Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Amplius 2000, Art Land, Benati, Betarom, Bradul Ezüstfenyo, Casel Impex, Conf Binale, Mobitech, DC New Mode, Eurocasa, Komfort Wood, Porta Brand, Mega Construct Metal, Porta KMI Romania, Porta Elcon, Tehnolemn, Wooden Doors International, ale managerilor corporatiilor: Jeld-Wen Holdings, Masonite International Corporation, Westag & Getalit si altele. In perioada recesiunii, bransa fabricantilor si furnizorilor/distribuitorilor de usi de interior/exterior a avut o evolutie eterogena, asemanatoare celei specifice pietei nationale de tamplarie termoizolanta si, evident, sectorului de constructii imobiliare, de care este strans legata. Problemele macroeconomice si politico-sociale din prezent sunt de natura sa deturneze cursul firesc al sezonului de varf specific firmelor specializate – pentru care fiecare toamna este de obicei prielnica livrarilor, constituind momentul in care noile cladiri sau cele supuse procesului de modernizare sunt prevazute cu ansambluri de usi. Dupa cum se cunoaste, piata usilor de interior reprezinta unul dintre sectoarele importante ale domeniului constructiilor. In perioada de varf, respectiv anul 2007, segmentul european al fabricantilor de usi a consemnat o cifra de afaceri de 7,3 miliarde euro, corespunzatoare celor 49,9 milioane de unitati comercializate. Atingerea acestui nivel a fost posibila intrucat, timp de un deceniu, sectorul de profil din Uniunea Europeana s-a inscris pe un trend de crestere exponentiala a vanzarilor, un numar foarte mare de imobile rezidentiale fiind construite sau reabilitate in intervalul respectiv, ceea ce a contribuit, de altfel, la evolutia optima a economiei. De asemenea, facilitatile de obtinere a creditului imobiliar sau celui de consum au facut ca unitatile rezidentiale de orice tip sa poata fi cumparate foarte usor, ceea ce a determinat o majorare a preturilor la sortimentele de usi mult peste valoarea normala. In perioada ce a urmat, din cauza recesiunii, piata de profil a scazut cu aproximativ 5,8% in termeni cantitativi (in intervalul 2009-2010), iar pentru 2011, atat ca valoare, cat si ca numar de unitati livrate, diminuarea pe plan european nu poate fi cuantificata cu exactitate, nici macar de principalele asociatii de profil. Initial, firmele din domeniul usilor au fost ferite de probleme, de vreme ce primele simptome care au putut fi interpretate ca semne ale crizei s-au observat pe pietele financiare si apoi in sectorul imobiliar si in cel al constructiilor. Din al doilea semestru al anului 2008, unele dintre cele mai mari companii din domeniul constructiilor au inceput sa raporteze scaderi ale cifrelor de afaceri, recesiunea devenind in scurt timp o certitudine si fiind unul dintre factorii esentiali de influenta asupra situatiei economice. Desi inceputul anului 2011 parea a fi mai promitator (in contextul in care majoritatea analistilor estima faptul ca nivelul maxim de scadere a pietei ar fi avut loc in 2009 sau cel tarziu in 2010), intensificarea problemelor din industria constructiilor au determinat o reactie in lant pentru pietele colaterale. Pe fondul blocarii proiectelor imobiliare, livrarile de materiale de constructii au fost serios afectate si sunt in continuare grevate de numeroase dificultati. In aceste conditii, societatile din industria usilor de interior sunt nevoite sa caute diverse alternative, in afara masurilor de restructurare si de reducere a costurilor operationale, care au fost adoptate initial, urmarind lansarea de produse inovatoare ce corespund structurii actuale a cererii (polarizata intre sortimentele economice – majoritare ca volum al comenzilor – si cele cu finisaje deosebite si performante pe masura, din gama de lux). Pentru mai multe informatii,
click aici!