In intervalul 6-10 mai a.c., complexul Romexpo - Bucuresti gazduieste targul international specializat Construct Expo Ambient, editia a XVI-a. Evenimentul este destinat specialistilor si potentialilor clienti interesati de: produse din categoria tamplariei termoizolante si din domeniile conexe (ferestre, usi, fatade cortina, luminatoare, vitraje, porti industriale etc.), utilaje industriale, materiale pentru efectuarea finisajelor si executia de compartimentari, pardoseli, trepte, balustrade, vopsele, adezivi, piese de asamblare, decoratiuni interioare, amenajari exterioare si edilitare, corpuri de iluminat etc. La expozitie sunt prezentate ultimele noutati si tendinte din domeniu. Produsele si serviciile promovate in cadrul expozitiei sunt oferite de catre societati autohtone (peste 80% din totalul firmelor participante) si din alte 17 state (Austria, Elvetia, Italia, Turcia, Germania, Grecia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Franta, Belgia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Pakistan, China). Editia din acest an este, in mod clar, marcata de evenimentele economico-financiare curente, care au avut un efect negativ asupra activitatii firmelor de constructii din Romania. Astfel, multe companii au luat decizia reducerii bugetului aferent activitatilor promotionale, care includea - printre altele - si participarea la astfel de manifestari expozitionale. Totusi prezenta la Construct Expo Ambient se anunta a fi in continuare importanta, in pofida absentei unor societati care erau considerate parteneri traditionali ai Romexpo. Cu toate acestea, analizand conditiile actuale de piata, se poate afirma ca, la evenimentul organizat de Romexpo SA, prezenta unui numar de peste 300 de firme, pe o arie de 25.000 mp, constituie, mai degraba, un record. De fapt, aceste companii transmit pietei un semnal clar si anume acela ca intentioneaza sa reziste presiunilor extraordinare la care sunt supuse si sa iasa intarite din acesta provocare.In cele ce urmeaza, pentru a reliefa principalele aspecte specifice targului Construct Expo Ambient 2009, sunt prezentate cateva opinii ale managerilor unor firme participante.* Catalin Tampu, reprezentant al companiei Fux Austria, in Romania: "Compania Fux Austria, infiintata in anul 1994, are ca domeniu de activitate productia de utilaje destinate infolierii profilelor din PVC, lemn sau metal si curbarii reperelor din PVC, aria de distributie fiind extinsa la nivel international. Firma participa inca din 2005 la toate marile targuri de profil organizate pe plan mondial, iar la Construct Expo Ambient ne aflam deja la a treia prezenta consecutiva, compania implicandu-se pe piata din Romania in anul 2006. Dintre produsele pe care le promovam la editia din 2009 mentionam utilajul de infoliat mase plastice, lemn sau metal sau cel de curbat profilele din PVC, care utilizeaza o tehnologie pe baza de aer cald. Tintele pe care le urmarim constau in promovarea ofertei proprii si extinderea portofoliului de parteneri. In 2008, pe piata autohtona am livrat 9 utilaje de infoliat si curbat, astfel incat vanzarile s-au majorat cu 300% fata de 2007. Pentru 2009 speram sa putem comercializa acelasi numar de echipamente. Premisele in acest sens sunt favorabile, intrucat prin achizitionarea acestor tipuri de masini se reduce pretul produsului finit. Obiectivul principal al strategiei pentru dezvoltare consta in mentinerea/extinderea relatiilor de colaborare, printre partenerii traditionali ai Fux - Austria aflandu-se companii ca: Gealan Romania, Rehau - Germania, Aluplast - Austria, Profine International Group - Germania etc. In intervalul 6-10 mai a.c., persoanele interesate pot asista la demonstratii, testand echipamentele fabricate de Fux - Austria in pavilionul 14, standul 3 (unde, in fiecare ora, sunt organizate prezentari interactive ale procedeelor tehnologice ale masinii de curbat mase plastice)".* Ioan Petrea, director general Petrea Agentura Tehnica: "Principalul domeniu de activitate al companiei noastre este reprezentat de furnizarea de utilaje destinate realizarii de geam termoizolant, prelucrarii sticlei (masini marca Sulak) si executiei de ferestre/usi din PVC. In cadrul editiei din 2009 a Construct Expo Ambient, targ in cadrul caruia am fost prezenti in fiecare an, incepand cu 1995, expunem sotimente din toate cele trei game, precum si masini pentru slefuit, gaurit, fazetat sau maruntit sticla. Principalul obiectiv al prezentei noastre la expozitie consta in promovarea si, implicit, comercializarea echipamentelor specifice. De altfel, o tinta majora a strategiei proprii de marketing este constituita de livrarea de produse competitive din punct de vedere al raportului calitate/pret, acestea fiind in totalitate importate direct de la prestigiosi producatori europeni. In ceea ce priveste rezultatele financiare, estimam o scadere de circa 10% fata de nivelul din 2008, motivul fiind stagnarea pietei de profil - situatie datorata diminuarii resurselor financiare ale potentialilor clienti. In cadrul targului, putem fi vizitati in pavilionul 14, standul 9". Informatii suplimentare, la www.constructexpo-ambient.ro (Simona Ene)
|