OPC si ANPFR au stabilit masuri pentru verificarea calitatii tamplariei |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
10 Iun 2003 11:30
|
Recent, o delegatie din partea Asociatiei Producatorilor de Ferestre, Usi, Fatade si Geam Termoizolant din Romania (ANPFR) s-a intalnit cu reprezentantii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) Bucuresti. Au fost purtate discutii despre colaborarea dintre cele doua entitati, problemele de calitate a tamplariei si masurile care trebuie implementate in perioada urmatoare. Intr-un comunicat remis redactiei FEREASTRA, Secretariatul General al asociatiei informeaza ca - in urma intalnirii cu inspectorul-sef al OPC, Ion Stefan Celmare - s-au stabilit urmatoarele:* Firmele din domeniu trebuie sa respecte interesele economice ale consumatorilor asa cum sunt precizate in Ordonanta nr.21/21.08.1992, modificata si completata cu Ordonanta nr.58/30.01.2000.- Consumatorul va fi corect informat asupra principalelor caracteristici tehnice si calitative ale produsului: termen de garantie, pret etc. - Firma (agentul economic) este obligata sa certifice ca produsele oferite pot fi utilizate potrivit destinatiei acestora, in deplina securitate, de catre consumator.- Contractul trebuie sa fie redactat intr-o forma clara, sa fie aprofundat si respectat de ambele parti, sa contina documentatii si schite semnate de client, precum si termenul de executie.- Documentatia care insoteste produsul trebuie sa contina informatii despre materialele utilizate, principalele caracteristici ale acestora si alte detalii, inclusiv culoarea feroneriei.- La predarea lucrarii se va intocmi proces-verbal de predare/primire, semnat de ambele parti. Daca beneficiarul lucrarii refuza semnarea procesului-verbal, acesta va fi trimis prin posta cu confirmare de primire.- Produsele de folosinta indelungata sunt insotite de o declaratie de conformitate, certificat de garantie, instructiuni de folosire si intretinere si eventuale riscuri ce decurg ca urmare a nerespectarii instructiunilor.* Problemele reclamate la OPC de catre beneficiarii de ansambluri de tamplarie sunt reprezentate in general de aparitia de condens (in sezonul rece), imbinari necorespunzatoare, garnituri neadecvate, calcul si masuratori gresite, erori de montaj, feronerie de slaba calitate etc.De asemenea, s-a stabilit ca ANPFR va pune la dispozitia OPC Bucuresti un aparat pentru identificarea geamului termoizolant cu sticla Low E (senzor) si un termohigrometru, pentru stabilirea cauzelor formarii de condens. "Oficiul pentru Protectia Consumatorilor va atentiona MLPTL in legatura cu urgentarea elaborarii de acte normative privind productia, montajul si utilizarea tamplariei, geamului termoizolant si peretilor cortina cu profile din PVC, aluminiu, lemn stratificat", a declarat pentru FEREASTRA Marin Crutescu, presedintele ANPFR.
|