In intervalul 6-10 mai a.c., complexul Romexpo - Bucuresti gazduieste targul international specializat Construct Expo Ambient, editia a XVI-a. Evenimentul este destinat specialistilor si potentialilor clienti interesati de: produse din categoria tamplariei termoizolante si din domeniile conexe (ferestre, usi, fatade cortina, luminatoare, vitraje, porti industriale etc.), utilaje industriale, materiale pentru efectuarea finisajelor si executia de compartimentari, pardoseli, trepte, balustrade, vopsele, adezivi, piese de asamblare, decoratiuni interioare, amenajari exterioare si edilitare, corpuri de iluminat etc. La expozitie sunt prezentate ultimele noutati si tendinte din domeniu. Produsele si serviciile promovate in cadrul expozitiei sunt oferite de catre societati autohtone (peste 80% din totalul firmelor participante) si din alte 17 state (Austria, Elvetia, Italia, Turcia, Germania, Grecia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Franta, Belgia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Pakistan, China). Editia din acest an este, in mod clar, marcata de evenimentele economico-financiare curente, care au avut un efect negativ asupra activitatii firmelor de constructii din Romania. Astfel, multe companii au luat decizia reducerii bugetului aferent activitatilor promotionale, care includea - printre altele - si participarea la astfel de manifestari expozitionale. Totusi prezenta la Construct Expo Ambient se anunta a fi in continuare importanta, in pofida absentei unor societati care erau considerate parteneri traditionali ai Romexpo. Cu toate acestea, analizand conditiile actuale de piata, se poate afirma ca, la evenimentul organizat de Romexpo SA, prezenta unui numar de peste 300 de firme, pe o arie de 25.000 mp, constituie, mai degraba, un record. De fapt, aceste companii transmit pietei un semnal clar si anume acela ca intentioneaza sa reziste presiunilor extraordinare la care sunt supuse si sa iasa intarite din acesta provocare.In cele ce urmeaza, pentru a reliefa principalele aspecte specifice targului Construct Expo Ambient 2009, sunt prezentate cateva opinii ale managerilor unor firme participante.* Laurentiu Ciobanu, director de marketing - Maco Prodimpex: "Recent, am lansat un produs nou, reprezentand un model inovator de usa de acces pietonal, ale carei caracteristici le imbina pe cele ale usilor de apartament cu proprietatile specifice sortimentelor destinate instalarii in cadrul unitatilor locative unifamiliale tip casa. Desi am participat la toate editiile Construct Expo Ambient organizate pana in prezent, in ultimii ani nu mai poate fi vorba de rezultate vizibile, asa cum s-a intamplat in perioada 2000-2004. Anul trecut, cifra de afaceri a firmei noastre a fost in crestere cu 20% pe segmentul rezidential (vanzari de circa 3 milioane de lei), livrarile pentru alte categorii de proiecte imobiliare fiind in stagnare. Strategia de marketing a companiei prevede efectuarea unei investitii in retehnologizare, planificata dupa sfarsitul lunii iulie a.c. In perioada 6-10 mai a.c., Maco Prodimpex isi va expune produsele la cea de-a XVI-a editie a targului din Bucuresti, in pavilionul 15, standul 29".* Irina Diculoiu, director de marketing al Oltchim - Ramplast: "Anul acesta, Oltchim - Ramplast se afla la cea de-a opta participare in cadrul expozitiei Construct Expo Ambient. Rezultatele obtinute in urma prezentei la evenimentele anterioare au fost satisfacatoare, astfel incat, pe langa promovarea noilor produse si a ofertei generale a companiei, am reusit sa consolidam relatiile cu partenerii existenti si sa incheiem noi contracte de colaborare. Inovatiile pe care le prezentam in cadrul expozitiei din 2009 sunt constituite de seriile de profile cu 4, 5 si 6 camere de izolare (Ramplast EcoTherm, EcoTherm Plus si EcoLux), precum si de sistemele pentru usi de interior - Ramplast Avangarde. Avand in vedere faptul ca in 2008 piata de tamplarie din PVC a inregistrat o crestere in raport cu vanzarile de ansambluri din aluminiu sau lemn stratificat, compania noastra a consemnat o majorare cu 25% a cifrei de afaceri, fata de 2007. Strategia de marketing pentru 2009 prevede mentinerea unor preturi competitive la sistemele promovate, atragerea de noi consumatori pentru marca Ramplast si - mai ales pentru ca importatorii de sisteme din PVC si-au redus numarul in ultimul timp - o sporire a vanzarilor proprii. Produsele pe care le prezentam pot fi vizualizate in pavilionul 17, standurile 80-81".* Aurel Godri, director de vanzari - Termo Sistem Trading: "Cu ocazia celei de-a patra participari consecutive, la editia din 2009 a Construct Expo Ambient prezentam sisteme consacrate de feronerie (Geze, Euro-Elzett, Roto, Renson etc.). Rezultatele obtinute ca urmare a participarii anterioare la acest eveniment s-au situat la un nivel mediu, in comparatie cu asteptarile noastre. Anul trecut am consemnat vanzari de un milion de euro, reprezentand o crestere cu 62% a cifrei de afaceri, fata de 2007. Totodata, desi segmentul de piata pe care ne desfasuram activitatea s-a mentinut la o cota constanta, am inregistrat o sporire semnificativa a numarului de beneficiari. Pentru 2009, ne propunem o crestere a portofoliului de clienti, concomitent cu efectuarea de angajari (dorim sa majoram ponderea persoanelor cu un grad inalt de calificare din cadrul firmei). De asemenea, avem in vedere extinderea spatiilor de stocare si dezvoltarea componentei comerciale. Produsele pe care le punem la dispozitia utilizatorilor sunt expuse in pavilionul 18, standul 16". Informatii suplimentare, la www.constructexpo-ambient.ro (Simona Ene)
|