In curand, va fi disponibila editia OCTOMBRIE a publicatiilor FEREASTRA si AGENDA CONSTRUCTIILOR! Revista FEREASTRA prezinta informatii de afaceri pentru sectorul de tamplarie si fatade cortina, cu accent pe noutati si tendinte in domeniu. Sunt incluse articole despre impactul recesiunii asupra bransei de ferestre si solutiile ce pot fi implementate de firmele din domeniu, subiecte referitoare la temele prezentate in cadrul celei de-a treia editii a conferintei EURO-Fereastra, o analiza a rezultatelor financiare consemnate in primul semestru a.c. de furnizorii de sisteme din aluminiu si PVC, aspecte legate de activitatea unor societati specializate in executia de tamplarie etc. De asemenea, in cadrul rubricii "Companii", sunt relatate principalele subiecte de larg interes, abordate la sedinta comuna a PPTT si PSC, opinii referitoare la evolutia pietei de tamplarie pe termen scurt si mediu, noile modalitati de promovare a produselor, in vederea contracararii efectelor crizei economice si altele. Tematica editiei octombrie a publicatiei vizeaza expunerea, in detaliu, a situatiei furnizorilor de software/paneluri pentru usi, sisteme de fixare si accesorii, respectiv a sectorului fabricantilor de fatade cortina si al firmelor implicate in executia lucrarilor de placare cu materiale compozite. Totodata, in paginile revistei poate fi lecturat un articol ce indica noile directii pentru bransa de tamplarie termoizolanta, realizat pe baza rezultatelor unui studiu de piata elaborat, recent, de societatea Neomar Consulting. Rubrica de consultanta, structurata in 10 pagini, abordeaza problematica sigurantei in caz de incendiu (o cerinta de baza pentru firmele de tamplarie din statele membre ale UE), a stadiului curent al revizuirii standardelor de ferestre si fatade cortina etc. Tot in cadrul acestei sectiuni a revistei se detaliaza modul in care poate fi conceputa strategia de marketing al industriei de ferestre in timpul recesiunii, care trebuie sa includa politici complexe de produs, pret, distributie si publicitate. Din sumar:ACTUALITATE: * Noi solutii la problemele intampinate pe piata de tamplarie - Piata locala de ferestre termoizolante se afla in plin sezon de varf, moment caracterizat in anii trecuti prin cele mai mari rate de profitabilitate. In intervalul septembrie - noiembrie se manifesta o puternica efervescenta in aceasta bransa, majoritatea fabricantilor confruntandu-se cu problema depasirii capacitatilor de productie si fiind obligati sa acorde termene de montaj ce depaseau, de obicei, 30 de zile calendaristice. Fenomenul descris se incadra in ecuatia de sezonalitate specifica acestui sector de activitate si devenise o constanta a respectivului segment. Primul semn care a indicat un dezechilibru al situatiei s-a inregistrat in primavara anului in curs, cand multi reprezentanti ai societatilor din domeniu se asteptau ca previziunile de scadere economica, datorata recesiunii mondiale, sa nu se indeplineasca. Sperantele au fost zadarnice, trimestrul al doilea din 2009 aducand rezultate sumbre, situate cu mult sub media ultimului deceniu. In prezent, situatia nu s-a echilibrat, toate datele disponibile indicand faptul ca estimarea de injumatatire a cifrei de afaceri la nivel de bransa este realista, daca nu cumva chiar optimista. Informatii suplimentare, in paginile revistei.EURO-FEREASTRA: * Conferinta EURO-Fereastra a reunit numerosi reprezentanti ai firmelor din bransa (IV) - Cea de-a doua sesiune a lucrarilor conferintei EURO-Fereastra 2009 a inclus simpozioane ce au vizat identificarea de solutii la problemele actuale specifice industriei de tamplarie termoizolanta: derularea procesului de control al productiei in fabrica (FPC), optimizarea fluxului de executie, gestiune si control in cadrul unitatilor de productie a tamplariei etc. Dupa ce s-a prezentat problematica aplicarii marcajului CE din punct de vedere al efectuarii FPC, Werner Lindner - director de export al societatii Urban GmbH & Co Maschinenbau KG (Germania) - a sustinut simpozionul cu tema "Productie: Optimizarea fluxului de fabricatie, gestiune si control al productiei de tamplarie". Cu o experienta de peste 30 de ani in domeniul realizarii ferestrelor din PVC, conferentiarul a relatat celor prezenti cateva aspecte cu privire la oportunitatea implementarii liniilor automate de prelucrare a profilelor si la planificarea judicioasa a productiei. Criza financiara mondiala, care a influentat negativ si activitatea firmelor din bransa de tamplarie termoizolanta, isi manifesta efectele in continuare, astfel incat - pe termen scurt si mediu - se impune identificarea celor mai potrivite procedee de reducere a costurilor. Aplicarea de masuri pentru gestiunea corecta a fluxului de productie reprezinta astazi, mai mult ca oricand, o necesitate obiectiva. In acest sens, folosirea de echipamente automate pare a fi o solutie viabila in vederea obtinerii de ansambluri de calitate, care sa respecte normele europene. Totodata, se pot fructifica avantajele reducerii cheltuielilor cu personalul si ale micsorarii intervalului de timp necesar fabricatiei, pe fondul derularii cu mai multa acuratete a procesului de productie. Cel de-al treilea seminar din cadrul sesiunii secunde a lucrarilor conferintei EURO-Fereastra a avut ca subiect problematica vanzarilor, al caror concept trebuie adaptat noului context economico-social. Persoanele specializate in domeniul comercializarii se afla in fata unei provocari fara precedent, pe fondul acutizarii recesiunii. In prezent, este necesar ca agentii de vanzari sa se familiarizeze cu noile cerinte ale utilizatorilor, pentru a putea incheia cu succes contracte care, in perioada anterioara crizei financiare, erau semnate mult mai rapid, in conditii favorabile companiei proprii. In general, comerciantii sunt perceputi ca persoane carora le lipseste buna intentie fata de cumparatori si actioneaza in dezavantajul acestora. De aceea, se impune abordarea realista a domeniului vanzarilor, prin evidentierea mentalitatii clientului. Ultimul simpozion al celei de-a doua sesiuni a lucrarilor conferintei EURO-Fereastra 2009 a abordat, de asemenea, problematica vanzarilor, Adrian Barbu - managing partner al grupului The Consultants Romania si director general al firmei Powerlink - adresandu-se conducerii firmelor de tamplarie ce detin spatii comerciale proprii in vederea promovarii ansamblurilor. Denumita "Metode de eficientizare a activitatii de vanzari prin showroom-uri", prezentarea interactiva a suscitat inca de la inceput interesul participantilor, care au fost avertizati ca nu se va aduce in discutie niciun subiect legat de criza economica. Identificarea de procedee pentru stimularea dinamicii vanzarilor directe de tamplarie termoizolanta (operatiuni efectuate prin intermediul spatiilor comerciale proprii - tip showroom) reprezinta o provocare fara precedent pentru firmele specializate in acest domeniu de activitate. Astfel, consultanta acordata echipei de vanzari a devenit o necesitate obiectiva, iar managerii trebuie sa tina cont si de aspectele legate de perfectionarea profesionala a angajatilor. Informatii suplimentare, in cadrul articolului, unde sunt prezentate si subiectele interactive cu privire la marketing si la posibilele solutii de relansare a activitatii firmelor, din cea de-a treia sesiune a lucrarilor conferintei EURO-Fereastra.ANALIZA: * Piata de software si accesorii, marcata de recesiune - In intervalul anilor 2000-2007, expansiunea sustinuta a pietei romanesti de tamplarie termoizolanta a determinat crearea unor premise favorabile dezvoltarii segmentelor conexe, cum ar fi cel al aplicatiilor software destinate managementului activitatilor de fabricatie, ofertare, gestiune a stocurilor, comercializare a ferestrelor etc. sau cel de accesorii (paneluri pentru usi, organe de asamblare, profile de armare a ansamblurilor din PVC, garnituri de etansare, glafuri si altele). Contextul economic pozitiv a reprezentat principalul factor conform caruia numeroase companii si-au stabilit ca domeniu principal de activitate furnizarea acestor materiale si servicii. De aceea, desi o analiza exhaustiva a evolutiei vanzarilor consemnate la nivel national era dificil de efectuat, fiecare sector specializat a inregistrat o crestere cel putin similara celei din bransa de ferestre (+30%). Insa, din ultima parte a anului trecut, efectele crizei economice au inceput sa fie resimtite si pe piata de tamplarie, ceea ce a determinat - pe cale de consecinta - reducerea bugetelor alocate dezvoltarii afacerilor din bransa, iar ritmul de achizitie a unor sisteme complementare s-a diminuat treptat. Astfel, cu toate ca in 2008 segmentul de piata al firmelor de software a fost marcat de aparitia unor programe noi, mai cu seama din cauza numeroaselor schimbari intervenite la nivelul sistemelor de profile/feroneriei, nivelul competitional a crescut semnificativ. Incepand cu 2009, activitatea specifica firmelor care creeaza/promoveaza programe destinate optimizarii productiei sau vanzarilor de tamplarie s-a diminuat, in medie, cu aproape 30%, evolutia pietei de software fiind strans legata de tendintele manifestate in randul producatorilor de tamplarie. Mai ales in 2010, odata cu implementarea si respectarea exigentelor obligatorii ale marcajului CE, aplicatiile software trebuie sa fie adaptate noului context economic, oferind, totodata, solutii de control si monitorizare a fabricatiei, pe care firmele interesate sa le poata folosi permanent pentru a avea siguranta respectarii caracteristicilor de performanta. Principalele modalitati de mentinere a ritmului vanzarilor, adoptate pe termen scurt si mediu de societatile specializate, constau in acordarea de discount-uri si implementarea unor metode de plata flexibile, adaptate cerintelor beneficiarului. Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. * Scadere a comenzilor in sectorul de pereti cortina - Reprezentand una dintre cele mai moderne si indraznete concepte arhitecturale, peretii cortina se afla la limita dintre constructiile-tip si cele unicat, combinatia dintre aluminiu, otel, sticla si materiale compozite asigurand personalitate noilor cladiri sau celor supuse operatiunilor de reabilitare. Considerat a fi un domeniu relativ nou in tara noastra, sectorul fatadelor cortina are un nivel valoric anual dificil de estimat, singurele date care pot fi luate in considerare in mod centralizat fiind cele cu privire la importurile de sisteme din aluminiu. Practic, pana in anii '90, arhitectii si antreprenorii autohtoni nu au avut la dispozitie informatii despre executia acestor constructii speciale, neadmise atunci, deoarece utilizau materiale provenite din strainatate si contrastau puternic cu contextul arhitectural existent. In prezent, proiectantii si beneficiarii promoveaza tot mai des fatadele vitrate cu forme si culori diferite, iar peretii cortina din metal si sticla alterneaza cu placarile din granit sau materiale compozite. Mai multe informatii, in paginile revistei.COMPANII: * Contracararea efectelor crizei ramane in atentia companiilor din bransa * Scadere de 10,1% a cifrei de afaceri Alumil in primul semestru a.c. * Ambient Grup isi propune stabilizarea vanzarilor * Conexpert Group vizeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri * Subiecte de larg interes, abordate la sedinta comuna a PPTT si PSC * Caravana Geze, in Romania * Societatea Triton se orienteaza spre piata din Bucuresti * Conducerea Teraplast a anuntat rezultatele financiare din primele 6 luni * PPTT semnaleaza o scadere de 45% a pietei de tamplarie termoizolanta.STUDII DE PIATA: * Noi directii pentru piata de tamplarie termoizolantaCONSULTANTA: * Siguranta in caz de incendiu, o cerinta de baza * Stadiul curent al revizuirii standardelor de ferestre si fatade cortina * Marketingul industriei de ferestre, in timpul recesiunii.Recesiunea loveste din plin in sectorul de tamplarie, iar situatia negativa poate fi contracarata si prin accesarea informatiilor pertinente, cuprinse in paginile revistei. In acest sens, sunt detaliate numeroase aspecte cu privire la identificarea posibilelor solutii ce pot fi aplicate in vederea eficientizarii activitatii firmelor din bransa. Pentru a avea acces la informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati (click aici!)
|