In intervalul 6-10 mai a.c., complexul Romexpo - Bucuresti gazduieste targul international specializat Construct Expo Ambient, editia a XVI-a. Evenimentul este destinat specialistilor si potentialilor clienti interesati de: produse din categoria tamplariei termoizolante si din domeniile conexe (ferestre, usi, fatade cortina, luminatoare, vitraje, porti industriale etc.), utilaje industriale, materiale pentru efectuarea finisajelor si executia de compartimentari, pardoseli, trepte, balustrade, vopsele, adezivi, piese de asamblare, decoratiuni interioare, amenajari exterioare si edilitare, corpuri de iluminat etc. La expozitie sunt prezentate ultimele noutati si tendinte din domeniu. Produsele si serviciile promovate in cadrul expozitiei sunt oferite de catre societati autohtone (peste 80% din totalul firmelor participante) si din alte 17 state (Austria, Elvetia, Italia, Turcia, Germania, Grecia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Franta, Belgia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Pakistan, China). Editia din acest an este, in mod clar, marcata de evenimentele economico-financiare curente, care au avut un efect negativ asupra activitatii firmelor de constructii din Romania. Astfel, multe companii au luat decizia reducerii bugetului aferent activitatilor promotionale, care includea - printre altele - si participarea la astfel de manifestari expozitionale. Totusi prezenta la Construct Expo Ambient se anunta a fi in continuare importanta, in pofida absentei unor societati care erau considerate parteneri traditionali ai Romexpo. Cu toate acestea, analizand conditiile actuale de piata, se poate afirma ca, la evenimentul organizat de Romexpo SA, prezenta unui numar de peste 300 de firme, pe o arie de 25.000 mp, constituie, mai degraba, un record. De fapt, aceste companii transmit pietei un semnal clar si anume acela ca intentioneaza sa reziste presiunilor extraordinare la care sunt supuse si sa iasa intarite din acesta provocare.In cele ce urmeaza, pentru a reliefa principalele aspecte specifice targului Construct Expo Ambient 2009, sunt prezentate cateva opinii ale managerilor unor firme participante.* Dan Portik, director executiv - Alphaprofil: "Avand in vedere faptul ca societatea noastra si-a inceput activitatea pe piata autohtona in toamna anului trecut, participarea in cadrul Construct Expo Ambient 2009 se suprapune cu lansarea produselor proprii la nivel intern. In calitate de distribuitor unic in Romania al produselor Alphacan (Italia), prezentam - in premiera - oferta de sisteme si accesorii propuse de companie pentru clientii, partenerii si producatorii locali. Consider ca piata romaneasca de tamplarie din PVC este saturata de profile importate din Germania, precum si din alte state. Avantajul nostru este acela ca, in cazul sistemelor de origine italiana, standardele sunt mai ridicate in ceea ce priveste designul. Din acest motiv, categoria de clienti pe care o vizam este constituita de cei din mediul urban, cu exigente estetice deosebite, respectiv din Bucuresti, Constanta, Brasov, Timisoara, Cluj, Iasi etc. Initial, compania noastra se axa pe export, livrand peste 80% din totalul productiei catre colaboratori din strainatate, insa consideram ca este benefic sa promovam mai intens seriile Alphacan pe piata nationala. Din punct de vedere valoric, strategia aferenta anului in curs prevede realizarea unei cifre de afaceri de aproximativ 3 milioane de euro. Produsele firmei noastre pot fi testate la expozitie, in pavilionul 17, standul 87".* Marin Crutescu, director general - Amvic Ferestre: "In 2009, compania noastra se afla la cea de-a XVI-a participare consecutiva in cadrul targului international Construct Expo Ambient. Prezenta cu stand propriu la evenimentul organizat de Romexpo este considerata benefica, prin prisma faptului ca Amvic are posibilitatea de a furniza informatii cu privire la sistemele constructive pentru case pasive, precum si la tamplaria aferenta acestui tip de imobile (practic, furnizam un set complet de produse pentru edificarea unei unitati rezidentiale). Dintre noutatile pe care le prezentam la expozitie, se disting: elementele de aerisire integrate in feronerie, grilele de ventilare si geamul ce are un coeficient de transfer termic de 0,5 W/mpK. In ceea ce priveste cifra de afaceri, anul trecut am inregistrat o scadere a acesteia pana la nivelul de 5 milioane de euro (in comparatie cu vanzarile de 6,1 milioane de euro in 2007). Pentru 2009 - in contextul actual - dezideratul nostru este constituit de realizarea unor venituri de 4 milioane de euro. Produsele Amvic pot fi testate la standul propriu, situat pe platforma 46".* Dragos Craciunescu, director general - Eurocasa: "In calitate de unic distribuitor autohton al usilor fabricate de companiile Gardesa, Barausse, Garofoli si Eclisse - Italia, in cadrul expozitiei prezentam noua colectie - Iosaghini. Aceasta se caracterizeaza prin modele florale pantografiate in lemn/sticla si forme geometrice (reliefate in lemn/piele). Totodata, sunt disponibile si alte ansambluri de interior incluse in categorii deja consacrate, realizate din combinatii de lemn, piele, aluminiu, cristale Swarovski si insertii exotice in rame. Scopul celor sapte participari consecutive ale companiei la Construct Expo Ambient este de a promova pe piata interna produsele pe care le comercializam si de a le aduce in atentia arhitectilor si designerilor. Societatea noastra a realizat in 2008 o cifra de afaceri de 7,9 milioane de lei, iar pentru 2009 consideram ca ne vom putea mentine rezultatele financiare de anul trecut. Deoarece sortimentele noastre se adreseaza unui segment specific de clienti (pentru care primeaza caracteristicile estetice ale ansamblurilor), activitatea firmei nu a fost afectata de diminuarea ritmului de crestere inregistrata in cea de-a doua parte anului precedent pe piata autohtona. Astfel, in 2009, avem in vedere definitivarea constructiei noului spatiu de prezentare din Bucuresti, preconizata pentru luna mai a.c. Produsele Eurocasa pot fi testate in pavilionul 15, standurile 8-9". Informatii suplimentare, la www.constructexpo-ambient.ro (Simona Ene)
|