OJPC Vaslui: In 2008 au fost inregistrate 40 de reclamatii in domeniul tamplariei termoizolante |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
03 Feb 2009 11:30
|
Potrivit legii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) este abilitata sa realizeze si sa coordoneze strategia si politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor, actionand cu mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor. In acest sens, inspectorii institutiei efectueaza controale tematice sau punctuale (atunci cand sunt sesizati prin intermediul unor reclamatii), fiind vizate inclusiv firmele ce activeaza pe piata de tamplarie termoizolanta. Conform datelor furnizate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Vaslui, numarul total de reclamatii inregistrate in cursul anului 2008 a fost de 40 de sesizari, frecventa cu care acestea au fost transmise institutiei fiind de 4 pe luna. "Vizitele de control efectuate de institutia noastra la firmele ce activeaza pe piata locala de ferestre urmaresc aspecte precum: legalitatea functionarii operatorului economic, existenta contractelor de prestari servicii, a certificatelor de garantie/intretinere, precum si evidenta reclamatiilor consumatorilor si a modului de solutionare a acestora. In cazul in care se constata abateri de la normele in vigoare, inspectorii OJPC aplica amenzi contraventionale si, in functie de gravitatea abaterii, sanctiuni complementare (inclusiv inchiderea temporara sau chiar definitiva a unitatii). Dintre problemele reclamate in mod frecvent de persoanele care achizitioneaza ansambluri termoizolante, mentionam: nerespectarea termenelor de executie/instalare, realizarea montajului in conditii necorespunzatoare (afectand calitatea tamplariei), lipsa instructiunilor de utilizare/intretinere, neacordarea garantiei sau chiar neonorarea contractului (in urma incasarii avansului). In mod normal, un producator de ferestre/usi ar trebui sa aiba in vedere respectarea clauzelor contractuale, asigurarea executiei/montajului la o calitate corespunzatoare si cu personal calificat, precum si solutionarea operativa a reclamatiilor in perioada de garantie si post-garantie. In acelasi timp, insa, cumparatorii trebuie sa-si ia masuri pentru evitarea situatiilor neplacute. In acest sens, recomandam ca acestia sa evite semnarea de contracte cu firme care nu functioneaza corespunzator si in conditii de concurenta loiala, sa verifice fiecare prevedere contractuala etc. Actiunile pe care le-am desfasurat s-au concretizat prin modificarea modului de abordare a pietei practicat de firmele vizate, astfel incat cele mai multe dintre acestea realizeaza produse de calitate si efectueaza operatiuni corespunzatoare de montaj, ofera toate informatiile necesare incheierii contractelor si remediaza in timp util eventualele deficiente", a declarat Valentina Mihaela Balan, inspector-sef adjunct al OJPC Vaslui. Informatii suplimentare, la www.anpc.ro (Camelia Pantel)
|