In curand, va fi disponibila editia SEPTEMBRIE a publicatiilor FEREASTRA si AGENDA CONSTRUCTIILOR! Revista FEREASTRA prezinta informatii de afaceri pentru sectorul de tamplarie si fatade cortina, cu accent pe noutati si tendinte in domeniu. Sunt incluse articole despre impactul recesiunii asupra bransei de ferestre, subiecte referitoare la temele prezentate in cadrul celei de-a treia editii a conferintei EURO-Fereastra, o analiza a rezultatelor financiare consemnate in primul semestru a.c. de companiile din bransa etc. De asemenea, sunt relatate principalele aspecte referitoare la impactul programului multianual de reabilitare termica a imobilelor multietajate, fiind inclusa si o analiza a situatiei unor firme din domeniu (in cadrul rubricii de opinii). Tematica editiei septembrie a publicatiei vizeaza expunerea, in detaliu, a situatiei producatorilor/furnizorilor de materiale de etansare (sigilanti, adezivi, spume poliuretanice, sisteme siliconice, acrilice) si a sectorului fabricantilor de usi de garaj si porti industriale, usi automate si sisteme de actionare. Totodata, in paginile revistei pot fi lecturate articole de consultanta, care abordeaza problematica sigurantei in manevrarea sistemelor automate de actionare, a eficientei energetice si integrarii componentelor mecatronice in cadrul ansamblurilor de ferestre/fatade cortina si alte aspecte specifice tehnologiei viitorului. Tot in cadrul rubricii de consultanta se abordeaza problema perfectionarii procesului de comercializare, vanzarea si negocierea fiind percepute ca doua fatete ale unei activitati subordonate unui obiectiv comun. Agenda externa cuprinde articole de analiza ce trateaza evolutia cotatiei aluminiului primar in cadrul London Metal Exchange - LME, care in ultimul timp a consemnat fluctuatii masive. Totodata, sunt incluse informatii cu privire la principalele expozitii internationale ce vor avea loc in luna octombrie (Fenestration China 2009 - care va reuni numeroase societati specializate in industria tamplariei termoizolante si domeniile conexe, targul Vitrum din Milano - considerat drept cel mai important eveniment european pentru firmele din sectorul sticlei), precum si date despre activitatea unor grupuri multinationale prezente si pe piata autohtona. Impactul recesiunii asupra tarilor din Europa Centrala (inclusiv Romania), precum si posibilele implicatii pe termen scurt/mediu ale crizei economice in regiune reprezinta o abordare de actualitate a specialistilor unei reputate agentii americane, prezentata intr-un alt articol din cadrul rubricii de informatii externe. Din sumar:ACTUALITATE: * Noua ordine pe piata de tamplarie termoizolanta - De la inceputul crizei au trecut deja trei din cele patru intervaluri sezoniere specifice sectorului de tamplarie termoizolanta, iar rezultatele consemnate pana in acest moment par sa confirme cele mai pesimiste previziuni inaintate la finele anului trecut. Exista manageri in bransa care estimeaza chiar o injumatatire a volumului livrarilor totale, in comparatie cu situatia din 2008, ceea ce sustine prognozele realizate de membrii Consiliului Director al patronatului de profil. Totusi, trebuie remarcat faptul ca, in conformitate cu experienta ultimilor ani, cea mai prolifica etapa in ceea ce priveste cifra de afaceri realizata pe acest segment abia urmeaza, fiind cuprinsa intre lunile septembrie si noiembrie. Insa, daca se analizeaza in mod pertinent toate evenimentele care s-au petrecut pana in acest moment, este putin plauzibila o redresare spectaculoasa. Practic, dupa inca o perioada de convulsii si scaderi ale activitatii (care nu se va incheia mai devreme de un an) si va avea ca efecte injumatatirea, in cel mai bun caz, a valorii tranzactiilor din bransa, precum si falimentarea multor companii, isi vor face simtita prezenta primele semne de inflexiune a curbei economice. In mod similar intregului sector de constructii, trendul ascendent nu va mai fi asemanator celui semnalat in ultimul deceniu, insa va fi caracterizat prin mai multa fermitate. Conform previziunilor inaintate de reputati analisti ai pietei de profil (inca din anul 2000), numarul firmelor specializate in activitatea de executie a tampariei termoizolante va fi de ordinul zecilor in fiecare stat membru al Uniunii Europene. Dintre acestea, doar doua sau trei societati vor avea dimensiuni mari si capacitati de distributie la nivel national, astfel incat o parte a actualilor fabricanti (si anume cei care vor avea abilitatea si stiinta de a-si gestiona afacerile astfel incat sa evite restructurarea) se vor specializa strict in activitati de montaj. O alta categorie de producatori care va rezista este formata din micii intreprinzatori din zonele izolate, de obicei asociatii familiale cu cativa angajati productivi, care vor deservi comunitati restranse de beneficiari. Nu trebuie pierduti din vedere nici artizanii - acei fabricanti specializati in realizarea de ansambluri de tamplarie unicat, din categoria de lux. Cota de piata a ultimelor doua categorii va fi, insa, extrem de scazuta, nedepasind 10%. Informatii suplimentare, in paginile revistei. * Diminuare a vanzarilor pe piata de ferestre - Conform unui raport lansat recent de catre Eurostat, in luna mai a.c., sectorul autohton de constructii a inregistrat cel mai mare declin in comparatie cu alte state membre ale Uniunii Europene, respectiv -23,7% fata de luna mai 2008. In acelasi timp, in UE, activitatea de constructie a cladirilor civile si industriale s-a redus cu 11,5%, iar lucrarile de infrastructura cu 1,7%. Alte diminuari semnificative ale activitatii au fost semnalate in Slovenia (-21,1%), Marea Britanie (-17,9%), Spania (-16%) si Bulgaria (-13,9%). Dintre statele a caror activitate s-a situat pe un trend ascendent, se numara Suedia (10,9%), Germania (1,2%) si Polonia (0,1%). Influentate major de aceasta contractie, firmele din bransa nationala de tamplarie au indicat o depreciere accentuata a rezultatelor financiare in semestrul I a.c. Pentru detalii suplimentare, lecturati articolul.EURO-FEREASTRA: * Conferinta EURO-Fereastra a reunit numerosi reprezentanti ai firmelor din bransa (III) - Dupa discutiile generate de sustinerea seminarului intitulat " Eficienta energetica: Proiectare, calculatie si verificare din punct de vedere tehnic" (prezentat de David Hepp, din partea IFT Rosenheim), lucrarile conferintei EURO-Fereastra 2009 au continuat cu alte simpozioane ale specialistilor partenerului tehnic, din Germania. Astfel, cea de-a treia interventie din cadrul evenimentului, intitulata "Noutati: Inovatii in constructia de ferestre si fatade cortina", a apartinut reprezentantei departamentului de testare a tamplariei din lemn si a produselor pe baza de material lemnos, dr. ing. Odette Moarcas, care a subliniat principalele aspecte referitoare la procesul de cercetare derulat de prestigiosul institut german. Implicat in elaborarea de programe in cadrul sectiei R&D a prestigiosului institut german (proiecte europene, cooperare, optimizarea metodei de protectie a lemnului pentru executia de ferestre etc.), conferentiarul a avut prilejul de a aborda direct domeniul cercetarii si publicarii rezultatelor celor mai recente proiecte derulate la IFT, fiind in masura sa expuna celor prezenti la evenimentul organizat de revista Fereastra informatii de ultima ora cu privire la noile tendinte in productia de tamplarie. "In general, temele principale de cercetare stiintifica ale IFT Rosenheim urmaresc aspecte legate de eficienta energetica, implementarea de materiale compozite in cadrul procesului de fabricatie (pentru optimizarea performantei ferestrelor), aplicarea noilor metode de testare si dezvoltarea de tehnologii care sa faca fata cerintelor actuale si celor potentiale ale pietei. Ministerul federal al transportului, constructiilor si planificarii urbane (BMVBS) trateaza cu seriozitate situatia specifica procesului R&D, alocand in intervalul 2009-2010 sume in valoare de 200 de milioane de euro/an pentru acest tip de proiecte. De asemenea, activitatea mai este sustinuta, in Germania, inclusiv de ministerul federal al economiei si tehnologiei (BMWi), precum si de organizatii neguvernamentale, interesate sa finanteze proiectele respective (Zukunft Bau, AIF, DBU si altele). Conditiile de alocare a fondurilor pentru obiective de cercetare ce tin de interesul public sunt, insa, riguros monitorizate, nefiind permisa stabilirea unor teme pentru care nu exista angajamentul industriei, ce duc la dezvoltari directe de produse sau la care se impiedica publicarea rezultatelor importante. Insa, firmele ce doresc sa avanseze rapid pe piata si au o strategie de marketing orientata spre viitor pot asigura resurse financiare destinate unor subiecte punctuale", a subliniat Odette Moarcas. Informatii suplimentare, in cadrul articolului.MATERIALE DE ETANSARE: Produsele de calitate, preferate pe piata de spume poliuretanice - Segmentul materialelor de etansare este impartit in doua categorii: cea a sigilantilor (cuprinde spume poliuretanice, sisteme siliconice, acrilice etc.) si sectorul de adezivi (folositi, in principal, pentru constructii). In ultima perioada, indiferent de tipul produselor, s-a remarcat orientarea beneficiarilor din tara noastra catre achizitia preponderenta a sistemelor de calitate, in conditiile formarii unei piete a tamplariei termoizolante mature, ce impune conditii concurentiale tot mai aspre. Potrivit unui studiu de piata, in intervalul 2003-2008, piata de sigilanti a crescut cu 20% pe an, nivelul atins in 2008 fiind de aproape 39 de milioane de euro, din care 46% reprezentau vanzari de spume poliuretanice (PU). In cursul lui 2009, potrivit declaratiilor sustinute de managerii companiilor specializate, piata specifica a fost caracterizata de: diferentierea firmelor in functie de managementul corect/ incorect al afacerii din anii precedenti, scaderea volumelor de marfa comercializata si, implicit, a marjei de profit, diminuarea vanzarilor generale din bransa cu 40% - 50% fata de intervalul similar din 2008, dependenta aproape exclusiva de evolutia domeniului constructiilor (cu precadere, in cazul marilor proiecte imobiliare), modificarea cerintelor beneficiarilor si clasificarea acestora in utilizatori de sisteme profesionale si persoane care se orienteaza preponderent in functie de pret, tendinta anumitor clienti de a achizitiona produse mai ieftine (contrar trendului semnalat pana in prezent) etc. In contextul economic actual, daca se iau in considerare premisele enuntate anterior, ultimul semestru al anului in curs nu va reprezenta o perioada de relansare a activitatii si, implicit, a vanzarilor, aparitia unor semnale pozitive in acest sens fiind, deocamdata, improbabila. Pentru mai multe informatii, lecturati articolul. USI AUTOMATE: Scadere preconizata la 60% a pietei autohtone de usi industriale - Avand in vedere faptul ca numai compania Hormann Romania detine o cota de peste 50% din livrarile de usi de garaj la nivel intern, respectiv de 40% pe segmentul celor industriale/tehnica de incarcare, se poate estima ca piata autohtona pe acest segment s-a situat, in 2008, in jurul valorii de 40 milioane de euro. Din punct de vedere al volumului, potrivit afirmatiilor unor reprezentanti ai firmelor din bransa, anul trecut au fost comercializate pe plan national aproximativ 9.000 de ansambluri industriale de acces, ponderea fiind detinuta de sortimentele sectionale. Pentru 2009, se estimeaza o scadere de pana la 60% a livrarilor de produse din aceasta categorie, principala cauza a acestei situatii fiind diminuarea numarului de proiecte, coroborata cu sistarea - dupa primul trimestru a.c. - a circa 70% din lucrarile de constructii industriale demarate sau planificate pe termen scurt. Pentru 2010 previziunile nu sunt foarte optimiste, mai ales ca situatia economica nu pare a se redresa pe parcursul lui 2009. Insa, cu siguranta, daca blocajul financiar va inceta si sistemul de creditare va fi reluat, creandu-se un climat propice derularii afacerilor pe piata imobiliara, furnizorii si producatorii de usi industriale vor avea din nou profit si vanzari care sa le permita mentinerea afacerilor in conditii de rentabilitate, chiar daca nu la acelasi nivel din anii premergatori crizei economice globale. Mai multe informatii, in paginile revistei.OPINII: * Piata de sisteme parasolare se afla in crestere din luna iunie 2009 * Activitatea ART LAND, caracterizata printr-o evolutie optima * Reabilitarea termica a locuintelor, un program impus de cerintele UE.CONSULTANTA: * Siguranta in manevrarea sistemelor automate de actionare * Eficienta energetica si mecatronica - provocari cheie ale viitorului * Vanzarea si negocierea, doua fatete ale unei activitati subordonate unui obiectiv comun. AGENDA EXTERNA: * Fluctuatii masive ale cotatiei aluminiului primar in cadrul LME * Oportunitati de afaceri, la Fenestration China 2009 * Scadere de 15,5% a vanzarilor Saint-Gobain * Exportul de utilaje italiene s-a majorat cu 8% * Deceuninck Group isi majoreaza capitalul cu 85 milioane de euro * Expozitia Vitrum, 30 de ani de succes * Tarile din Europa Centrala, grav afectate de efectele crizei economice. Recesiunea loveste din plin in sectorul de tamplarie, iar situatia negativa poate fi contracarata si prin accesarea informatiilor pertinente, cuprinse in paginile revistei. In acest sens, sunt detaliate numeroase aspecte cu privire la identificarea posibilelor solutii ce pot fi aplicate in vederea eficientizarii activitatii firmelor din bransa. Pentru a avea acces la informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati (click aici!)
|