Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
CONSULTANTA: Solutii de eficientizare a proceselor de vanzare
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 07 Apr 2010 09:00
Cele mai multe companii opteaza ca, in perioadele de criza economica, sa-si optimizeze costurile, in sensul reducerii drastice a acestora. Totusi, exista anumite departamente a caror functionare in regim de performanta maxima impune alocarea de resurse suplimentare – si anume sectiile de marketing si vanzari. Ambele au un impact direct asupra profitabilitatii firmei si, de aceea, se recomanda acordarea unei atentii suplimentare, pentru asigurarea eficientei activitatii. Mai mult, exista situatii in care este de dorit chiar o suplimentare a fortelor de vanzari in timpul recesiunii, in vederea accesarii niselor de piata eliberate de competitorii ce s-au restructurat. In continuare, sunt prezentate cateva sugestii utile managerilor care au luat decizia intensificarii actiunilor departamentului propriu de comercializare. 
Negocierile prelungite - o situatie nedorita
Unul din miturile cele mai persistente in teoria si practica negocierilor este acela ca se impune o "inclestare" prelungita intre cele doua parti - vanzator si cumparator - pentru a se putea ajunge in stadiul final al procesului de comercializare, respectiv finalizarea contractului. Pentru a intelege mai bine intregul concept, se va reaminti faptul ca, in esenta, negocierea este - sau ar trebui sa reprezinte - un proces de comunicare deschisa, onesta si directa, bazat pe incredere mutuala. Atunci cand se respecta aceste conditii, sunt indeplinite premisele initierii unui dialog constructiv si consistent intre asa-numitii "oponenti" (care vor deveni, de fapt, parteneri). Totul incepe sa semene din ce in ce mai mult cu o diagnoza, pe parcursul realizarii careia presiunile sporite, targuielile de ultim moment si prelungirea discutiilor constituie elemente ce trebuie excluse. Pentru profesionistii din domeniul vanzarilor este dificil sa adopte o asemenea strategie, acestia fiind extrem de circumspecti la ideea unei finalizari reusite a procesului de contractare fara a apela la mijloacele traditionale (obiectii, discutii, argumente, contraargumente, inchiderea subiectului etc.). Evident, chiar si in modelul propus exista o negociere, dar nu una care sa dureze 11 ore si sa fie epuizanta pentru toata lumea. De obicei, daca se adopta solutia diagnosticului, comunicarea este clara si precisa, iar colaborarea se defineste ca un sir logic de intelegeri reciproce. O astfel de abordare elimina de la inceput dependenta de modul traditional de finalizare a discutiilor si ideea de abilitate in evitarea obiectiilor. In vreme ce clientul primeste propunerea, o analizeaza si-si formeaza o parere, acesta, impreuna cu vanzatorul, concluzioneaza potrivit unei scheme logice, intelegand cu exactitate toate acele elemente-cheie care, in alte situatii, s-ar fi transformat in motive de obiectie si negociere. Odata ce natura si marimea impactului financiar al ofertei proprii asupra bugetului beneficiarului au fost percepute corect de potentialul client, concomitent cu asteptarile ambelor parti si cu valoarea adaugata pe care o asigura produsul/serviciul, se simplifica alegerea solutiei potrivite care aduce cu sine rezultate optime. Pe scurt, partenerul de afaceri este de acord cu fiecare dintre elementele procesului decizional si nu mai poate identifica nicio componenta care sa reprezinte un motiv obiectiv ce impiedica incheierea afacerii.
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!  
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left