Lista de firme contine 537 de companii specializate in productia de tamplarie termoizolanta, precum si 32 de firme implicate in montaj. Veniturile societatilor implicate in productie, in anul 2011, au crescut cu 8,76% fata de 2010, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala de 3,08 miliarde lei. Majorarea survine dupa un regres mai putin pronuntat in al doilea an de recesiune (-5,14%), de la nivelul de 3,24 miliarde lei din 2009, precum si dupa un declin relativ accentuat, de 8,77% in raport cu nivelul de referinta din 2008 (3,56 miliarde lei), astfel incat - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa nu au reusit deocamdata sa recupereze pierderile din perioada crizei economice. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii producatori fiind implicati in diverse alte sectoare din domeniul constructiilor, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de mobilier, elemente vitrate si panouri solare, executia de hale pe structura metalica, a unor lucrari de antreprenoriat, distributia de profile, paneluri pentru usi, accesorii, usi de garaj, instalatii termice, peleti etc. Daca se ia in considerare faptul ca reducerea medie a activitatii din intregul domeniu specific (respectiv, piata nationala de tamplarie) a fost mai accentuata in primii doi ani de recesiune (la un nivel cumulat de -60%, potrivit estimarii Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta – PPTT si datelor analizate de departamentul specializat al revistei Fereastra), iar ulterior, in 2011, a avut loc cel mult o stabilizare a livrarilor la un nivel relativ scazut, rezulta ca societatile incluse in analiza au fost mai putin afectate de efectele recesiunii. Din totalul celor 537 de societati, circa 17,5% reprezinta firme ce au sediul social in Bucuresti-Ilfov, respectiv un numar de 94 agenti economici. Acestia au obtinut in 2011 o cifra de afaceri de 861,9 milioane de lei – ceea ce reprezinta 25,73% din veniturile insumate ale celor 537 de companii, respectiv 3,35 miliarde lei (in crestere cu 9,55% fata de anul anterior, cand au realizat 786,8 milioane de lei, adica aproape 25,54% din volumul total consemnat de companiile analizate, care au cumulat 3,08 miliarde lei). Datele raportate in al doilea an de recesiune arata ca societatile din Bucuresti-Ilfov au consemnat o situatie oarecum diferita fata de celelalte firme din bransa, inregistrand o diminuare ce nu s-a aflat in conformitate cu media pietei (-3,51%), in raport cu veniturile din 2009, de 815,4 milioane de lei, care au avut o cota de 25,11% din totalul de 3,24 miliarde lei, aferent acelui an. In schimb, daca se iau in considerare datele din 2009, raportate la 2008, firmele din regiunea Capitalei si din ariile limitrofe au consemnat o sporire cu 8,8% a incasarilor, porind de la cele 749,5 milioane de lei din ultimul an dinaintea declansarii crizei economice. Situatia respectiva este diametral opusa tendintei consemnate pe plan national, de scadere cu 8,77% a veniturilor bransei, ceea ce a modificat contributia producatorilor din Bucuresti la total, daca se ia in considerare ponderea initiala a acestora, de 21,06%, la cele 3,56 miliarde lei din 2008. In ceea ce-i priveste pe montatori, cifra de afaceri a celor 32 de companii s-a majorat, anul trecut, cu 33,92%, la 71,66 milioane de lei, fata de cele 53,51 milioane de lei din 2010. Totodata, nivelul raportat in al doilea an de recesiune este cu 2,12% mai redus in comparatie cu 2009, cand cele 32 de firme au inregistrat venituri de 54,67 milioane de lei. Anul 2009 a insemnat, pentru aceasta categorie de societati, momentul in care s-a remarcat punctul maxim de regres al incasarilor, fiind evidentiata o scadere de 26,38% fata de cele 74,26 milioane de lei din 2008. Dintre acestea, doar doi agenti economici au sediul social in Bucuresti-Ilfov, rezultatele acestora nefiind relevante in cadrul analizei activitatii firmelor de instalare, intrucat cifra de afaceri insumata a firmelor respective s-a diminuat de la 0,3 milioane de lei in 2008 la 0,04 milioane de lei in 2010 si 2011. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, numele persoanei care detine o functie de decizie etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele bransei producatorilor de tamplarie termoizolanta, dintre care se disting urmatoarele categorii: numarul de angajati si vanzarile realizate in anii 2008, 2009, 2010 si 2011 (exprimate in moneda nationala), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul efectiv de activitate (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), sistemele de profile si de feronerie (marci) utilizate in procesul de fabricatie, furnizorii de geam termoizolant si diverse informatii suplimentare. Pentru mai multe detalii,
click aici!