OJPC Mures: Se inregistreaza circa 45 de reclamatii pe an cu privire la producatorii de ferestre |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
05 Feb 2009 11:30
|
Potrivit legii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) este abilitata sa realizeze si sa coordoneze strategia si politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor, actionand cu mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor. In acest sens, inspectorii institutiei efectueaza controale tematice sau punctuale (atunci cand sunt sesizati prin intermediul unor reclamatii), fiind vizate inclusiv firmele ce activeaza pe piata de tamplarie termoizolanta. Conform datelor furnizate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Mures, numarul de reclamatii inregistrate, ce vizeaza activitatea firmelor locale din sectorul de tamplarie termoizolanta, este de circa 45 pe an, frecventa efectuarii sesizarilor fiind de aproximativ 5 pe luna. "Din punctul nostru de vedere, un producator de ansambluri termoizolante trebuie sa respecte cu strictete normele in vigoare, fiind recomandat ca potentialii clienti sa citeasca toate clauzele inscrise in contracte sau alte acte primite, contribuind la desfasurarea optima a relatiei de afaceri. In ceea ce ne priveste, la vizitele de control pe care le efectuam, urmarim aspecte precum: legalitatea functionarii operatorului economic; existenta agrementului tehnic; informarea consumatorilor (conform art. 18-25 din OG nr. 21/92) referitoare la marcajul de conformitate, materialele folosite (profile, feronerie, geam termoizolant), protectia/intretinerea ferestrelor/usilor; eliberarea documentelor specifice (bon fiscal, certificat de garantie, declaratie de conformitate etc.). Sanctiunile aplicate, in functie de abaterile constatate, sunt in conformitate cu prevederile aceleiasi ordonante de guvern. Dintre problemele semnalate cel mai des in reclamatiile primite, mentionam: nerespectarea termenelor de finalizare a lucrarilor de montaj, calitatea necorespunzatoare a produselor comercializate, nerespectarea prevederilor mentionate in certificatul de garantie, lipsa actelor necesare la achizitionare, realizarea in mod necorespunzator a operatiilor de instalare etc. Consideram ca impactul actiunilor noastre in teritoriu a fost pozitiv, intrucat un numar mult mai mare de producatori locali ofera informatii corecte consumatorilor si evita sa stipuleze clauze abuzive in contracte. De asemenea, in cazul in care au reclamatii, incearca sa le rezolve la timp, inainte ca beneficiarii sa sezizeze OJPC Mures", a declarat Ioan Pora, inspector-sef adjunct al OJPC Mures. Informatii suplimentare, la www.anpc.ro (Camelia Pantel)
|