Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home
CONSULTANTA: Implementarea sistemului calitatii in industria de tamplarie
Actualitatea interna Publicat de AG&F 19 Mai 2010 15:49
Studiile si cercetarile efectuate in ultimul deceniu al secolului al XX-lea de catre cercetatori din SUA si Europa de Vest au evidentiat rolul pe care il va avea calitatea produselor. In cazul specific al tamplariei termoizolante, orice companie care intentioneaza sa continue activitatea de productie/comercializare si in perioada urmatoare a globalizarii trebuie sa urmareasca obiective precum: fidelizarea clientilor, imbunatatirea rentabilitatii si cresterea cifrei de afaceri. In aceste conditii, pentru firmele din bransa, orientarea managementului spre realizarea acestor tinte devine o cerinta de prim rang, iar implementarea unei strategii adecvate, o urgenta. Daca in conditiile actuale piata este globala, cei care au ocupat pozitii avantajoase au adoptat deja sau sunt in curs de integrare a strategiei "calitate totala" si isi concentreaza eforturile pentru a accede la treapta de "excelenta industriala". Din pacate, sunt inca multe societati din sectorul analizat, care nu au implementat deocamdata sistemul de management integrat al calitatii. In conditiile in care multe firme din domeniu nu detin o notorietate suficienta si nu dispun de imaginea de piata necesara pentru a face fata concurentei acerbe din partea unor societati deja cunoscute si apreciate pentru calitatea produselor la nivel national sau european, implementarea sistemului calitatii poate constitui o cale de consolidare a pozitiei in bransa. Daca starea de buna functionare a unor firme este conditia de punere in circulatie - in mod profitabil - a produselor (ferestre sau usi) care indeplinesc cerintele si asteptarile beneficiarilor, implementarea sistemului ISO 9001 poate fi o solutie atat pentru obtinerea efectelor favorabile in interior (in cadrul companiei), cat si in exterior (distributie si vanzare). Proiectarea sistemului din interior duce la : crearea conditiilor pentru reducerea pierderilor; cresterea profitului; asigurarea sigurantei societatii si a personalului angajat. Proiectarea din exterior are ca efecte: generarea increderii in firma si produsele sale; obtinerea de avantaje concurentiale; transformarea cumparatorului ocazional in client fidel etc.
Implementarea sistemului calitatii
Aceasta operatie trebuie sa fie apanajul si rezultatul unor actiuni multiple si focalizate pe obiective, derulate cu sprijinul cadrelor de conducere (managementul superior si median). Pentru ca un obiectiv complex cum este implementarea sistemului de management integrat al calitatii sa poata fi realizat, este necesara sustinerea neconditionata din partea directorului general. Nu este suficienta o abordare pur declarativa, ci o implicare reala. Totodata, trebuie sa se asigure conditiile si resursele necesare pentru a indeplini aceasta tinta, sa se garanteze forta de penetrare a ideilor noi si sa se atenueze sau elimine mentalitatea ca aceasta solutie constituie doar o alta forma birocratica. Este obligatoriu ca intregul proces sa antreneze managementul de nivel mediu. Pentru aceasta, sunt necesare argumente concrete (cifre, date, fapte), pentru a fi reduse cazurile de reclamatii din partea beneficiarilor, pierderile datorate rebuturilor sau situatiile care au ca efect repetarea erorilor (de exemplu: masuratori gresite, deficiente la montaj, aprovizionarea cu materiale necorespunzatoare, nerespectarea formelor si a termenelor de executie si montaj). Un mod convingator de a anula respingerea sistemului calitatii de catre o parte din personalul de conducere a unor compartimente este acela de a le prezenta aspecte care au avut ca efect realizarea unor produse necorespunzatoare (de pilda, angajatii din compartimentul de proiectare au elaborat detalii deficitare si greu de pus in practica pe santier, s-a efectuat aprovizionarea cu materiale de slaba calitate, feroneria sau diferitele accesorii au fost instalate gresit etc.).
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!  
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
 
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left