La data de 14 aprilie 2011, cu prilejul expozitiei internationale Construct Expo, a avut loc conferinta „Usi si ferestre poloneze”. Cu acest prilej, Halina Golębicka prim-consilier si seful sectiei de promovare a comertului si a investitiilor din cadrul Ambasadei Republicii Polone la Bucuresti a oferit informatii despre piata de tamplarie termoizolanta din Polonia, unde activeaza peste 2.000 de firme implicate in productie. In 2009, au fost realizate 12 milioane de ferestre, din care 70% din PVC, 29% din lemn, iar restul - modele din aluminiu si otel. Din acest total, 3,2 milioane u.f. reprezinta cota efectiva a exportului. Polonia este cel mai mare exportator european atat pe segmentul ansamblurilor din lemn (in 2008 au fost exportate peste 1.2 milioane de unitati, iar in prima jumatate a anului 2009 mai mult de 300 mii de unitati), cat si pe cel din PVC. Principalele destinatii de export pentru ansamblurile realizate in Polonia au fost in 2008: Cehia (700 de mii de unitati), Germania (peste 500 mii de unitati), Slovacia (500 mii de unitati), Danemarca (400 de mii de unitati), Franta (300 de mii de unitati) etc. De asemenea, in aceeasi perioada, in Franta, importul din tarile Uniunii Europene a insumat peste 250 milioane de euro, din care peste 50 de milioane de euro au provenit din Polonia, iar in Marea Britanie importurile au totalizat peste 200 de milioane de euro, din care pana la 50 de milioane de euro a fost valoarea importurilor poloneze. In Germania, au fost importate ferestre si usi in valoare de peste 200 de milioane de euro, din Polonia provenind ansambluri in valoare de 50 de milioane de euro, iar in Danemarca, din peste 150 de milioane de euro cat a reprezentat valoarea sortimentelor importate, peste 100 de milioane au fost reprezentate de importurile poloneze. Spre deosebire de produsele din alte tari, cele din Polonia sunt caracterizate printr-un grad inalt de economisire a energiei, un alt atu al acestei piete fiind reprezentat de faptul ca sunt prezenti in numar mare renumiti furnizori de sisteme. Cea de-a doua parte a manifestarii a inclus prezentarea investitorului polonez de usi Porta Doors, „Calitate la usa ta”, sustinuta de directorul general al companiei, Andrej Strzyzewski, precum si prelegerea „Fakro - 20 de ani de existenta”, sustinuta de Camelia Szekeres, director general al Kronlux FM, reprezentantul autohton al marcii Fakro. Informatii suplimentare, la
www.polonia.ro