FEREASTRA: Analiza pietei autohtone de adezivi, spume poliuretanice, utilaje si echipamente |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 05 Oct 2006 11:30 |
A aparut editia OCTOMBRIE a publicatiilor FEREASTRA, AGENDA CONSTRUCTIILOR si FERESTRE & USI! Revista FEREASTRA prezinta informatii de afaceri pentru sectorul de tamplarie si fatade cortina. Sunt incluse rubrici de actualitate, companii, consultanta din partea specialistilor IFT Rosenheim - Germania, normative europene etc. Tema centrala o constituie analiza pietei de adezivi, spume poliuretanice, utilaje si echipamente. Din sumar: * Teme de actualitate, dezbatute la sedinta CD al PPTT * Calitatea si viitorul ferestrelor din profile PVC * Spume poliuretanice cu expandare inalta, tot mai apreciate de utilizatori * Investitii de 5 milioane de euro, pentru DEN BRAVEN Romania * HENKEL, lider european in productia de spume poliuretanice * COLOSEUM TRADING promoveaza noi materiale siliconice Dow Corning * Vanzari de 5,25 milioane de euro pentru SELENA Romania * Adezivi si materiale de etansare, prin TEMAD-CO * SOUDAL livreaza materiale de etansare pentru industria tamplariei * VANOLUX IMPEX comercializeaza accesorii si echipamente * Livrarile de utilaje pentru PVC au o contributie majora la veniturile furnizorilor * URBAN C & O lanseaza noi utilaje pe piata din Romania * Reprezentanta ST?RTZ Maschinenbau GmbH, la Brasov * Utilaje performante pentru tamplaria din lemn stratificat, prin DANIBRUM * Seturi de freze pentru ferestre si usi, de la ASCO TOOLS * Dublare a cifrei de afaceri pentru ROTOX ROM * Piata utilajelor se va majora cu peste 15%, in 2007 * JADEX TRADING furnizeaza utilaje pentru productia de jaluzele * Vanzari de 1,8 milioane de euro pentru COMMERCIALE EDILIZIA ITALIANA * Investitie de 5,2 milioane RON, la ERCOROM TREND * Vanzari de peste 3 milioane de euro, pentru ELUMATEC Romania * Productie de tamplarie PVC de 480 u.f./schimb, cu utilaje HAFFNER * Utilaje si solutii profesionale, de la ACCORDING GROUP * SCHONLINE vizeaza extinderea retelei de distributie * WINTEC comercializeaza masini si utilaje pentru sectorul de tamplarie * Gama completa de sisteme de securitate, de la ASSA ABLOY * TAU ITALIA AUTOMATIZARI vizeaza dezvoltarea retelei de distributie * MACO TRICOAT, recomandat pentru montaj in zone cu salinitate sporita * Peste 2.000 tone de profile comercializate prin RAMPLAST DISTRIBUTIE * GLAVERBEL promoveaza noi produse pe piata autohtona * Vanzari de 60 milioane RON pentru FILPRO GOLD * Investitie de 2,5 milioane de euro, la OZEL STEEL * In 2007, ANTICOROSIV lanseaza productia de placi din policarbonat * BIGIMPEX livreaza sisteme autoportante pentru acoperiri speciale * ABUS RO furnizeaza sisteme de inchidere importate din Germania * Capacitate de fabricatie de 8 tone/zi, pentru ALUPLAST Romania * HOCO BAU ELEMENTE deschide o fabrica de profile din PVC * Tamplarie din aluminiu si fatade cortina, de la ALUMINIUM PROMOTION * Cursuri de specializare in montaj prin INTERNATIONAL BENGA COMPANY * Fatade cortina cu sisteme Schuco si Metra, prin SAFA * Productie de peste 20.000 mp de tamplarie, pentru MELCRET AT * LIPOPLAST vizeaza pozitia de lider pe piata vitrajelor arhitecturale * Ferestre din PVC marca Designo, promovate de ALMATERM * Vanzari de peste 10 milioane RON, pentru DMC AG * Cifra de afaceri de 2,2 milioane de euro, pentru ROPLAST THERMO * Sisteme de usi Jansen - robustete si design * Sistemul REYNAERS CS 86-HI, solutie performanta pentru executia de tamplarie * Piata ferestrelor din Polonia, la doi ani dupa integrarea in UE * GLASSTEC Dusseldorf 2006 - tehnologii moderne de procesare a sticlei Teme de actualitate, dezbatute la sedinta CD al PPTT Ordinea de zi a sedintei de lucru a Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta a inclus urmatoarele subiecte: prezentarea companiei AlexRal Cont Consulting - Bacau, al carei director a propus conducerii PPTT initierea unui parteneriat privind calificarea profesionala in meseria "Confectioner de tamplarie din aluminiu si mase plastice" (contractul de colaborare a fost defdinitivat); discutarea unei colaborari cu societatea IntelSoft - Galati, pentru realizarea normelor de deviz necesare lucrarilor de executie/montaj al tamplariei din aluminiu; realizarea unui studiu de piata, in colaborare cu firma Neomar Consulting, referitor la preferintele beneficiarilor finali legate de ansamblurile de ferestre/usi termoizolante; prezentarea companiei Szilank Glass Company, al carei reprezentant a anuntat aderarea la PPTT si informarea privind expunerea, la targul Camex - Bucuresti, a prelegerii sustinute de arh. Anca Popa, cu tema "Programul National de Reabilitare Termica a Cladirilor de Locuit Multietajate". Calitatea si viitorul ferestrelor din profile PVC In prezent, profilele pentru ferestre din PVC, cu o grosime a peretelui exterior de numai 2,5 mm, sunt intens promovate ca o optiune viabila pentru configurarea de tamplarie ce asigura rezistenta la conditiile climatice si de exploatare actuale. Aceasta problema constituie principala preocupare a reprezentantilor bransei de tamplarie termoizolanta, fiind subiectul unor dezbateri intense. O pozitie clara si consecventa a fost exprimata de oficialii grupului Veka AG - Germania. Presedintele Consiliului de Administratie Veka, Hubert Hecker, a declarat ca scaderea costurilor de productie, prin reducerea grosimii peretilor exteriori vizibili, nu poate fi considerata un avantaj competitiv. "Apreciem ca, pe baza economiei de material de 7%, nu se poate obtine o reducere a costurilor, iar astfel de calcule au la baza premise eronate. Castigul aparent va fi anulat in scurt timp de costurile suplimentare cu dispozitivele de lucru. De asemenea, companiile ce executa tamplarie vor solicita reduceri de pret, intrucat cunosc faptul ca profilele din clasa B au o greutate specifica mai redusa", a subliniat Hubert Hecker. Totodata, directorul Departamentului de Constructie si Tehnica Aplicata Veka AG, Heinz Cord-Kruse, a precizat: "Este de notorietate faptul ca furnizorii de feronerie doresc sa se mentina grosimea de 3 mm a peretelui exterior vizibil pentru profilele din PVC. Totusi, aceasta pozitie nu este exprimata direct, majoritatea companiilor din bransa neadoptand, inca, o atitudine oficiala. Evident, performantele feroneriei sunt strans legate de calitatea profilului din PVC, compatibilitatea dintre elementele constitutive ale ferestrei fiind primordiala". Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. Spume poliuretanice cu expandare inalta, tot mai apreciate de utilizatori Piata etansantilor profesionali a inregistrat o dezvoltare accelerata in ultimii 5 ani, tendinta datorata cresterii din sectorul de constructii. Astfel, s-a majorat cererea pentru materiale speciale de izolare, necesare montajului ansamblurilor de ferestre/usi, la fabricarea geamului termoizolant, realizarii de fatade cortina clasice, structurale si semistructurale etc. Pe segmentul tamplariei termoizolante, cele mai solicitate au fost spumele poliuretanice. Gama specifica de produse s-a dezvoltat si diversificat continuu, companiile promovand intens sortimentele cu expandare inalta. Acestea asigura o crestere a eficientei procesului de instalare, noile materiale fiind apreciate atat de utilizatorii profesionisti, cat si de beneficiarii individuali. De asemenea, firmele din domeniu au continuat promovarea produselor clasice, de mare performanta, utilizate la proiecte de mare anvergura, cu grad inalt de complexitate (imobile de birouri, centre comerciale, sedii administrative etc.). Pentru perioada urmatoare, specialistii preconizeaza o majorare a cererii, datorata investitiilor semnificative destinate edificarii de imobile rezidentiale/ nerezidentiale. O alta premisa este reprezentata de implementarea, la nivelul furnizorilor, a unor strategii de marketing care vizeaza extinderea distributiei, prin sporirea prezentei in piata a echipelor de vanzari si realizarea de noi parteneriate cu dealeri locali. Majoritatea reprezentantilor firmelor din bransa confirma opiniile analistilor referitoare la o continuare a trendului actual, concomitent cu aparitia tendintelor de agregare a pietei. Detalii suplimentare, in paginile revistei. Investitii de 5 milioane de euro, pentru DEN BRAVEN Romania Anul trecut, Den Braven Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 13,35 milioane de euro, in crestere cu circa 30% fata de 2004. In primele 8 luni a.c., veniturile totale ale companiei s-au situat la 10,3 milioane de euro, din care 61% (suma de 6,25 milioane de euro) a reprezentat ponderea izolantilor. Structura vanzarilor la aceasta categorie este de 2,5 milioane de euro - spume poliuretanice (PU) si circa 3,5 milioane de euro - izolanti siliconici, acrilici, butilici etc. Datorita accelerarii ritmului activitatii din domeniul constructiilor, specific acestei perioade, preconizam ca rezultatele financiare pentru intregul an vor atinge nivelul de 15,8-16 milioane de euro (reprezentand o majorare cu 20% in comparatie cu 2005). In 2005, am comercializat circa 1,2 milioane de tuburi de spuma poliuretanica si peste 2,5 milioane de unitati din categoria izolantilor siliconici, acrilici si poliuretanici, acest nivel urmand sa fie depasit in 2006. "Datele prezentate confirma pozitia de lider national in domeniul etansantilor (spume PU si siliconi), atat din punct de vedere valoric, cat si cantitativ. Pe segmentul spumelor poliuretanice, s-a consemnat cea mai mare crestere, de 34,5%, respectiv 850.000 de tuburi livrate in intervalul lunilor ianuarie-august 2006, fata de circa 630.000 de bucati comercializate in perioada similara din 2005. Materialul de top din aceasta gama este constituit de Maxifoam (cu vanzari de peste 0,5 milioane de euro, corespunzatoare unei ponderi de peste 5% din cifra de afaceri). Un alt sortiment promovat este Hottix, marca inregistrata Den Braven, fiind unicul material din categoria hot-melt fabricat in Romania, incepand cu sfarsitul anului 2002. Ca materie prima sunt utilizate substante furnizate de BASF si Exxon. In 2005, productia a insumat 220 tone, din care 150 tone au fost exportate in Polonia, Cehia, Republica Moldova si Bulgaria, in ultima perioada fiind primite comenzi din Marea Britanie (tara in care sunt aplicate cele mai exigente norme privind calitatea izolatiilor si sigilarii vitrajelor termoizolante)", a declarat Adrian State, director general al societatii. Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. Vanzari de 5,25 milioane de euro pentru SELENA ROMANIA In primele 6 luni ale acestui an, Selena Romania a obtinut o cifra de afaceri de 2,24 milioane de euro, in crestere cu 44% fata de semestrul intai din 2005. "In primele 6 luni ale acestui an am realizat o cifra de afaceri de 2,24 milioane de euro, in crestere cu 44% fata de semestrul intai din 2005. Aceste rezultate sunt cu atat mai relevante cu cat majorarea sectorului de tamplarie termoizolanta a fost de numai 8% - 10%. Avand in vedere datele actuale, putem preconiza ca nivelul vanzarilor pentru 2006 va fi de aproximativ 5,25 milioane de euro, luand in considerare faptul ca sfarsitul anului este perioada cea mai favorabila, din punct de vedere al montajului de ferestre/usi. La finele lui 2005 aveam o cota de piata de 29%, fiind lideri in sectorul spumelor poliuretanice. Ultimele noastre estimari cu privire la dimensiunea pietei romanesti a spumelor poliuretanice din tuburi cu aerosoli au dus la valori mai mari decat cele initiale, prin contorizarea unor furnizori ce activeaza la nivel local, care, datorita lipsei de informatii, nu fusesera luati in calcul anterior. Din gama spumelor poliuretanice profesionale, cea mai solicitata varianta este Tytan 65, aplicabila prin intermediul pistolului. Pe segmentul semiprofesional, un mare succes il are Tytan Lexy 60, care ofera un raport optim calitate/pret. La editia din acest an a targului international Construct Expo Ambient am lansat sistemul de termoizolare Tytan Eurowindow. De asemenea, promovam, ca noutate, adezivul Libra, material specializat pentru industria lemnului. Acest produs poate fi utilizat la imbinarea lamelelor din lemn sau la executia profilelor stratificate destinate fabricarii de tamplarie", a declarat Dorin Spataru, director general Selena Romania. Detalii suplimentare, in paginile revistei. Livrarile de utilaje pentru PVC au o contributie majora la veniturile furnizorilor In domeniul utilajelor pentru prelucrarea profilelor din PVC, aluminiu sau lemn stratificat s-a remarcat o majorare spectaculoasa a livrarilor. Firmele specializate in furnizarea de echipamente mentin o legatura permanenta cu producatorii de ferestre si incearca sa puna la dispozitia acestora toate utilajele necesare. In pofida pretului ridicat de achizitie pentru centrele CNC de prelucrare, reprezentantii companiilor din bransa afirma ca exista comenzi importante pentru sortimentele respective. De altfel, pe pietele dezvoltate, planurile de investitii in automatizare/robotizare se deruleaza pe durate diferite: 10 ani in Europa si numai 5 ani in SUA. Avand in vedere ponderea folosirii sistemelor din PVC pe piata locala, masinile destinate procesarii acestui tip de material sunt promovate preponderent. Totusi, se remarca un interes in crestere pentru achizitia de linii de fabricatie a tamplariei din lemn stratificat. Acest fenomen este sustinut de sporirea cererii pentru export, pe pietele din Germania, Austria si tarile scandinave. Analistii opineaza ca tamplaria din PVC va ramane in topul preferintelor beneficiarilor, cu efecte benefice asupra veniturilor furnizorilor de utilaje. Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. URBAN C & O lanseaza noi utilaje pe piata din Romania In 2005, compania Urban C & O, din Bucuresti, a inregistrat o cifra de afaceri in crestere cu 20% fata de anul anterior, iar pentru 2006 reprezentantii societatii estimeaza o evolutie similara, volumul vanzarilor urmand sa se majoreze cu aproape 25%. "In prezent, pe piata utilajelor destinate prelucrarii profilelor din PVC, se consemneaza o tendinta de achizitie a echipamentelor ce asigura un nivel mediu/mare de productivitate (peste 80 u.f./schimb). Aceasta situatie se datoreaza sporirii cererii de tamplarie termoizolanta si a exigentelor privind calitatea acestor produse. De asemenea, se constata ca firmele importante din bransa sunt interesate de imbunatatirea bazei tehnologice, prin procurarea de utilaje moderne, pentru a se putea alinia noilor conditii concurentiale care vor aparea odata cu integrarea Romaniei in structurile europene", a declarat Ovidiu Farcasiu, administrator al companiei. Detalii suplimentare, in paginile revistei. Vanzari de peste 3 milioane de euro, pentru ELUMATEC Romania In 2005, compania Elumatec Romania a inregistrat un volum al vanzarilor de circa doua milioane de euro, pentru anul in curs reprezentantii firmei preconizand realizarea unei cifre de afaceri de peste 3 milioane de euro. "Ca urmare a promovarii constante a produselor Elumatec, am reusit sa obtinem o cota importanta de piata, la nivel national. Echipamentele furnizate inglobeaza tehnologii de ultima generatie, cu un nivel ridicat de automatizare. Totodata, specialistii nostri asigura servicii de asistenta tehnica si consultanta in domeniul productiei de ferestre si fatade realizate din aluminiu sau PVC", a declarat Ruxandra Achim, administrator al societatii. Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. LIPOPLAST vizeaza pozitia de lider pe piata vitrajelor arhitecturale La inceputul anului 2006, concernul Lipoplast, din Timisoara, a realizat o investitie de 3 milioane de euro, fondurile fiind destinate achizitiei unei linii complet automate de fabricare a geamului termoizolant (IGU). Instalatia este furnizata de firma Lisec - Austria si permite fabricarea a circa 1.000 IGU/schimb, capacitatea totala de productie atingand nivelul de 3.000 IGU/zi. ?De asemenea, am alocat fonduri de 0,5 milioane de euro pentru dotarea cu un echipament de securizare marca Tornatti Forni - Italia, care permite procesarea unor foi de sticla cu grosimi cuprinse intre 4 mm si 19 mm, la dimensiuni maxime de 1.500 mm x 3.600 mm. Datorita echipamentelor performante, societatea noastra va putea fabrica peste 170.000 mp d geam termoizol nt pe an, ceea ce ne situeaza printre cele mai importante firme din acest sector de activitate. Pe termen mediu, principalul obiectiv al Lipoplast este constituit de dobandirea pozitiei de lider national la productia de vitraje. Aceasta tinta va fi atinsa atat prin executia unei cantitati mari de elemente de acest tip, cat si prin diversificarea ofertei, prin lansarea pe piata a unor inovatii din domeniu. Astfel, incepand cu acest an, promovam o serie de sortimente performante, dintre care pot fi mentionate: sticla securizata, destinata aplicatiilor arhitecturale; modelul ornamental, pentru design interior si industria mobilei; vitraje speciale pentru industria auto, nautica si feroviara etc.", a declarat Valeriu Carpanu, presedinte al grupului Lipoplast. Detalii suplimentare, in cadrul articolului.Revista include ample informatii si imagini despre subiectele prezentate, iar detalii suplimentare obtineti lecturand publicatia. Abonati-va acum la revista FEREASTRA! Click aici! |