Editia ianuarie-februarie 2009 a revistei Fereastra cuprinde opiniile reprezentantilor celor mai importante companii care activeaza pe piata furnizorilor de sisteme din PVC, respectiv a producatorilor de tamplarie termoizolanta. De asemenea, sunt abordate subiecte de actualitate, cu accent asupra situatiei din prezent si perspectivelor bransei de ferestre, care este afectata, deocamdata indirect, de efectele crizei economico-financiare. Recesiunea are implicatii majore asupra vanzarilor de tamplarie, iar aspectele negative pot fi contracarate si prin accesarea informatiilor pertinente, cuprinse in paginile revistei. In cele ce urmeaza, sunt prezentate cateva extrase din sumarul editiei nr. 1(66) - ianuarie-februarie 2009:- Rubrica Actualitate - este structurata pe 21 de pagini si include principalele tendinte consemnate in ultima perioada, precum si informatii referitoare la evolutia posibila a pietei, pe fondul efectelor crizei economico-financiare;- Piata de tamplarie termoizolanta - intre dezechilibre si solutii - articolul cuprinde o analiza a situatiei din 2008 si estimari la nivelul lui 2009. De asemenea, in paginile revistei, se regasesc recomandari ale specialistilor cu privire la principalele metode ce trebuie aplicate de firmele din bransa de ferestre pentru a minimiza impactul recesiunii;- Bransa de ferestre din Europa de Est, sub lupa Interconnection - in cadrul articolului sunt prezentate cele mai recente date cu privire la industria est-europeana de ferestre, precum si posibilitatile de dezvoltare ulterioara a vanzarilor (previziuni pentru intervalul anilor 2009-2011), fiind reliefate problemele majore din regiune si cateva solutii identificate de specialistii institutului austriac de analiza a pietei;- Rosenheimer Fenstertage 2008 - Perspective ale constructiilor ecologice (II) - continua prezentarea seminariilor sustinute la congresul anual organizat de IFT Rosenheim, care include detalii cu privire la noile exigente ale pietei europene de tamplarie si fatade cortina, cu accent pe tendintele referitoare la conservarea energiei, conform noii abordari strategice impuse de UE;- Criza economico-financiara si impactul acesteia asupra pietei de tamplarie - articolul trateaza toate aspectele specifice recesiunii (scurt istoric al crizei, pe plan intern si international; situatia de ansamblu a economiei romanesti; detalii cu privire la sectorul constructiei imobilelor rezidentiale, repercusiunile blocajului investitiilor consemnate la nivelul pietei de ferestre etc.). Totodata, 23 de reprezentanti ai bransei isi expun opiniile cu privire la impactul recesiunii asupra pietei, in general, reliefand si noile strategii aplicate la nivelul companiilor proprii; - Sectiunea Opinii - contine 10 puncte de vedere, amplu detaliate, referitoare la activitatea unor companii importante din bransa: Casa Noastra, VBH Romcom, Helios - BDM SA, Alconf, Plast Technik, Interplast Rom, Profilink Ltd, Modern Ambient, Florida Impex, 3M Security;- Analiza pietei sistemelor de profile din PVC - conform datelor furnizate de reprezentantii firmelor din domeniu, situatia actuala se caracterizeaza prin incertitudine si un usor optimism in ceea ce priveste indeplinirea tintelor propuse la capitolul vanzari. Estimarile sunt sustinute de argumentele reprezentantilor principalilor furnizori: Aluplast, Extruplast, Funke Construct, Intercom Topaz, Leonis, Profine Romania, Rehau Polymer, Roplasto Systemtechnik, Teraplast, Weiss Profil, Wintech PVC;- Sectorul producatorilor de tamplarie din PVC - este abordat intr-o maniera realista, majoritatea acestora aratand faptul ca indicatorii de crestere a cifrei de afaceri se afla in cadere libera. De fapt, acest segment de piata a resimtit in mod direct efectele crizei, fabricantii de tamplarie fiind cei mai afectati. In contextul actual, managerii firmelor din domeniu si-au revizuit strategiile de investitii si dezvoltare, precum si tintele in ceea ce priveste evolutia vanzarilor. In cadrul articolului, 26 de personalitati ale bransei se refera la masurile adoptate in vederea cresterii rentabilitatii si la modul in care vor decurge, in continuare, relatiile de afaceri cu furnizorii.Pentru a avea acces la informatiile prezentate in editia curenta va rugam sa va abonati (click aici!)
|