NOU! Estimari privind evolutia pietei de tamplarie termoizolanta 2012-2013 |
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 29 Feb 2012 15:08 |
A aparut publicatia INFO-Piata de Tamplarie, care cuprinde o analiza a pietei producatorilor de tamplarie termoizolanta in intervalul 2008-2011, cu prognoze pentru 2012 si 2013, realizata pe baza informatiilor furnizate de principalele 573 de companii implicate in productia de ferestre, usi si/sau fatade cortina si de 80 de fabricanti din sectorul de vitraje. Pentru a observa modul in care criza economica a influentat acest domeniu de activitate, datele au fost comparate cu cele incluse in studiile anterioare, elaborate de departamentul specializat al revistei Fereastra. Metodologia utilizata s-a bazat pe informatiile cuprinse in cadrul listelor de firme specializate in fabricatia de tamplarie, pereti cortina si elemente conexe. Tabelele anexa, publicate in format simplificat, includ o clasificare a firmelor dupa denumire, cod unic de inregistrare, judet, localitate etc., precum si vanzarile realizate in anii 2008, 2009 si 2010, cota de crestere sau scadere a livrarilor etc. Alte categorii de informatii, cum ar fi domeniul de activitate principal sau secundar (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele – inclusiv ponderea acestora), marca profilelor din PVC/aluminiu utilizate in procesul de fabricatie, denumirea sistemelor de feronerie folosite de fiecare producator in parte, furnizorii/marcile de geam termoizolant etc. au fost utilizate la elaborarea analizei si a diagramelor aferente. Exprimate in euro, veniturile societatilor analizate (din sectorul de tamplarie) au scazut in anul 2010 cu 6% fata de 2009, cand s-a inregistrat o cifra de afaceri totala de 320,1 milioane de euro. Regresul survine dupa o alta contractie de 28% in 2009, raportata la nivelul de referinta din ultimul an de crestere economica, intrucat, in acel moment, societatile respondente au consemnat 442,6 milioane de euro. Daca se ia in considerare o rata superioara de diminuare a vanzarilor din intreaga bransa in perioada de recesiune a anilor 2009 si 2010 (pana la un nivel cumulat de -60%, potrivit estimarii Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta – PPTT si datelor analizate de departamentul specializat al revistei Fereastra), se poate observa faptul ca societatile incluse in analiza au reusit sa traverseze mai bine acest interval dificil. Din totalul firmelor producatoare (543 de agenti economici), aproape 17,7% reprezinta cele care au sediul social in zona Bucuresti - Ilfov, respectiv un numar de 96. Acestia au obtinut in anul 2010 o cifra de afaceri de 48,13 milioane de euro, constituind circa 16% din volumul total consemnat de companiile incluse in studiu (299,7 milioane de euro). In ceea ce-i priveste pe fabricantii de geam termoizolant, la nivelul lui 2010 vanzarile celor 80 de firme s-au diminuat cu 5% fata de 2009, trendul fiind similar celui al pietei de tamplarie. Totusi, in conditiile finalizarii recesiunii – si pe baza estimarii trendului specific livrarilor din fiecare regiune in parte – se poate lua in calcul, pentru 2011, o majorare de 3% a livrarilor celor 80 de producatori, pana la 115 milioane de euro. Anul trecut, cifra de afaceri a fabricantilor respectivi s-a situat la 112 milioane de euro, diminuarea respectiva fiind, totusi, moderata in comparatie cu primul an de criza economica generalizata, cand acestia au consemnat 117,7 milioane de euro (-26% fata de cele 158,7 milioane de euro din 2008). In cadrul studiului, sunt conturate cateva previziuni – sub semnul rezervelor date de incertitudinea economica actuala - cu privire la evolutia bransei in intervalul anilor 2011-2012, fiind prezentata situatia actuala a importurilor de materiale utillizate la executia tamplariei. Anumite solutii de redresare a activitatii, aflate la dispozitia managerilor, precum si prognozele aferente intervalului 2012-2013 sunt reiterate la capitolul de concluzii si perspective.
Datele prezentate sunt exhaustive
Sumarul publicatiei cuprinde mai multe capitole, cum ar fi: Date introductive - Analiza pietei de tamplarie termoizolanta 2010-2011; Zone geografice de referinta; Clasificarea producatorilor dupa zona geografica; Randamentul productiei de tamplarie pe zone; Structura productiei de tamplarie dupa materialele utilizate; Marci de sisteme intrebuintate la fabricatie; Situatia pietei nationale de vitraje; Analiza importurilor de materiale pentru executia tamplariei; Analiza importurilor de sisteme din PVC; Analiza importurilor de profile din aluminiu; Analiza importurilor de sisteme de feronerie; Analiza livrarilor de sticla arhitecturala; Concluzii si perspective. Totodata, publicatia contine 22 de diagrame relevante ce reflecta situatia actuala si perspectivele intregului domeniu de activitate, dintre care se disting: Marci de feronerie dupa numarul de mentiuni; Marci de profile din aluminiu dupa numarul de mentiuni; Marci de geam termoizolant dupa numarul de mentiuni; Marci de profile din PVC dupa numarul de mentiuni; Vanzari de tamplarie din aluminiu pe zone geografice; Vanzari de tamplarie din lemn pe zone geografice; Vanzari de tamplarie din PVC pe zone geografice; Index cumparare tamplarie pe zone; Index cumparare geam pe zone; Structura productiei de geam termoizolant dupa zona geografica 2009-2011; Evolutia pretului mediu al profielor din PVC, aluminiu, feronerie, sticla float si Low-E 2003-2011; Dinamica importurilor de sisteme pentru tamplarie 9 luni 2006-9 luni 2011; Dinamica trimestriala a importurilor de sisteme pentru tamplarie 2008-2011; Valoarea importurilor de sticla arhitecturala 2003-2011e; Structura importurilor de sisteme din PVC – 9 luni 2011; Valoarea importurilor de sisteme din PVC – 9 luni 2011; Structura importurilor de sisteme din aluminiu – 9 luni 2011; Valoarea importurilor de sisteme din aluminiu – 9 luni 2011; Structura importurilor de feronerie – 9 luni 2011; Valoarea importurilor de feronerie – 9 luni 2011; Structura importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2011; Valoarea importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2011.
Comentariile incluse in analiza arata modul in care bransa de ferestre si a fabricantilor de vitraje s-a transformat in primii doi ani de criza economica, structura productiei din 2010-2011 si cota importurilor din intervalul ianuarie-septembrie al anului trecut, situatiile care se prefigureaza pe termen scurt, mediu si lung etc. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|