FEREASTRA UNU - nou concept de marketing lansat de FAR-EST |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
04 Dec 2008 11:30
|
(Pentru varianta integrala a materialului accesati linkul https://www.agendaconstructiilor.ro/files/opinii/2.html)Pentru locuitorii din Capitala, denumirea firmei Far-Est este asociata instantaneu cu ideea de tamplarie termoizolanta. Aceasta pentru ca sustinerea marcii se realizeaza in mod activ, printr-o promovare agresiva, in cadrul a 19 centre de prezentare/comercializare, dispuse in zonele-cheie ale metropolei. Probabil ca multi dintre cei care au o legatura cu acest domeniu de activitate ori au achizitionat tamplarie termoizolanta isi amintesc de faptul ca prima data cand au luat contact cu sintagme precum "geam Low-E", sau "profile pentacamerale" a fost atunci cand au privit intentionat sau intamplator la o vitrina a unui showroom Far-Est. Asta nu inseamna ca societatea respectiva a inventat conceptele respective, ci doar ca a fost printre primele care le-a adus la cunostinta potentialilor clienti - in principal - pe piata din Bucuresti. "La sfarsitul deceniului trecut, administram - impreuna cu partenerul meu, Valentin Bazavan - o companie specializata in distributia de produse electronice. In anii de dupa 1990, aceasta activitate era extrem de profitabila, data fiind situatia de pe piata, caracterizata de o cerere extrem de ridicata. Aceasta a favorizat si o acumulare de capital pe care s-a bazat, de altfel, intreaga dezvoltare ulterioara. Factorul ce a determinat reorientarea spre alt segment de piata a fost reprezentat de aparitia in Romania a primelor retele mari de distributie. Dupa o analiza atenta, am luat impreuna decizia abordarii unor sectoare complet diferite fata de cele cu care eram familiarizati, respectiv productia de mobilier si de tamplarie termoizolanta din PVC. Daca ideea de a realiza mobilier poate parea intr-o oarecare masura normala pentru acea perioada, a doua specializare era cu adevarat inedita. De fapt, pe piata de profil erau prezente doar cateva companii si un singur furnizor consacrat. In 1999 l-am cunoscut pe Ovidiu Dirmon, care coordona pe plan local activitatea HT Troplast - actualmente, Profine Romania. Chiar si la acest nivel, volumul afacerilor era, inca, modest, celebrul producator german al profilelor Trocal avand in Romania un singur depozit. Cu toate acestea, am decis demararea unei colaborari, care s-a pastrat pana in prezent si a avut rezultate economice deosebite. Trebuie mentionat faptul ca, tot prin intermediul HT Troplast, am realizat si primele investitii in tehnologie, achizitionand un utilaj de sudura la un cap, de la Elumatec", a declarat Cristian Zamfir, director general al Far-Est Import Export. (Ovidiu Stefanescu)
|