OPINII: Dezvoltarea exportului - obiectiv prioritar pentru INTERPLAST ROM |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
05 Feb 2009 11:30
|
Editia ianuarie-februarie 2009 a revistei Fereastra cuprinde opiniile reprezentantilor celor mai importante companii care activeaza pe piata autohtona de ferestre, usi si fatade cortina. Sunt abordate subiecte ce reflecta situatia din prezent si perspectivele bransei, care este afectata de criza economico-financiara, ale carei efecte au devenit vizibile in toamna anului trecut. Recesiunea are implicatii majore asupra vanzarilor de tamplarie, iar aspectele negative pot fi contracarate si prin accesarea informatiilor pertinente, incluse in paginile revistei. Intitulat "Dezvoltarea exportului - obiectiv prioritar pentru INTERPLAST ROM", articolul din cadrul rubricii "Opinii" se refera la principalele aspecte specifice activitatii firmei, care s-a implicat pe piata furnizorilor de feronerie destinata montajului la ferestre/usi din PVC. Analizand contextul actual al pietei de profil, Dan Helesteanu, directorul societatii, a declarat: "Sectorul in care activam a fost caracterizat, in 2008, de o scadere a comenzilor, iar pentru 2009 preconizam, de asemenea, un trend descendent, datorita recesiunii. In ceea ce priveste problema fluctuatiei personalului, pentru compania noastra situatia este pozitiva, ceea ce s-a reflectat prin majorarea numarului de angajati. Dar actuala criza economico-financiara va afecta firmele din bransa, mai ales prin blocarea fluxului de capital, ceea ce ar putea determina chiar falimentarea unor companii. Astfel, pe termen scurt, cererea de tamplarie/sisteme, folosite atat la renovari si lucrari de mica anvergura, cat si la proiecte rezidentiale sau comerciale importante, va avea o tendinta negativa. Dintre problemele cu care se confrunta mediul de afaceri specific, as mentiona legislatia deficitara, mult prea permisiva pentru cei care nu respecta normele in vigoare. In ceea ce ne priveste, la nivelul lui 2008, ca urmare a integrarii activitatii altor distribuitori zonali din Romania ai firmei Interplast, am inregistrat o cifra de afaceri de circa 6 milioane de euro. Pentru 2009 estimam o majorare de 20% a vanzarilor. Strategia de expansiune a activitatii presupune derularea de investitii in vederea constructiei unui depozit propriu si extinderii parcului auto, fondurile necesare fiind de 1,5 milioane de euro. Pentru compania noastre, in 2008 influenta crizei economico-financiare a fost minora, astfel incat nu putem afirma ca am fost afectati de situatia interna/internationala. In acest an, masurile practice pe care le-am putea aplica in scopul prevenirii sau diminuarii efectelor negative constau in reducerea cheltuielilor administrative, scaderea ratei profitului etc.". Pentru a avea acces la toate informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati la revista Fereastra (click aici) (Camelia Pantel)
|