Grupul BALKAN isi consolideaza pozitia pe piata autohtona |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 25 Nov 2004 11:30 |
Balkan Ro Trade & Construction are in prezent cateva sute de companii partenere care realizeaza tamplarie / fatade cortina cu sisteme Profilco, Reynaers si Wymar. Subsidiara din Romania a concernului Balkan - Grecia isi consolideaza prezenta pe piata autohtona, asigurand solutii integrate pentru executantii de ferestre / usi. "Parteneriatul cu Wymar si Reynaers Aluminium presupune distributia sistemelor de profile prin reteaua Balkan - Profilco. Cu ajutorul sistemelor Reynaers, am devenit mai cunoscuti in randul arhitectilor, fiind vizibila deschiderea pietei catre utilizarea de sisteme alternative. Produsele livrate de Balkan sunt tot mai utilizate la executia de tamplarie destinata unor obiective importante, reprezentand lucrari publice - sali de sport si unitati de invatamant. Succesul profilelor Wymar a depasit asteptarile initiale, peste 80 de companii extinzandu-si activitatea cu fabricatia de tamplarie din PVC", a declarat ing. Radu Nedelcu, director general al Balkan Ro Trade & Construction. Echilibrarea pietei pe segmentul de proiecte mari Asigurarea unei game complete de produse/servicii pentru fabricantii de tamplarie termoizolanta constituie principalul obiectiv al activitatii Balkan Ro. "In curand va fi deschis noul depozit Balkan de la Iasi, ceea ce ne va permite efectuarea de livrari rapide catre clientii situati in zona de nord-est. Circa 35% din comenzi sunt orientate catre parteneri din Bucuresti si zonele limitrofe, stocurile fiind optimizate in functie de cerere. Integrarea sistemelor Reynaers a permis accesarea unor proiecte importante, pentru care brand-ul si calitatea sunt primordiale, iar pretul se afla in plan secundar. In 2004 a avut loc o echilibrare a pietei pe acest segment, beneficiarii fiind mai preocupati de caracteristicile de termo-fonoizolare si design. Unii arhitecti sunt inca reticenti fata de noile sisteme, insa majoritatea absolventilor iau in considerare si solutii alternative", a adaugat directorul firmei Balkan. "Denigrarea sistemelor ramane la moda"! Alegerea furnizorului se fundamenteaza pe facilitati, calitate, ritmicitate in livrari si stoc disponibil. "Multi producatori de tamplarie care au intrat recent pe piata au un potential mare de crestere. O parte a acestora au devenit parteneri Balkan, deoarece strategia noastra de dezvoltare presupune echidistanta in relatiile de afaceri. Nu exista diferente de pret la ofertarea pentru proiectele ce fac obiectul unor licitatii, toate companiile cu care colaboram beneficiind de aceleasi conditii. Concurenta intre furnizori este acerba, preturile de catalog au ramas constante, iar marja de discount este acum mai generoasa. Totusi, denigrarea sistemelor ramane "la moda", aceasta practica fiind preferata de unii furnizori in functie de conjunctura si interese. Noii ofertanti de sisteme sunt obligati sa promoveze produse competitive, cota de piata a acestora fiind asigurata, in principal, prin cresterea numarului de producatori. Livrarile Balkan in sezonul de varf au fost ritmice, estimarile noastre initiale privind volumul comenzilor si stocul fiind corecte", a incheiat Radu Nedelcu. *** In primul semestru din 2004, cele mai vandute serii Profilco au fost PR 55, PR 63 si PR 50. Dintre sistemele Reynaers, CW 50 si CS 68 raman in topul preferintelor. Investitiile Balkan Ro Trade & Construction au vizat dublarea capacitatii de depozitare atat la centrul logistic din Bucuresti, cat si la nivel national. Pentru anul 2005 se are in vedere extinderea departamentului comercial si intensificarea prezentei in teritoriu. Fondat in 1992, grupul Balkan din Grecia extrudeaza / comercializeaza sisteme de profile din aluminiu pentru tamplarie / constructii. Concernul are 250 de angajati si o cifra de afaceri anuala de circa 30 milioane de euro. Globalizarea impune consolidarea continua a pozitiei Balkan pe pietele emergente. Holdingul detine centre logistice in Grecia, Bulgaria, Romania, Serbia-Muntenegru, Ungaria, Ucraina si Federatia Rusa. Mai multe informatii, la www.balkan.gr si in editia noiembrie-decembrie a revistei FEREASTRA. |