Bistrita: TERAPLAST GP a lansat sistemul TP 5000 pentru tamplarie PVC |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 29 Iul 2003 11:30 |
(Imagini disponibile la www.fereastra.ro/arhiva/foto.php?topic=5) Recent, a avut loc la Bistrita lansarea oficiala a sistemului pentacameral de profile din PVC pentru tamplarie TP 5000, produs si comercializat de Teraplast GP SA. La eveniment au participat Emanoil Viciu, director general al Teraplast GP; Larisa Popovici, director de marketing - import/export; Simion Lupsan, responsabil departament tamplarie; Cornel Alb, director tehnic; Vasile Moldovan, director de vanzari. De asemenea, au sustinut prezentari Vlad Alexandrescu, director "Klaes Romania"; Iuliu Balatici, director tehnic la "Plastsistem" SA; Csaba Butnaru, reprezentant "Roto Elzett Romania" si invitati din partea companiilor producatoare de tamplarie PVC. Programul de seminarii a inclus: "Situatia grupului Teraplast si politica de investitii", "Piata nationala si europeana de ferestre", "Prezentarea sistemului de profile PVC pentru tamplarie TP 5000"; "Software-ul Klaes pentru confectionarea ferestrelor"; "Tehnologia de realizare a ferestrelor din PVC cu sistemul TP 5000"; "Prezentarea sistemelor de feronerie Roto" si "Politica de vanzari a Teraplast GP". Cu acest prilej, participantii au vizitat capacitatile de productie ale grupului si au vizionat demonstratia practica de montaj pentru ferestre din PVC cu profile TP 5000. Societatea are peste un secol de existenta Activitatea de productie a inceput in anul 1896, prin fabricarea manuala a produselor ceramice, iar in 1977 a fost infiintata Intreprinderea de Materiale de Constructii Bistrita. Un an mai tarziu a urmat punerea in functiune a primelor linii de extrudare pentru profile si tevi din PVC. In 1990 a fost infiintata societatea "Teraplast" Bistrita, prin divizarea Intreprinderii de materiale de constructii si integrarea fabricii de teracota. "Teraplast GP" SA a devenit societate pe actiuni in 1992, iar din 1995 are capital integral privat. Anul 1998 a marcat formarea grupului "Teraplast", impreuna cu "Plastsistem" SA si "Politub" SRL din Bistrita."Cifra de afaceri a grupului a inregistrat un trend ascendent: daca in 1991 am obtinut o jumatate de milion de dolari, in 2003 ne propunem sa ajungem la o valoare de 32 milioane USD, 24 milioane de dolari reprezentand vanzari ale "Teraplast GP" SA. Grupul are 502 angajati, din care 368 activeaza in cadrul "Teraplast GP" SA. Am alocat in fiecare an mai mult de 60% din venituri pentru investitii in dezvoltare. Acestea s-au efectuat atat din surse proprii, cat si prin credite bancare de la BRD, BCR, City Bank etc. Unitatea de productie a profilelor din PVC are doua linii de extrudare cu capacitatea de prelucrare de 300 kg/ora (2,5 m/minut)", a declarat pentru FEREASTRA domnul ing. Emanoil Viciu, director general al "Teraplast GP". Capacitatile de productie ale grupului sunt reprezentate de:* FABRICA DE TEVI realizeaza tevi din PVC de inalta presiune, de canalizare interioara/exterioara, pentru telecomunicatii; tuburi PVC pentru protectia cablurilor electrice, tevi PP de presiune si de scurgere, fitinguri PVC si PP pentru canalizare interioara. Compania detine 58% din productia nationala de tevi PVC si are in dotare 32 de linii de extrudare, din care 12 de ultima generatie. In 2001 a fost lansata productia de tevi multistrat cu diametru de pana la 500 mm, "Teraplast GP" fiind singura firma care fabrica acest tip de produse in Romania.* FABRICA DE PROFILE extrudeaza sisteme de profile din PVC pentru amenajari interioare/exterioare (4.200 t/an) si profile PVC cu 5 camere izolatoare pentru tamplarie. Conform studiilor departamentului de marketing, Teraplast avea anul trecut 78,6% din piata autohtona de profile PVC extrudate (exclusiv cele pentru tamplarie).* FABRICA DE GRANULE realizeaza granule PVC rigide si plastifiate, "Teraplast GP" fiind lider national in domeniu, cu o cota de piata de 36,7%. Anul acesta, este in plan si se va realiza o investitie pentru dublarea capacitatii de productie.* FABRICA DE TERACOTA (22% din vanzari reprezinta exportul) si FABRICA DE SDV-uri (asigura 67% din necesarul de matrite pentru extrudare)."In ceea ce priveste totalul produselor prelucrate din materiale plastice (tevi PVC si PP, granule si profile din PVC), "Teraplast GP" SA Bistrita detine o cota de piata de 39,6%, restul producatorilor interni acoperind 38,6%, iar diferenta o reprezinta produsele din import. Productia totala a "Teraplast GP" va creste in 2003 cu 20% fata de anul trecut, fiind vizate toate sortimentele", a declarat domnul Viciu. Prezent la eveniment, Viorel Pupeza, prefectul de Bistrita-Nasaud, a subliniat importanta grupului Teraplast pentru zona si a calificat lansarea noului sistem de profile PVC pentru tamplarie TP 5000 drept un moment de referinta. Noi investitii pentru extinderea gamei de produse In perioada 1991-2003, "Teraplast GP" Bistrita a investit peste 4 milioane de dolari in achizitia de tehnologie noua si modernizarea unitatilor de productie. Pentru urmatorii ani s-a aprobat un plan de investitii de 2-3 milioane Euro/an, care vizeaza achizitia de utilaje si cresterea capacitatii de productie. Pietele de export sunt reprezentate de Ungaria, Republica Moldova, Germania, Austria, Slovenia, Ucraina etc.In luna martie a anului in curs a inceput productia de fitinguri din PVC si PP cu inel de etansare elastomeric (coturi, ramificatii, reductii) necesare realizarii sistemelor de retele pentru canalizari interioare. Recent, s-a pus in functiune o linie de dozare-malaxare complet automatizata, cu capacitatea de aproximativ 560 t/luna. In noiembrie 2003 va deveni operationala o noua sectie de granule. Aceasta va fi dotata cu linii de dozare-malaxare, granulator de mare capacitate si instalatie de insacuire automata. Cele doua investitii vor asigura dublarea capacitatii de productie. Pentru adaptarea rapida la cerintele pietei si diversificarea intregii game de produse (profile, tevi, fitinguri), "Teraplast GP" va deveni si producator de matrite inclusiv pentru terti. In acest scop, au fost achizitionate centre de prelucrare asistate de calculator si software specializat, care permit executia automata. 2.200 de tone si cota de piata de 12% pentru TP 5000 Profilele din PVC pentru tamplarie cu 5 camere reprezinta un produs de inalta calitate, "Teraplast GP" devenind primul producator autohton de profile pentacamerale. Compania isi propune sa extrudeze din 2004 circa 2.200 tone de profile din PVC pentru tamplarie/an. "Importul de sisteme de profile din PVC pentru tamplarie reprezinta 66% din piata autohtona. Firmele care extrudeaza in Romania acopera in prezent 34%. Prin noul sistem TP 5000, vizam atingerea unei cote de piata de 12% din cota importatorilor. Producatorii de tamplarie au acum la dispozitie un sistem competitiv, similar celor din import", a declarat pentru FEREASTRA domnul Emanoil Viciu. "Piata autohtona de profile PVC pentru ferestre si usi cu geam termoizolant este in continua dezvoltare. Studiile efectuate in domeniu releva ca profilele din PVC sunt tot mai folosite. Estimarile pentru acest an prevad atingerea unui grad de utilizare de 69%", a precizat Vasile Moldovan, director de vanzari al Teraplast GP SA. "Eliminarea taxelor vamale in relatia cu UE a permis multor producatori europeni sa patrunda liber pe piata locala. In prezentarea propriilor sisteme de profile, majoritatea acestora ilustreaza "calitatea deosebita a muncii" in tara in care se afla sediul companiei, iar astfel mentin un pret ridicat la profile. Totusi, este de notorietate faptul ca unii dintre cei mai importanti producatori europeni de profile au si unitati de productie situate in Europa de Est, de unde livreaza sisteme "competitive" pentru "zonele emergente", a precizat directorul general al grupului. Calitatea oricarui produs este influentata decisiv de calitatea materiei prime, performanta utilajelor si nivelul de pregatire al personalului. "Pentru obtinerea profilelor TP 5000, "Teraplast GP" foloseste materie prima din import (Germania, Franta, Belgia) si avem aceiasi furnizori ca marii producatori europeni. Liniile noastre de extrudare sunt de ultima generatie - "Theysohn" Austria - fapt ce ne permite realizarea unui produs competitiv. Experienta de peste 25 ani in prelucrarea PVC-ului, profesionalismul angajatilor si pozitia de lider pe piata produselor prelucrate din mase plastice ofera garantia calitatii produselor, care sunt la standarde europene", a adaugat domnul Viciu. TP 5000 - profil pentacameral la pret "tricameral" Compania a efectuat initial un studiu referitor la structura ferestrelor si conditiile climaterice din Romania. Ca urmare a analizei a fost dezvoltat un sistem de profile PVC care sa indepineasca cerintele actuale de termo-fonoizolare si design. "TP 5000 este integrat activitatii grupului "Teraplast", nefiind necesara crearea de structuri suplimentare destinate noului produs. Aceasta permite diminuarea costurilor si pret competitiv. S-au initiat colaborari cu furnizorul de soft "Klaes" si cel de feronerie "Roto" pentru a asigura solutii complete partenerilor nostri. Pretul profilelor TP 5000 si al accesoriilor "concureaza" pretul celor tricamerale din import, deviza noastra fiind "Fereastra cu profil pentacameral la pret de fereastra cu profil tricameral". Politica firmei este sa fim aproape de clienti, iar pentru a veni in sprijinul acestora am pregatit un program de sustinere, care include:* manual de utilizare, instructiuni de confectionare, montaj si utilizare in exploatare;* softul "Klaes" pentru constructia de ferestre;* set de freze si baze de asezare pentru ferestre;* set de freze si baze de asezare pentru usi;* materiale promotionale (cataloage, bannere etc.);* instruire personal privind modul de confectionare si consultanta tehnica permanenta;* consultanta pentru dotarea unitatii de productie;* posibilitatea achizitiei de utilaje prin intermediul unor firme de leasing cu care societatea colaboreaza sau prin BCR.Discount-ul la pretul din oferta se negociaza in functie de cifra de afaceri realizata de partener si modalitatea de plata.Termenul de plata a facturilor este flexibil, in functie de potentialul fiecarui client. Suntem convinsi ca atat calitatea profilelor, cat si conditiile comerciale pe care le oferim constituie avantaje reale pentru producatorii de tamplarie PVC, care doresc sa devina parteneri Teraplast", a precizat domnul Vasile Moldovan, director de vanzari. PVC-ul domina piata europeana de ferestre In analiza pietei nationale si europene de ferestre prezentata in cadrul evenimentului (avand ca sursa si revista FEREASTRA) se arata ca geamul termoizolant a aparut in Europa acum trei decenii, tehnologiile de productie perfectionandu-se continuu. "Concomitent cu imbunatatirea calitatii geamului termoizolant, s-au cautat noi materiale pentru productia de ferestre care sa asigure izolare termica si fonica optima. Printre acestea se afla PVC-ul, metalul (aluminiu, otel), lemnul stratificat, combinatiile lemn-aluminiu, lemn-PVC, PVC-aluminiu etc. Ferestrele cu geam termoizolant sunt folosite atat in modernizarea cladirilor existente, cat si pentru echiparea constructiilor noi. Din totalul ferestrelor comercializate pe piata europeana anul trecut, 57,9% au fost folosite la renovari si 42,1% pentru cladirile nou-construite. Analistii considera ca in perioada urmatoare aceasta tendinta se va mentine (cel putin pana in 2004, cand 59,3% din totalul ferestrelor comercializate vor fi destinate renovarilor)", a aratat Simion Lupsan, reprezentant al departamentului de tamplarie la "Teraplast GP". In Europa de Nord, clientii achizitioneaza tamplarie care asigura izolare termica superioara, ce are ca rezultat diminuarea cheltuielilor cu incalzirea locuintei. Beneficiarii din Italia achizitioneaza ferestre care indeplinesc noile cerinte de design. Atat in Italia, cat si in Franta s-au introdus facilitati la achizitia de tamplarie, prin legi care prevad reduceri de taxe sau diminuarea TVA-ului (din septembrie 1999, TVA este de 5,5% pentru cumpararea de produse in scopul renovarii locuintelor). Din punct de vedere al ponderii materialelor utilizate la executia de ferestre pe plan european in 2002, PVC-ul avea o cota de 40,3% (adica 30,9 milioane unitati de fereastra - u.f.), urmat de tamplaria din metal (preponderent, aluminiu) cu 28,6%, lemn stratificat - 26% si lemn-aluminiu - 5,1%. Clasamentul pe ultimii doi ani dupa productia de ansambluri de tamplarie in Europa este: pe locul I se afla Germania, Austria si Elvetia (30,3%), urmate de Marea Britanie si Irlanda (18,2%); Spania si Portugalia (18%, cu 13,9 milioane u.f.), Franta (13,5%); Italia (7,8%); tarile Benelux (7,1%); Suedia, Danemarca, Finlanda, Norvegia (5,1%). Polonia ramane cel mai mare producator de ferestre din Europa Centrala si de Est, cu 5,8 milioane u.f., urmata de Cehia (1,4 milioane u.f.); statele baltice, Bulgaria, Romania, Slovacia, Slovenia, Ungaria (11 milioane u.f. impreuna). Crestere a nivelului de utilizare pentru PVC "Pe termen scurt (in anii 2003-2004), analistii estimeaza ca piata europeana de ferestre va creste in medie cu 5% (productia de tamplarie) si cu 5,9% (valoarea vanzarilor). Se considera ca evolutia acesteia pe tipuri de materiale utilizate la executia de ferestre va fi urmatoarea: lemnul - in declin cu 2,8%; PVC - in crestere cu 7,3%; lemn-aluminiu - in crestere cu 8,3%. Piata din Europa de Vest a inregistrat o evolutie oscilanta in ultimii ani, cea est-europeana aflandu-se in crestere continua, cu 4-5% pe an. Similar altor tari, tendinta actuala este ca destinatia principala a productiei de ferestre sa fie sectorul de renovari. Cel mai utilizat material pe piata romaneasca de tamplarie va ramane PVC-ul (peste doua treimi, potrivit previziunilor pentru acest an). Ferestrele din PVC sunt tot mai solicitate de beneficiari, datorita calitatilor de termo si fonoizolare, anduranta, intretinere minima in exploatare si raport optim calitate-pret", a precizat domnul Lupsan.Ponderea materialelor folosite la productia de ferestre din Romania in ultimii doi ani este: PVC - 56,85% in 2001 si 62,44% in 2002; aluminiu - 26,71% (2001) si 23,85% (2002); lemn stratificat - 16,44% (2001) si 13,71% anul trecut. Pentru 2002, analistii estimau o productie totala de 800 de mii u.f. (aproximativ 1,35 milioane mp), insa vanzarile efective s-au situat la 985.000 u.f., adica 1.65 milioane mp. Premisele care influenteaza dezvoltarea pietei nationale de tamplarie sunt reprezentate de:* evolutia economica stabila din ultima perioada;* estimarile pozitive privind ritmul de crestere al PIB pentru perioada 2002-2005 cu circa 5% pe an;* constructia de locuinte prin ANL (care implica achizitia unor cantitati importante de ferestre si usi);* costul ridicat al incalzirii locuintelor care a determinat cresterea cererii de centrale de apartament si ansambluri de tamplarie;* reglementari propuse de Guvern, care vizeaza subventionarea costurilor cu renovarea si inlocuirea tamplariei existente.Pentru anul 2003 se contureaza o mentinere a trendului vanzarilor de ansambluri de tamplarie si cresterea cotei de piata a PVC-ului in detrimentul celorlalte materiale. Prognoza pentru acest an este de 1,28 milioane u.f., adica 2,163 milioane mp. Se estimeaza ca repartizarea pe tipuri de materiale pentru confectionarea ansamblurilor de tamplarie va fi: lemn - 145 mii u.f. (11,33%); metal (aluminiu) - 255 mii u.f. (19,92%); PVC - 880 mii u.f. (68,75%). "Piata autohtona de tamplarie va continua sa creasca, ferestrele din PVC ramanand in topul vanzarilor", a incheiat reprezentantul "Teraplast GP" SA Bistrita.Relatii suplimetare despre sistemul pentacameral de profile PVC pentru tamplarie fabricat de "Teraplast GP" SA obtineti tel.: 0263-238.202 si 0263-238.081; Fax: 0263-231.221; E-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ; www.teraplast.ro |