In intervalul 6-10 mai a.c., complexul Romexpo - Bucuresti gazduieste targul international specializat Construct Expo Ambient, editia a XVI-a. Evenimentul este destinat specialistilor si potentialilor clienti interesati de: produse din categoria tamplariei termoizolante si din domeniile conexe (ferestre, usi, fatade cortina, luminatoare, vitraje, porti industriale etc.), utilaje industriale, materiale pentru efectuarea finisajelor si executia de compartimentari, pardoseli, trepte, balustrade, vopsele, adezivi, piese de asamblare, decoratiuni interioare, amenajari exterioare si edilitare, corpuri de iluminat etc. La expozitie sunt prezentate ultimele noutati si tendinte din domeniu. Produsele si serviciile promovate in cadrul expozitiei sunt oferite de catre societati autohtone (peste 80% din totalul firmelor participante) si din alte 17 state (Austria, Elvetia, Italia, Turcia, Germania, Grecia, Spania, Polonia, Cehia, Ungaria, Franta, Belgia, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Pakistan, China). Editia din acest an este, in mod clar, marcata de evenimentele economico-financiare curente, care au avut un efect negativ asupra activitatii firmelor de constructii din Romania. Astfel, multe companii au luat decizia reducerii bugetului aferent activitatilor promotionale, care includea - printre altele - si participarea la astfel de manifestari expozitionale. Totusi prezenta la Construct Expo Ambient se anunta a fi in continuare importanta, in pofida absentei unor societati care erau considerate parteneri traditionali ai Romexpo. Cu toate acestea, analizand conditiile actuale de piata, se poate afirma ca, la evenimentul organizat de Romexpo SA, prezenta unui numar de peste 300 de firme, pe o arie de 25.000 mp, constituie, mai degraba, un record. De fapt, aceste companii transmit pietei un semnal clar si anume acela ca intentioneaza sa reziste presiunilor extraordinare la care sunt supuse si sa iasa intarite din acesta provocare.In cele ce urmeaza, pentru a reliefa principalele aspecte specifice targului Construct Expo Ambient 2009, sunt prezentate cateva opinii ale managerilor unor firme participante.* Hegyi Sandor, administrator Swing Trade: "Cu prilejul participarii la editiile anterioare ale Construct Expo Ambient, situatie ce a devenit traditionala inca din 2003, am incercat permanent sa ne promovam noile produse din oferta promotionala extrem de complexa si sa ne familiarizam clientii cu inovatiile din domeniu. In acest an, vom expune, in premiera, noua marca de usa sectionala "Eurosandoor", sisteme de automatizari pentru porti batante Life si cele pentru bariere rapide Cardin (ambele, importate din Italia). In acelasi timp, expozitia s-a dovedit a fi, in timp, o oportunitate de extindere a activitatii la nivel national, intrucat ofera posibilitatea stabilirii de parteneriate importante, care au determinat o dezvoltare semnificativa a retelei de distributie. Alte avantaje ar fi efectul de advertising general in cadrul targului, efectuarea de studii de piata proprii asupra stadiului segmentului specific la un anumit moment si cresterea cifrei de afaceri. Pentru 2009, tinand cont de situatia economica globala, estimam o majorare de circa 10% a vanzarilor fata de nivelul de aproximativ 7 milioane de lei din 2008, preconizarile noastre bazandu-se si pe faptul ca Romania este o tara in curs de dezvoltare, cu premise reale de crestere economica. Invitam toate persoanele interesate sa ne viziteze standul amenajat pe platforma 45".* Mircea Constantin, reprezentant pentru Romania al firmei Cad-Plan: "Incepand cu anul 2003, participarea sustinuta a companiei noastre la Construct Expo Ambient ne-a oferit posibilitatea de a stabili relatii de colaborare cu parteneri din Bucuresti, Oradea, Timisoara, Brasov si Galati. Acestia sunt constituiti de birouri de consultanta si proiectare, furnizori de sisteme de aluminiu si firme specializate in productia de fatade cortina realizate din metal si sticla. La editia din acest an prezentam o noua versiune a programului destinat proiectarii peretilor cortina si altor elemente de vitraj, respectiv Athena 2009. Speram ca rezultatele sa fie pozitive si sa se inscrie in tendintele de crestere manifestate in cadrul activitatii Cad-Plan din ultima perioada. Astfel, in cursul lui 2008 am decis transformarea unor firme partenere din diferite tari in reprezentante permanente, precum cele din Federatia Rusa si Emiratele Arabe Unite, ceea ce a contribuit si la majorarea cifrei de afaceri. In 2009, intentionam sa accesam piata din India, ca urmare a unei politici permanente de expansiune, cresterea vizata in privinta rezultatelor financiare fiind de circa 5%. Aplicatia Athena 2009 poate fi testata in pavilionul 16, standul 07". Informatii suplimentare, la www.constructexpo-ambient.ro (Ovidiu Stefanescu)
|