INFO-FERESTRE & USI: Nivelul de top al vanzarilor, atins in intervalul 2007-2008 |
Actualitatea interna
Publicat de Cosmin Dincu
31 Dec 2010 08:42
|
Dupa anul 2000, cand avantajele utilizarii de tamplarie termoizolanta au inceput sa devina evidente pentru majoritatea potentialilor beneficiari, nivelul de expansiune a pietei de ferestre s-a majorat in ritm alert, pe masura ce domeniul respectiv avea un grad tot mai ridicat de profitabilitate in randul intreprinzatorilor. Astfel, la finele anului 2008 cifra de afaceri a firmelor din bransa a depasit pragul de un miliard de euro, structura acestui segment al sectorului de constructii fiind deosebit de eterogena (in acel moment erau operationale mai mult de 6.000 de societati specializate in productia de tamplarie, executia de fatade cortina/lucrari de placare cu materiale compozite si altele). Starea de euforie caracteristica managerilor din domeniu, intr-un moment in care majoritatea acestora efectua investitii in vederea dezvoltarii (deoarece, pe fondul expansiunii constructiei de imobile si sporirii puterii de cumparare a populatiei, ferestrele pareau ca "se vand singure"), parea ca va deveni caracteristica de baza a pietei pentru cel putin un deceniu. Putini erau cei care au luat in considerare analizele elaborate de experti internationali in domeniu, care avertizau asupra faptului ca, odata cu maturizarea pietei, procesul de restructurare va fi inevitabil, cele mai multe dintre firmele de tip IMM urmand sa devina dealeri sau montatori pentru marii producatori din bransa. Si mai putini au fost cei care au reactionat imediat dupa declansarea recesiunii globale, numerosi manageri considerand, in mod eronat, ca Romania este "mult prea departe" ca distanta si dezvoltare fata de Statele Unite ale Americii si nu poate prelua rapid efectele recesiunii. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|