Lista de firme contine 543 companii specializate in productia de tamplarie termoizolanta, precum si 30 de firme implicate in montaj, ceea ce inseamna ca, fata de documentul precedent elaborat de departamentul de analiza al revistei Fereastra, au intervenit modificari semnificative in structura pietei. Practic, reprezentantii a circa 53 de societati incluse in lista anterioara (care continea date despre 605 producatori si 21 de companii specializate in instalare) au intrat in insolventa sau nu au putut fi contactati. Totodata, daca se iau in considerare informatiile existente in baza nationala de date a firmelor din bransa, aferenta anului 2008, la finele lui 2011 circa 200 de fabricanti de tamplarie si-au restructurat afacerile, suspendandu-le pe termen nedefinit, insa, cu toate acestea, s-au infiintat noi agenti economici avand ca obiect principal activitate executia de ferestre. Analizand veniturile societatilor respondente, implicate in productie, in anul 2010 s-a remarcat o scadere cu 2,9% fata de 2009, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala de 3,29 miliarde lei. Diminuarea survine dupa un regres mai pronuntat in primul an de recesiune (-10,9%), de la nivelul de 3,69 miliarde lei din 2008, astfel incat - spre deosebire de alte segmente ale pietei de ferestre si fatade - companiile din bransa nu au reusit sa recupereze pierderile din perioada crizei economice. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii producatori fiind implicati in diverse alte sectoare din domeniul constructiilor, cum ar fi, de exemplu, furnizarea de mobilier, elemente vitrate si panouri solare, executia de hale pe structura metalica, a unor lucrari de antreprenoriat, distributia de profile, paneluri pentru usi, accesorii, usi de garaj, instalatii termice, peleti etc. Daca se ia in considerare faptul ca reducerea medie a activitatii din intregul domeniu specific (respectiv, piata nationala de tamplarie) a fost mai accentuata in primii doi ani de recesiune (la un nivel cumulat de -60%, potrivit estimarii Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta – PPTT si datelor analizate de departamentul specializat al revistei Fereastra), rezulta ca societatile incluse in analiza au fost mai putin afectate de efectele recesiunii. Din totalul celor 543 societati, circa 17,68% reprezinta firme ce au sediul social in Bucuresti-Ilfov, respectiv un numar de 96 agenti economici. Acestia au obtinut in 2010 o cifra de afaceri de 825,9 milioane de lei – ceea ce reprezinta 25,82% din veniturile insumate ale celor 547 de companii, respectiv 3,19 miliarde lei (in crestere cu 0,27% fata de anul anterior, cand au realizat 823,7 milioane de lei, adica aproape 25% din volumul total consemnat de companiile analizate, care au cumulat 3,29 miliarde lei). Datele raportate in primul an de recesiune arata ca societatile din Bucuresti-Ilfov au consemnat o situatie diferita fata de celelalte firme din bransa, inregistrand o majorare ce nu s-a aflat in conformitate cu media pietei (+9,51%), in raport cu veniturile din 2008, de 752,2 milioane de lei, care au avut o cota de 20,34% din totalul de 3,69 miliarde lei, aferent acelui an. In ceea ce-i priveste pe montatori, cifra de afaceri a celor 30 de companii s-a diminuat, anul trecut, cu 2,53%, la 40,5 milioane de lei, fata de cele 41,6 milioane de lei din 2009. Totodata, nivelul raportat in primul an de recesiune este cu 22,78% mai redus in comparatie cu 2008, cand cele 30 de firme au inregistrat venituri de 53,8 milioane de lei. Dintre acestea, doar doi agenti economici au sediul social in Bucuresti-Ilfov, rezultatele acestora nefiind relevante in cadrul analizei activitatii firmelor de instalare, intrucat cifra de afaceri insumata a firmelor respective s-a diminuat de la 0,3 milioane de lei in 2008 la 0,04 milioane de lei in 2011. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, numele persoanei care detine o functie de decizie etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele bransei producatorilor de tamplarie termoizolanta, dintre care se disting urmatoarele categorii: numarul de angajati si vanzarile realizate in anii 2008, 2009 si 2010 (exprimate in moneda nationala), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul efectiv de activitate (tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu si pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), sistemele de profile si de feronerie (marci) utilizate in procesul de fabricatie, furnizorii de geam termoizolant si diverse informatii suplimentare. Pentru mai multe detalii,
click aici!