Actualitatea interna
Publicat de Cosmin Dincu
27 Dec 2010 08:00
|
La nivelul lui 2011, majoritatea agentilor economici ce activeaza pe piata nationala de tamplarie termoizolanta preconizeaza o continuare a trendului descendent specific acestui domeniu (considerat a fi, pana la debutul recesiunii, unul dintre cele mai profitabile segmente din ramura de constructii). Efectele crizei economice globale, instalate extrem de rapid in Romania (inca de la finele anului 2008) s-au acutizat in ultimii doi ani, firmele din bransa fiind obligate sa aplice diverse procedee in vederea restructurarii, dintre care cele mai importante au fost reprezentate de diminuarea costurilor operationale, limitarea productiei/livrarilor de sisteme in functie de cererea solvabila, disponibilizarile in randul angajatilor, reducerea nivelurilor salariale etc. O caracteristica primordiala a actualei situatii negative este constituita de lipsa comenzilor semnificative, majoritatea beneficiarilor solicitand cantitati tot mai mici de ferestre/usi. De asemenea, presiunea exercitata in vederea reducerii pretului de comercializare a determinat aparitia unei reactii in lant, lipsa lichiditatilor inducand blocajul financiar si micsorand profitul operatorilor din bransa. Potrivit unor date recente care indica valoarea estimata a pietei producatorilor de tamplarie si fatade cortina in anul 2010 (care nu depaseste 400 de milioane de euro), numarul firmelor ce au un astfel de obiect de activitate s-a injumatatit in comparatie cu 2007, cand s-a consemnat momentul de varf al vanzarilor de ansambluri (evaluate, in acel moment, la circa un miliard de euro). Astfel se considera ca, in prezent, sunt functionale circa 3.000 de societati specializate care figureaza inca in evidentele Oficiului National al Registrului Comertului (aflat in subordinea Ministerului Justitiei), celelalte aflandu-se in diverse stadii ale procedurilor de lichidare (dizolvare, insolventa, faliment etc.). Pentru informatii suplimentare, click aici!
|