In intervalul 6-10 mai a.c., complexul Romexpo - Bucuresti gazduieste targul international specializat Construct Expo Ambient, editia a XVI-a. Evenimentul este destinat specialistilor si potentialilor clienti interesati de: produse din categoria tamplariei termoizolante si din domeniile conexe (ferestre, usi, fatade cortina, luminatoare, vitraje, porti industriale etc.), utilaje industriale, materiale pentru efectuarea finisajelor si executia de compartimentari, pardoseli, trepte, balustrade, vopsele, adezivi, piese de asamblare, decoratiuni interioare, amenajari exterioare si edilitare, corpuri de iluminat etc. La expozitie sunt prezentate ultimele noutati si tendinte din domeniu. Produsele si serviciile promovate in cadrul expozitiei sunt oferite de catre societati autohtone (peste 80% din totalul firmelor participante) si din alte 17 state (Austria, Elvetia, Italia, Turcia, Germania, Grecia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Franta, Belgia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Pakistan, China). Editia din acest an este, in mod clar, marcata de evenimentele economico-financiare curente, care au avut un efect negativ asupra activitatii firmelor de constructii din Romania. Astfel, multe companii au luat decizia reducerii bugetului aferent activitatilor promotionale, care includea - printre altele - si participarea la astfel de manifestari expozitionale. Totusi prezenta la Construct Expo Ambient se anunta a fi in continuare importanta, in pofida absentei unor societati care erau considerate parteneri traditionali ai Romexpo. Cu toate acestea, analizand conditiile actuale de piata, se poate afirma ca, la evenimentul organizat de Romexpo SA, prezenta unui numar de peste 300 de firme, pe o arie de 25.000 mp, constituie, mai degraba, un record. De fapt, aceste companii transmit pietei un semnal clar si anume acela ca intentioneaza sa reziste presiunilor extraordinare la care sunt supuse si sa iasa intarite din acesta provocare.In cele ce urmeaza, pentru a reliefa principalele aspecte specifice targului Construct Expo Ambient 2009, sunt prezentate cateva opinii ale managerilor unor firme participante.* Alexandru Rica, director pentru Romania al firmei Wippro: "Societatea Wippro, din Austria, specializata in executia de usi standard si de lux, domeniu ce reprezinta circa 75% din totalul productiei, activeaza in Romania incepand cu anul 2007, avand un showroom in cadrul Sphera Building Center - Bucuresti. Sortimentele pe care le prezentam la editia din acest an a Construct Expo Ambient sunt constituite de usile de exterior (realizate doar pe baza de comanda), cele de interior (standard si de lux), glisante, precum si scarile ignifuge pentru mansarda. Pana in prezent, am participat la trei editii ale expozitiei, fiind deosebit de multumiti de rezultatele obtinute. Am avut posibilitatea sa stabilim contacte cu arhitecti si potentiali clienti, ceea ce a contribuit, indirect, la majorarea vanzarilor. De asemenea, am reusit sa ne promovam eficient produsele, Wippro fiind recunoscuta in ultima vreme pe piata din Romania ca o marca de usi personalizate de lux. Unul dintre obiectivele pe care le vizam pentru intervalul imediat urmator este reprezentat de cresterea numarului de distribuitori. De asemenea, ne-am propus o majorare a cifrei totale de afaceri la nivel de grup cu circa 5%, fata de cele peste 20 milioane de euro, obtinute in 2008. In Romania, cresterea inregistrata anul trecut a fost de aproximativ 400% fata de 2007. Produsele Wippro pot fi testate la Construct Expo Ambient in pavilionul 15, la standul 26".* Dorin Sandulescu, director tehnic Art Land: "Inca de la infiintare (din anul 1995), compania noastra a participat la majoritatea editiilor Construct Expo Ambient. Consideram ca rezultatele prezentei la un asemenea targ nu sunt vizibile imediat, ci se observa ulterior, concretizandu-se prin cresterea numarului partenerilor de afaceri si consolidarea profitabilitatii firmei. Pricipalul scop pe care il avem in vedere prin deschiderea unui stand la expozitie consta in crearea unei imagini de continuitate pe piata de profil. Aceasta afirmatie se bazeaza pe faptul ca, in acest domeniu, exista multe firme care, fara o promovare eficienta, dau senzatia ca si-au incetat activitatea. La editia din 2009, vizitatorii standului Art Land pot testa caracteristicile unor ansambluri inovatoare, cum ar fi: usi de sticla cu toc din lemn, modele de interior, de siguranta sau rezistente la foc si rulouri reglabile pentru tamplaria din PVC/aluminiu. Pe segmentul usilor, concurenta in domeniul productiei de serie este acerba, insa nu avem o legatura profunda cu acest domeniu, intrucat majoritatea sortimentelor proprii se realizeaza intr-un numar limitat de unitati sau sunt chiar unicat. Conditiile de piata dificile nu au influentat major activitatea firmei, astfel incat rezultatele financiare din primul trimestru a.c. s-au mentinut la un nivel normal. Pentru 2009 preconizam o crestere a cifrei de afaceri de circa 5%, fata de nivelul de 1,5 milioane de euro inregistrat in 2008. In perioada 6-10 mai a.c., persoanele interesate de oferta Art Land sunt invitate la standul firmei, amplasat in fata pavilionului 26". Informatii suplimentare, la www.constructexpo-ambient.ro (Camelia Pantel)
|