Cresterea vanzarilor - impreuna cu ceilalti sau pe seama acestora? (II) |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 15 Ian 2004 11:30 |
Compania Alukonigstahl Romania reprezinta pe piata autohtona producatorii de renume mondial Schuco International, Jansen si Corus. La nivel european activeaza un numar restrans de furnizori ce ofera sisteme de calitate si inalt nivel competitiv, iar Schuco ocupa o pozitie importanta. Ing. Attila Beer are 37 de ani si este director de vanzari la Alukonigstahl Romania. A avut sansa de a lucra in conducerea executiva inca de la inceputul activitatii si considera ca numele Schuco deschide portile, insa ridica stacheta. Opinia domnului Attila Beer, prezentata in exclusivitate pentru FEREASTRA, contine o analiza a situatiei actuale din sectorul de tamplarie. Sistemele performante determina succesul pe termen lung Producatorii de tamplarie dispun de o multitudine de oferte de sisteme de profile si accesorii, insa alegerea optima a furnizorului este dificila. Aparent, unele profile sunt semnificativ mai ieftine, insa au costuri "ascunse" pe care producatorul de tamplarie le descopera mai tarziu, de exemplu necesitatea aprovizionarii cu unele accesorii de la alti furnizori de specialitate, generand costuri suplimentarecum ar fi cele reprezentate de telefon, transport sau eventuale interventii ulterioare din cauza reparatiilor. Producatorii trebuie sa stie ca nici ei, nici furnizorii nu pot cobori permanent pretul sub marja de rentabilitate, deoarece sunt puse in pericol planurile de dezvoltare ale companiilor. Astfel, investitiile efectuate sistematic in sprijinul clientilor nu ar mai fi posibile. Sistemele Schuco includ in pretul de comercializare si consultanta aferenta, producatorul fiind sustinut permanent. Cei care aleg performanta si investesc in forta de vanzari reusesc - prin executie si montaj de calitate - sa-si creeze avantaje suplimentare. In tarile vest-europene, declinul afacerilor cu tamplarie ar putea continua, deoarece cresterea economica estimata pentru Germania si Franta in 2004 este de numai 0,5%. Europa de Est se afla in centrul atentiei si multi furnizori din Germania, Italia, Grecia si Turcia isi deruleaza afacerile in zona. Modalitatea cea mai utilizata de patrundere rapida pe piata est-europeana o reprezinta pretul scazut de livrare. Unii care doresc sa intre pe piata isi realizeaza eventuale stocuri, insa, fiind la inceputul drumului, acestea sunt de multe limitate, iar funizorii nu pot livra cantitatea solicitata decat dupa un termen mai lung. Producatorii de tamplarie din Romania trebuie sa se fereasca de aceste preturi strict conjuncturale, care nu pot fi pastrate pe termen mediu si lung. De asemenea, cheltuielile cu implementarea unui nou sistem de profile sunt importante, iar lucrul simultan cu mai mult de doua presupune resurse suplimentare, stoc, accesorii, cheltuieli de aprovizionare etc. pentru producatori. Firmele care se aprovizioneaza "mai ieftin" vor avea probleme odata cu profesionalizarea pietei si cresterea competitiei. Contrar opiniei actuale, cei care lucreaza cu sisteme performante inregistreaza succese in timp. In unele segmente ale acestei branse, nivelul tehnic al produselor oferite de diversi furnizori este similar. In aceasta situatie, decizia depinde de termenul de livrare si consultanta acordata sau alte aspecte, cum ar fi renumele furnizorului, care ofera o siguranta suplimentara atat pentru clienti, cat si pentru beneficiari. Producatorul de tamplarie trebuie sa efectueze o analiza atenta a tuturor factorilor de influenta, pe baza performantelor, calitatii si promptitudinii in livrari. |