KUBI si ALUKONIGSTAHL propun solutii pentru organizarea activitatii firmelor de tamplarie (I) |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 21 Mai 2003 11:30 |
(Imagini disponibile la www.fereastra.ro/arhiva/foto.php?topic=1) Joi, 15 mai 2003, a avut loc la Hotel Crowne Plaza din Bucuresti "Seminarul sefului", in cadrul caruia au fost prezentate recomandari pentru managementul si organizarea unitatilor de productie de tamplarie si fatade cortina. Evenimentul a fost organizat de companiile "Alukonigstahl" SRL Bucuresti si "Kubi" din Germania. Firma germana acorda consultanta privind organizarea activitatii societatilor care produc/monteaza usi, ferestre si pereti cortina. Astfel se obtin o imbunatatire a procesului de productie, cresterea eficientei prin sporirea vanzarilor si performanta in management. In data de 14 mai, reprezentantii firmei "Kubi" - Karin Deppe si Klaus Biermann - au fost prezenti la Cluj-Napoca, unde au sustinut o conferinta similara pentru partenerii "Alukonigstahl" din Transilvania si nord-vestul tarii. Impreuna cu oficialii "Kubi", la cele doua seminarii au participat si cei ai companiei "Alukonigstahl" - ing. Attila Beer, director de vanzari, si ing. Adriana Serban, director marketing. "Optimizarea activitatii companiilor care executa sau monteaza tamplarie si fatade cortina reprezinta o etapa importanta a dezvoltarii acestora. In conditiile accentuarii competitiei pe piata autohtona de profil, succesul partenerilor nostri depinde esential de implementarea unor programe pentru organizarea productiei si montajului, care vor avea ca rezultat final cresterea calitatii produselor si lucrarilor executate. Seminarul reprezinta o dovada concludenta a angajamentului nostru fata de firmele partenere pentru cresterea capacitatii organizatorice a acestora. Impreuna cu intreaga gama de produse si servicii de calitate oferite, ALUKONIGSTAHL asigura solutii pentru multe dintre problemele cu care se confrunta producatorii de tamplarie", a declarat pentru FEREASTRA domnul Attila Beer. Reactia rapida la cerintele pietei este primordiala Reprezentantul firmei germane, Klaus Biermann, afirma in cadrul seminarului ca societatea "Kubi" ofera consultanta specializata de patru decenii companiilor din bransa de ferestre. De regula, sunt rezolvate probleme care apar in organizare, management, gestiune, controlling, productie si montaj. "Consultanta vizeaza identificarea si eliminarea "punctelor slabe" din activitatea societatilor,in special cele legate de organizarea interna si derularea concreta a contractelor. Initial, pentru cresterea eficientei, sunt elaborate schema si planul derularii contractului, pornind de la cererea de oferta pana la decontare. De asemenea, se concep planul de organizare, cel al prelucrarii contractului din punct de vedere tehnic si economic, planificarea termenelor si a capacitatii, gestiunea stocurilor, planul de aprovizionare si planificarea activitatii". Analiza atenta arata ca o companie profitabila din bransa tamplariei are cateva caracteristici specifice:- tinde permanent spre imbunatatirea procesului de productie si a managementului resurselor umane;- are un bun renume in domeniu;- exploateaza si consolideaza punctele forte, concomitent cu eliminarea deficientelor;- are reactie rapida la cerintele pietei etc. ATENTIE: Imaginea companiei trebuie sa fie ireprosabila! "Reusita depinde de specificul fiecarei firme in parte. Totusi, pe baza experientei acumulate, am identificat cateva elemente generale care, daca sunt implementate, pot conduce la cresterea eficientei si rentabilitatii companiei. Agentii de vanzari trebuie sa fie bine instruiti si sa aiba o vasta experienta in domeniu. Este recomandat ca firma respectiva sa detina un showroom in care sa poata prezenta produsele. De asemenea, este necesar sa aiba preturi competitive. Calitatea tamplariei trebuie sa fie impecabila, iar respectarea termenelor de livrare va fi prioritara. Intregul personal trebuie sa fie pregatit din punct de vedere tehnic. Tehnologia de executie va corespunde cerintelor actuale in domeniu, iar lucrarile de montaj vor fi efectuate corespunzator. O alta componenta importanta o reprezinta imaginea firmei, care trebuie sa fie ireprosabila, deoarece constituie cartea de vizita in raport cu clientii. Alaturi de produsele si serviciile oferite, si unitatea de productie, utilajele, cladirea administratiei, mijloacele de transport constituie elemente ale "imaginii firmei". Pe cat posibil, angajatii trebuie sa aiba acces la tehnica de calcul, iar documentatia tehnica va fi la dispozitia personalului si in general a celor interesati", a aratat doamna Karen Deppe in cadrul expunerii. Firma de tamplarie va functiona ca un tot unitar Anumite societati germane din bransa de ferestre si fatade cortina au constatat ca sunt din ce in ce mai putin rentabile. Aceasta se datoreaza mentinerii preturilor la produse pe un trend descendent, a problemelor cu derularea contractelor, lipsa posibilitatilor de motivare a angajatilor, dificultati in respectarea termenelor si a calitatii. "Cauzele sunt multiple, insa, de cele mai multe ori, timpul indelungat de executie si deficientele in prelucrarea tehnica a contractelor constituie problema principala cu care se confrunta firmele de tamplarie. Lipsa unor date relevante/complete necesare calculatiei corecte a costurilor, primirea cu intarziere a materialelor si deficiente in fluxul de informatii din cadrul firmei constituie alte situatii care genereaza pierderi. Aspectele negative care influenteaza direct rentabilitatea firmei sunt legate si de costul ridicat al lucrarilor de montaj, echiparea incompleta cu masini, aparatura si mijloace de transport", a adaugat doamna Deppe. Alte impedimente existente sunt reprezentate de:- computerele care nu corespund posibilitatilor si cerintelor actuale;- lipsa indicatorilor financiari si economici;- neplanificarea capacitatii de productie si a respectarii termenelor;- calificarea insuficienta a personalului;- costuri ridicate de productie si aprovizionare."Intrucat cauzele sunt variate, nu exista o "reteta" generala care sa rezolve multitudinea de probleme specifice unei firme. Managerii trebuie sa aiba in vedere, inca din faza initiala, organizarea departamentelor, cresterea eficientei activitatii de productie/montaj si gestiunea. Pasii care trebuie parcursi sunt concretizati de identificarea clientului, transpunerea tehnica a cerintelor acestuia, aprovizionarea cu materiale, productia elementelor (ferestre, usi si fatade cortina), montaj si decontarea lucrarilor. Toate departamentele contribuie la obtinerea succesului. Aceasta se poate realiza doar atunci cand toate componentele (departamente) colaboreaza, iar firma functioneaza ca un tot unitar", sustin reprezentantii "Kubi". (Continuare in editiile viitoare ale Stirilor FEREASTRA) |