi ocolite. ANPFR trebuie sa asigure cadrul pentru ca membrii sai sa beneficieze de consultanta specializata pentru imbunatatirea managementului si consolidarea afacerii.

Trebuie sa incepem! Lumea este cu ochii pe noi!
Activitatea asociatiilor a fost analizata si din punct de vedere al psihologiei umane. Astfel, intr-un material recent dat publicitatii, se afirma ca "individul se apuca cu greu de cate ceva, dar se lasa foarte usor. Sub influenta multimii, oricine poate promite orice, dar cand este cazul sa execute individual ceea ce a sustinut, abandoneaza rapid. Nu exista initiativa care sa nu fie luata in grup! Sa facem o firma! Sa facem si doua, raspund ceilalti. Sa realizam o asociatie, chiar si mai multe! Sa contribuim pentru a asigura dezvoltarea viitoare a sectorului! De ce nu? Sa ne implicam! Insa, cand trebuie aplicata hotararea luata in grup, de cele mai multe ori se amana pentru viitor sau... cei responsabili se fac nevazuti. La o noua intrunire in cadrul unei sedinte, se profereaza acuzatii, urmate de autocritica si in final... urmeaza noi angajamente. Este rusinos, domnilor, spun unii. Trebuie sa incepem! Lumea este cu ochii pe noi! Ne critica si se amuza! Este momentul sa actionam! Totusi, in perioada urmatoare, persista indiferenta, deoarece in cadrul unui grup fiecare se judeca aspru, iar in particular isi acorda foarte multa indulgenta. Lasa sa inceapa altii, isi spun unii dintre membrii grupului. De ce sa fiu eu singurul pacalit? Si apoi, cine sunt eu ca sa indrept lumea?!?".

Ce este de facut?
Insuccesul ANPFR ar insemna in mod cert un regres pentru sectorul de tamplarie. Pentru a elimina acest risc potential, Consiliul Director trebuie sa apeleze la efortul tuturor membrilor, iar acestia sa fie "conectati" la sustinerea intereselor comune. Societatile care nu sunt inca afiliate la ANPFR trebuie sa fie parteneri de dialog, pentru ca asociatia sa reprezinte intreaga piata a tamplariei. ANPFR va fi locul unde parerile tuturor conteaza, pentru ca ulterior sa fie analizate si integrate in planul de lucru al executivului. Asociatia nu presupune eliminarea competitiei; fiecare membru isi pastreaza identitatea si beneficiaza ulterior de rezultatele eforturilor comune: recunoastere, sistem de valori, acces la informatii etc. Atunci cand primele obiective vor fi atinse, majoritatea membrilor ANPFR vor deveni cu adevarat constienti de puterea asociatiei din care fac parte.(Extras din raportul revistei FEREASTRA - membru fondator al ANPFR, sustinut la Adunarea Generala a asociatiei din 29 mai 2003).
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left