Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 01 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
Implicatiile crizei financiare (XI) - Lucrari de fatade cotina sistate
Actualitatea interna Publicat de AG&F 28 Nov 2008 11:30
Evolutia sectorului autohton al constructiilor va fi afectata intr-o anumita masura de actuala criza economica, fiind previzibila o stagnare a comenzilor. Situatia se va reflecta si asupra segmentului de tamplarie termoizolanta, indisolubil legat de activitatea de constructii. O posibila solutie de parcurgere a in siguranta a perioadei dificile si de minimizare a pierderilor este constituita de orientarea spre client, avand in vedere dezechilibrul major dintre cerere si oferta. Astfel, datorita deficitului actual de unitati rezidentiale, ca si a necesitatii stringente a majorarii semnificative a eficientei energetice a imobilelor, productia de ansambluri de ferestre/usi se va mentine aproximativ la nivelul existent in prezent. Acest lucru este confirmat de principalii reprezentanti ai bransei care, chiar daca raporteaza diminuari ale veniturilor preconizate, manifesta o pozitie echilibrata, de expectativa, in ceea ce priveste situatia pe termen scurt/mediu. In continuare, sunt prezentate opinii ale managerilor firmelor importante de tamplarie termoizolanta, referitoare la posibilul impact al crizei financiare.Ervin Szabo, director general al Ergab Impex: "Neavand lucrari cu firme foarte mari din domeniul constructiilor, actuala recesiune economica internationala nu a afectat foarte mult compania noastra. Avem cateva credite, insa acestea au fost contractate pe termen scurt, cele mai multe fiind deja achitate. Nu stiu cum va evolua criza mondiala, dar nu vom recurge, decat in ultima instanta, la disponibilizari. Deocamdata, singura masura practica pe care am luat-o a fost aceea de a face promotii. Pana in prezent nu am apelat la acest instrument de marketing, dar acum se pare ca este necesar. De asemenea, nu am sesizat disponibilitate din partea furnizorilor de sisteme de a reduce pretul pentru materialele furnizate, desi pretul petrolului a scazut pe plan international, insa vom purta negocieri in acest sens. Totusi, nu intentionam sa renuntam la partenerii nostri traditionali. Pentru 2009, ne propunem sa realizam o cifra de afaceri asemanatoare cu cea din 2008. Nu am avut probleme cauzate de indisciplina financiara a beneficiarilor, in afara situatiilor in care ne-am oferit serviciile in sistem de subantrepriza".Vasile Giurgi, director general al companiei Fracaso: "Pana in luna decembrie avem in lucru contracte incheiate anterior, dar dupa aceea este dificil de estimat ce se va intampla. Avem o linie de creditare, insa deocamdata nu am fost anuntati ca se vor majora dobanzile, astfel incat nu se poate sti cu precizie in ce mod ne va afecta acest aspect. In perioada imediat urmatoare, consider ca vanzarile de tamplarie termoizolanta vor scadea drastic, previziunile fiind destul de sumbre. Daca in aceeasi perioada din anul trecut aveam deja angajate lucrari pentru 2008, acum pot spune ca nivelul acestora s-a redus. De asemenea, ne-am mai confruntat si cu alte probleme. Astfel, beneficiarul unei lucrari de placari cu materiale compozite nu a mai avut curajul sa duca la bun sfarsit proiectul, desi acesta era finalizat in proportie de 40% (valoarea contractului era de aproximativ 0,3 milioane de euro). In ceea ce priveste pretul sistemelor furnizate, partenerii nostri nu au luat nico masura de reducere. Urmeaza sa-i intrebam daca au de gand sa faca acest lucru. Oricum, atunci cand lucram cu furnizori de sisteme din Europa de Vest cu preturi mai mari, dar de o calitate mai buna, aplicam principiul reducerii costurilor de productie, pentru a putea fi competitivi. In 2008, am inregistrat o crestere de 12% a cifrei de afaceri, de la 11 milioane de lei in 2007. Pentru 2009, nu pot face o previzune corecta asupra rezultatelor financiare.Claudia Komoroczy, director al firmei Rollstar Prodexim: "In proportie de aproximativ 10%, compania noastra realizeaza si tamplarie din PVC, segment care a fost cel mai afectat ca urmare a actualei crize economico-financiare inca de acum trei luni. Astfel, numarul de comenzi si valoarea acestora au inceput sa scada dar, intrucat ne adresam cu precadere segmentului rezidential (suntem implicati in lucrari apartinand persoanelor fizice si mai putin in desfasurarea unor proiecte de anvergura), nu ne-am confruntat cu situatii majore de neplata a creantelor. In aceste conditii, am recurs la reducerea numarului de unitati realizate si estimam mentinerea cifrei de afaceri totale la nivelul de circa 2 milioane de euro. Alte masuri pe care le-am aplicat pentru reducerea costurilor au fost: controlul cheltuielilor administrative, renuntarea la activitatile nerentabile sau renegocierea preturilor practicate de unii dintre furnizorii nostri. De asemenea, chiar daca avem credite in derulare, majorarea dobanzii nu ne-a afectat in mod semnificativ. O situatie speciala am inregistrat in cazul in care o banca ne-a majorat de doua ori intr-o luna dobanda care devenise cu doua procente mai mare decat media de piata, moment in care am restituit creditul respectiv si am renuntat la colaborarea cu institutia in cauza. Contrar opiniilor care se vehiculeaza in aceasta bransa, consideram ca aceasta situatie va avea si efecte pozitive precum selectarea companiilor care activeaza pe acest segment de activitate. Totodata, e posibil ca si multe firme mici si mari care se bazau pe marile proiecte sa fie nevoite sa-si restructureze activitatea". (Fereastra)
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left