COMPANII: Stiterm isi propune mentinerea cotei de piata |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
18 Aug 2009 11:30
|
Pe parcursul lui 2008, activitatea companiei Stiterm a avut o evolutie marcata de perioade de crestere, coroborate cu intervaluri de diminuare a comenzilor, sfarsitul anului fiind obisnuit, in comparatie cu perioadele precedente. "Totodata, vanzarile din primul trimestru a.c. au fost similare activitatii aferente aceluiasi interval din 2008, in timp ce in lunile aprilie si mai livrarile s-au situat pe un trend descendent (cuprins intre -10% si -20%). In conditiile actuale de piata, ne asteptam la o reducere cu 10%-15% a cifrei de afaceri din 2009, fata de nivelul de 2,5 milioane de lei din 2008. Astfel, obiectivul prioritar al Stiterm il constituie mentinerea pe piata specifica, pe termen mediu avand in vedere chiar diversificarea gamei de produse/servicii. Una dintre masurile adoptate in acest sens este optimizarea cheltuielilor, incercand sa renegociem preturile la materiale, sa actionam la nivelul resurselor umane si sa diminuam costurile generale de intretinere. Sunt de parere ca, in situatia actuala, firmele de mici dimensiuni vor avea cele mai multe probleme, dar, in acelasi timp, sunt avantajate ca urmare a flexibilitatii/adaptabilitatii. Marile companii din bransa resimt mult mai puternic impactul scaderii pietei si al stoparii proiectelor vaste, fiind nevoite sa recurga la reducerea productiei, a programului de lucru sau la disponibilizarea personalului. Din cauza crizei economice, in ultimul timp se solicita tot mai mult geam cu sticla float/float (peste 50% din comenzi), urmat de variantele float/Low-E si laminat/float, in detrimentul sortimentelor superioare din punct de vedere al performantei", a declarat Liliana Serban, director general al firmei Stiterm. Informatii suplimentare, la www.stiterm.ro (Simona Ene)
|