Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
Implicatiile crizei financiare (VII) - Scaderea preturilor la profile, o masura care starneste controverse
Actualitatea interna Publicat de AG&F 24 Nov 2008 11:30
Evolutia sectorului autohton al constructiilor va fi afectata intr-o anumita masura de actuala criza economica, fiind previzibila o stagnare a comenzilor. Situatia se va reflecta si asupra segmentului de tamplarie termoizolanta, indisolubil legat de activitatea de constructii. O posibila solutie de parcurgere a in siguranta a perioadei dificile si de minimizare a pierderilor este constituita de orientarea spre client, avand in vedere dezechilibrul major dintre cerere si oferta. Astfel, datorita deficitului actual de unitati rezidentiale, ca si a necesitatii stringente a majorarii semnificative a eficientei energetice a imobilelor, productia de ansambluri de ferestre/usi se va mentine aproximativ la nivelul existent in prezent. Acest lucru este confirmat de principalii reprezentanti ai bransei care, chiar daca raporteaza diminuari ale veniturilor preconizate, manifesta o pozitie echilibrata, de expectativa, in ceea ce priveste situatia pe termen scurt/mediu. In continuare, sunt prezentate opinii ale managerilor firmelor importante de tamplarie termoizolanta, referitoare la posibilul impact al crizei financiare.Catalin Horomnea, director general - Glass Expert: "Criza financiara mondiala a inceput sa-si faca efectele la nivel intern in ultima luna, astfel incat, pana in prezent nu putem spune ca am resimtit impactul acesteia. Compania noastra desfasoara un program de investitii a carui finalizare este planificata pentru 2010. Termenul nu s-a schimbat, insa nu ne putem pronunta asupra vreunei modificari ulterioare, deoarece inca nu stim cum vor evolua lucrurile. Cererea pe segmentul de geam nu s-a modificat, nefiind sesizate scaderi ale comenzilor pana in prezent. Consider ca, in tara noastra, situatia economica se va inrautati din 2009, in sensul ca se va face o selectie intre producatorii care isi pot mentine afacerile in conditii de rentabilitate si cei care nu vor putea rezista impactului cauzat de factorii economici rezultati din schimbarile internationale. Totodata, probabil si cererea din domeniu va suferi o scadere, odata cu acutizarea crizei, desi necesarul de geam si tamplarie termoizolanta este departe de a fi ajuns la saturatie. Situatia actuala va fi ingreunata si de accesul dificil la finantare, o mare parte din proiecte fiind sustinuta prin credite. Chiar si in aceste conditii, Glass Expert isi mentine tinta de crestere a cifrei de afaceri cu 20%, chiar 30% pentru 2009".Simona Dumitru, director adjunct Intercom Topaz: "Pana in prezent, actuala criza economico-financiara nu ne-a afectat in mod semnificativ vanzarile. Totusi, o usoara scadere a fost inregistrata, instabilitate care ne-a determinat sa fim putin mai precauti in privinta aprovizionarilor. Alte aspecte care ne-au influentat sunt reprezentate de fluctuatia cursului de schimb valutar si majorarea dobanzilor, mai ales ca avem si credite in derulare. Aceasta situatie s-a reflectat in mod direct in majorarea cheltuielilor, preturile de vanzare ramanand neschimbate. Nu consideram oportuna scaderea costurilor cu sistemele destinate realizarii tamplariei termoizolante, intrucat pentru societatile care detin stocuri mari de materii prime si marfuri, aceasta masura ar putea sa le afecteze negativ stabilitatea, ajungandu-se chiar la faliment (ceea ce nu este valabil insa si in cazul firmelor mai mici). In viitor, daca proiectele pentru constructii si investitiile aferente se vor amana, este posibil ca acest aspect sa aiba si asupra activitatii noastre un impact semnificativ. Ca masuri preventive, am recurs la cresterea si diversificarea serviciilor, ceea ce implica si reducerea profitului obtinut pana la disparitia crizei. Pentru 2009, ne-am propus sa mentinem relatiile cu clientii actuali, dar si sa initiem noi parteneriate, acest aspect constituindu-se permanent intr-un obiectiv de baza al strategiei pentru dezvoltare. Consideram ca aceste masuri vor contribui la majorarea cifrei de afaceri cu cel putin 10%".Laurentiu Constantin, director general al Lamar Trust: "Nu cred ca la nivelul companiei noastre se vor resimti foarte puternic efectele crizei pe care o parcurgem, deoarece am incercat tot timpul sa oferim un pret corect pe piata, ceea ce a determinat atragerea permanenta de noi clienti si pastrarea celor deja existenti. De asemenea, am avut o dezvoltare prudenta, realizand o cifra de afaceri mai mica decat am fi putut obtine in mod normal, insa solida. Dimpotriva, pot spune ca efectul a fost unul pozitiv, in ultimele luni preluand noi segmente de piata. Cu toate acestea, castigul provenit din lucrari mici este scazut. Avem o linie de creditare in vederea dezvoltarii societatii, in valoare de 3,5 milioane de euro, si, in actualul context, vom incerca sa identificam o formula de achitare a acestui imprumut cat mai repede, pentru ca majorarea dobanzilor sa nu se reflecte si in pretul produsului final. In perioada imediat urmatoare, dificultati foarte mari vor intampina societatile care au apelat la credite substantiale. De asemenea, vom asista si la o selectie a societatilor existente pe piata, unele dintre cele mai mici, disparand, iur firmele mari preluand noi segmente. Singura masura pe care am luat-o in vederea diminuarii potentialelor efecte negative a fost cea a eficientizarii activitatii. Nu am recurs nici la disponibilizari, nici la reducerea salariilor angajatilor, asa cum au procedat alte societati concurente. In ceea ce priveste diminuarea cotatiilor internationale ale petrolului si otelului, pot spune ca am gasit intelegere la unii dintre furnizorii nostri de sisteme in vederea reducerii preturilor, dar la altii nu. Pe acestia din urma vom incerca sa-i schimbam. Anul acesta, compania noastra si-a dublat vanzarile, atingand nivelul de 30 de milioane de lei, iar pentru 2009, estimam o majorare a volumului total al veniturilor cu 200%". (Fereastra)
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left