Actualitatea interna
Publicat de Ovidiu Stefanescu
23 Dec 2010 08:48
|
In 2010, piata locala de tamplarie temoizolanta a consemnat o oarecare stabilizare, in sensul ca nu au mai fost consemnate scaderi atat de drastice ca in anul anterior, cand volumul livrarilor s-a injumatatit. Astfel, in 2010, conform datelor disponibile in prezent, cifra de afaceri s-a diminuat cu maximum 20%, astfel incat piata de profil a cumulat intre 400 de milioane de euro si 450 de milioane de euro. O mare parte dintre companiile care declarau acest obiect de activitate inainte de inceperea crizei economice si-au restructurat activitatea, iar cele care au reusit sa evite problemele au optat pentru un mai bun control al costurilor si reorientarea catre nise specifice. In randul furnizorilor, tendintele au fost, de asemenea, de agregare a activitatii, societati din toate categoriile apeland la strategii ferme de limitare a pierderilor. Referitor la producatori, cei mai abili dintre acestia au avut capacitatea de a identifica debuseul pietelor externe, unde - in conditiile promovarii unor produse de inalta calitate - avantajul competitiv al firmelor din Romania este conferit de pretul scazut al manoperei si montajului. Pe termen scurt, toti specialistii estimeaza mentinerea la nivelul actual si chiar o reluare usoara a cresterii. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|