Investitii de 0,5 milioane de euro pentru ADICE |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 21 Apr 2005 11:30 |
Compania Adice, din Band, judetul Mures, este specializata in executia de tamplarie din lemn stratificat, cifra de afaceri realizata anul trecut fiind de 0,4 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2003. "Investitiile totale se ridica la aproximativ 0,5 milioane de euro, fiind directionate spre amenajarea de hale si achizitia de echipamente. Planul de dezvoltare pentru 2005 al companiei presupune completarea liniilor de productie cu utilaje de prelucrat la patru fete, freze etc.", a declarat Horatiu Ardeleanu, director de vanzari al societatii. Capacitate de productie de 1.000 de unitati de ferestre/luna Din punct de vedere al esentelor utilizate, profilele din lemn stratificat sunt realizate din molid integral, stejar-molid-stejar si salcam-molid-salcam. Lamelele sunt taiate radial si asamblate cu adezivi poliuretanici, finisajele fiind executate in trei straturi, cu vopsele Sikkens sau Becker Acroma (garantate 15 ani), intr-o gama variata de culori. Tamplaria este prevazuta cu lacrimare din aluminiu, feronerie GU si geam termoizolant Saint-Gobain 4-16-4 Low-E (50%) si float clar, livrat de Primer Electro - Targu Mures. "Capacitatea de fabricatie a firmei noastre este de 1.000 unitati de ferestre/luna, vanzarile din 2004 totalizand 6.000 u.f. Tamplaria din lemn stratificat asigura un nivel optim de termoizolare, iar dilatarea materialului nu permite crearea de punti termice intre toc si zidarie. In caz de incendiu, testele realizate indica o rezistenta la foc de 90 de minute", a adaugat directorul de vanzari al companiei. Crestere a vanzarilor cu 50% Cererea de pe piata tamplariei termoizolante este in schimbare, multi beneficiari orientandu-se spre produsele din lemn stratificat. "In perioada de preaderare, Adice si-a planificat o majorare a vanzarilor cu 50%, iar cresterea cifrei de afaceri se va accentua dupa integrarea in Uniunea Europeana, unde cerintele de calitate sunt mai restrictive, iar exigentele clientilor sporite. Adaptarea producatorilor autohtoni de ferestre in vederea accesului pe piata comunitara va fi dificila. Acestia trebuie sa rezolve urgent problemele legate de preturi, tehnologii, productivitate, specializarea fortei de munca etc. De asemenea, este posibil ca firmele competitoare din UE sa livreze in Romania modele standard, ieftine, ceea ce va afecta cota de piata a companiilor autohtone. Noile masuri fiscale nu au efect asupra activitatii Adice, dar introducerea unor taxe indirecte ar putea determina pierderi", a incheiat Horatiu Ardeleanu. *** Fondata in anul 2003, Adice este o societate cu capital integral german, avand 60 de angajati. Oferta companiei cuprinde ferestre si usi de balcon/terasa cu deschidere batanta sau basculanta in unul, doua sau trei canaturi, vitrine pentru spatii comerciale, constructii speciale din lemn si sticla (wintergarten) etc. Sectorul de piata caruia i se adreseaza firma este constituit din imobile tip vila, cladiri istorice etc. Informatii suplimentare, la www.adice.org |