EURO-FEREASTRA: Schimbarea atitudinii fata de clienti - o cerinta esentiala a noilor conditii de piata |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
16 Apr 2009 11:30
|
In cadrul conferintei EURO-Fereastra 2009, Mariana Agapie, expert in vanzari, acreditat WIFI - Austria, va prezenta simpozionul intitulat "Schimbarea atitudinii fata de clienti - o cerinta esentiala a noilor conditii de piata". Un studiu recent arata faptul ca, daca in 2008 pe piata de tamplarie termoizolanta se putea discuta despre "avantajul comerciantului", ca urmare a puterii de cumparare sporite (factor generat de diferitele moduri de finantare a consumului), anul 2009 se caracterizeaza prin inversarea acestui trend, fiind vizibil "avantajul cumparatorului". Acest lucru se datoreaza dezechilibrelor de consum care au determinat declinul financiar, lipsa lichiditatilor si diminuarea numarului de contracte/comenzi fiind doar cateva dintre problemele actuale pe care le consemneaza firmele din bransa de ferestre. "Din punct de vedere psihologic, mentalitatea potentialilor beneficiari s-a schimbat considerabil, astfel incat, in prezent, se observa cateva manifestari specifice in acest sens (clientul este prudent in ceea ce priveste cheltuirea banilor, are nevoie de mai multa informatie pentru a cumpara si isi exprima aversiunea fata de agresivitatea comerciala). A devenit imperios necesar ca fabricantii de tamplarie din Romania sa constientizeze importanta clientului si sa ia atitudine in acest sens, prin promovarea de produse si servicii de calitate, la un pret onest, cu o atitudine potrivita. Cei care sunt receptivi la schimbare vor fi competitivi in raport cu firmele concurente, elaborand o strategie orientata in mod real pe indeplinirea exigentelor utilizatorilor. Planul respectiv va fi conceput astfel incat sa abordeze toate nivelurile afacerii, vazand elemente definitorii: managementul vanzarii, marketing, imaginea firmei/marcii de tamplarie pe piata etc. De asemenea, trebuie implementate schimbari in sfera comportamentala a comerciantilor ce isi vor focaliza atentia mai intai asupra segmentului de piata caruia li se adreseaza si, dupa aceea, asupra fiecarui client in parte. Noua strategie de vanzare se distinge printr-o flexibilitate pronuntata in relatia cu beneficiarul. In cadrul simpozionului, sunt identificate principalele metode prin care ideea "Fiecare client, o alta abordare" poate fi pusa in practica. Astfel, vor fi abordate in detaliu principalele aspecte pe baza carora se pot contura noile strategii de afaceri: procesul de vanzare in conditiile actuale; puncte de precautie in ceea ce priveste comercializarea; importanta atitudinii potrivite, ca factor de motivare", a declarat Mariana Agapie. Informatii suplimentare, la www.eurofereastra.ro (C.D.)
|