Piata de spume poliuretanice nu va depasi nivelul valoric al anului trecut |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
05 Nov 2008 11:30
|
(Informatii disponibile la https://www.fereastra.ro/arhiva/foto.php?topic=5)In primele noua luni ale lui 2008, Selena Romania a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 9,3% (pana la valoarea de 15,5 milioane de lei), in comparatie cu perioada similara a anului trecut. Potrivit informatiilor furnizate de conducerea firmei, valoarea vanzarilor de spuma poliuretanica s-a majorat cu doar 5%, marcand o consolidare a pozitiei de lider pe piata, intr-o perioada in care preturile s-au diminuat cu pana la 15%. Trebuie avut in vedere faptul ca, in intervalul analizat, volumul lucrarilor de tamplarie termoizolanta reprezinta aproximativ 91% din nivelul raportat in 2007. "Pentru aceeasi perioada a anului, Selena Romania a inregistrat cresteri in volume de 50,7% pentru adezivii de pardoseli, 48,4% pentru adezivii de montaj, 66,3% pentru produsele folosite la acoperisuri si 34,4% pentru benzile adezive. Pe segmentul ce include spume poliuretanice, adezivi si etansanti, mizam pe un accent tot mai mare pus pe lucrarile de reparatii capitale si reconditionari ale fondului de constructii existent, cladiri de locuit/imobile nerezidentiale. La finalul lui 2008 valoarea pietei de spume poliuretanice nu va depasi, insa, nivelul anului trecut (cuprins, potrivit estimarilor, intre 41,16 milioane de lei si 49,71 milioane de lei). De asemenea, cuantificarea pietei in euro arata o involutie fata de 2007, pana la 11,6 milioane de euro - 14 milioane de euro, situatie determinata de variatia cursului de schimb dintre moneda nationala si cea europeana. Totodata, trendul valoric negativ este determinat, in special, de scaderea cu pana la 15% a preturilor medii, in comparatie cu 2007. Acesata situatie a determinat introducerea pe piata de spume poliuretanice a unor produse cu performante sensibil diminuate", a declarat Dorin Spataru, administrator al Selena Romania. Reprezentanta holdingului international Selena (grup cu capital polonez) estimeaza o crestere de numai 2%-5% a pietei de adezivi si etansanti, situatie preconizata astfel datorita conditiilor interne si externe ale economiei. In 2009, Selena Romania se indreapta spre activitatile de consolidare si mentinere a cotei de piata obtinute in acest an si spre o dezvoltare a segmentului de materiale folosite la reabilitarea si eficientizarea termica/energetica a fondului locativ existent, construit cu 40-45 de ani in urma, aceste imobile fiind neconsolidate intr-un procent de 75% dintr-un total de 85 de mii de blocuri de locuinte. Informatii disponibile la www.selena.pl (Feby Pieleanu)
|