PPTT: Intalnire intre producatori si furnizori de spuma poliuretanica |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 15 Dec 2004 11:30 |
Joi, 9 decembrie a.c., la sala de conferinte a hotelului Sky Gate din Otopeni, a avut loc o intalnire organizata sub egida Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta, la initiativa unor producatori si furnizori de spuma poliuretanica, in vederea medierii conflictului concurential creat pe piata autohtona de profil, informeaza un comunicat al PPTT. La intrunire au participat: ec. Marin Crutescu - presedintele PPTT; Adrian State (director general) si Marius Ene (director de vanzari) din partea Den Braven Romania; Mircea Radulescu (AC manager) - Henkel Romania; Florin Madar (director) - Temad-Co Brasov; Mihai Lorincz (director) - Vanolux Satu Mare; Dorin Spataru (director general) si Lucian Matei (director tehnic) - Selena Romania; Elvira Dumitrescu (director) - Laboratorul Central CCF; ing. Alexandru Beldianu (sef de serviciu) - Oficiul pentru Protectia Consumatorului Bucuresti si reprezentanti ai mass-media de specialitate. Desi au primit invitatia de participare, oficialii institutului INCERC Bucuresti nu au fost prezenti, se mai arata in comunicat. "Medierea a fost efectuata de catre presedintele patronatului, care a prezentat cererea facuta de companiile Den Braven, Temad-Co, Henkel Romania si Vanolux referitoare la neclaritatile si neconcordantele continute de materialele publicitare difuzate pe piata de catre reprezentantii firmei Selena Romania, care apeleaza - in acest fel - la modalitati si tehnici de promovare aflate la limita corectitudinii si, in unele puncte, chiar incorecte, respectiv neconforme realitatii", a declarat arh. Anca Popa, consilier tehnic si purtator de cuvant al PPTT. Aspectele semnalate s-au referit la:* Termenul de garantie a produselor, care este inscriptionat in mai multe variante - 9, 12, 18 luni - fata de perioada de 9 luni inscrisa in Agrementul Tehnic eliberat de INCERC Bucuresti, prin laboratorul condus de doamna ing. Victoria Baciu;* "Productivitatea superioara cu 40%" a spumei poliuretanice comercializate de Selena, fara a specifica la ce anume se raporteaza aceasta crestere a productivitatii, in conditiile in care putem constata caracteristici similare altor produse, respectiv acelasi volum al tubului, precum si aceleasi conditii de aplicare. Pe tub sunt inscrise date referitoare la expandarea libera, care nu are o aplicatie concreta pentru montajul ferestrelor (dupa cum sugereaza imaginea alaturata inscriptiei) si este, mai degraba, o caracteristica a spumelor de umplere. O simpla verificare matematica a afirmatiilor pe care le putem citi pe tub ne arata ca volumul snurului de 100 m lungime, cu sectiune de 5 cmp, este de 50 de litri, al celui de 170 m lungime, cu sectiune de 3 cmp, este de 51 de litri, iar volumul inscris pe tub este de 65 litri. Ideea acreditata, de "eficienta economica prin reducerea pretului pe litrul de spuma", se dovedeste astfel a fi eronata. Selena solicita preturi mai mari pe tub, datorita volumului sporit al spumei continute, dar performantele produsului sunt similare celorlalte produse de pe piata, prin urmare, pretul unui litru de spuma livrata de Selena nu este nicidecum mai mic, ci chiar mai mare decat pretul pietei. Prejudiciul adus consumatorului final este acela ca plateste, de fapt, mai mult decat s-ar cuveni pentru un litru de spuma;* "Timpul de taiere" este, de asemenea, mentionat in variante cuprinse intre 25 si 45 de minute, fara a se face precizarea ca se refera la intervalul de timp care este necesar intre aplicarea spumei si intarirea acesteia, astfel incat sa poata fi taiata. Posibilitatea efectuarii acestei operatiuni este, totodata, influentata de temperatura mediului ambiant si de anotimp;* Clasa de rezistenta la foc este precizata diferit pentru acelasi produs (B2, B3);* Spuma poliuretanica Tytan este declarata impermeabila, ceea ce nu corespunde realitatii;* Simbolul certificarii ISO, prezent pe oricare tub comercializat de Selena, se refera la sistemul de management al calitatii procesului de productie si nicidecum la calitatea produsului in sine, asa cum ar putea interpreta un consumator final. Performante similare pentru produsele promovate "Pentru a veni in sprijinul celor sustinute, la cererea companiilor Den Braven, Temad-Co, Henkel si Vanolux adresata catre Laboratorul Central Bucuresti, a fost efectuat un test al volumului de spuma poliuretanica expandata. Astfel, s-au analizat comparativ mai multe produse similare (inclusiv cele ale Selena), iar testul nu a evidentiat performantele sustinute de reprezentantii Selena, ci proprietati similare. Raspunsul referitor la aspectele semnalate a fost formulat de catre Dorin Spataru, director general al Selena Romania, care a amintit ca performantele net superioare ale produselor firmei sunt confirmate de agrementul tehnic eliberat de INCERC Bucuresti precum si de "teste efectuate dupa o tehnologie Selena" (conform declaratiilor lui Dorin Spataru)", a adaugat arh. Anca Popa. In comunicatul PPTT se mai precizeaza ca "fata de continutul agrementului tehnic exista insa suficiente diferente care apar in materialele promotionale. Reprezentantii firmei Selena nu au furnizat un raspuns punctual, concret, pentru obiectiile formulate. S-a mai declarat ca, la data tiparirii pliantelor in discutie (anii 2000-2001), afirmatiile publicitare erau corecte, insa produsele au evoluat in timp, ceea ce face ca pliantele sa fie depasite. Se pune atunci intrebarea de ce nu au fost retrase de pe piata ca nefiind conforme realitatii... A fost precizat faptul ca schimbarile determinate de evolutia produselor au dus la formularea unei cereri de eliberare a unui nou agrement. Din partea firmei Selena Romania, s-a facut, de asemenea, oferta de a efectua un nou test comparativ, cu acceptul tuturor celor interesati, de catre un laborator agreat de toti cei implicati". OPC va adopta solutii corespunzatoare situatiei create Luand cuvantul in urma audierii punctelor de vedere exprimate si a argumentelor formulate de catre cei prezenti, ing. Alexandru Beldianu a expus opinia Oficiului pentru Protectia Consumatorului. "In eventualitatea formularii unei sesizari oficiale, vom fi constransi sa ne referim la documentele care se afla in prezent in circulatie pe piata si vom adopta o solutie in consecinta, care - cu siguranta - nu va fi favorabila firmei Selena", sustine reprezentantul OPC. "Concluzia generala, desprinsa si ca urmare a atitudinii presedintelui PPTT, a fost ca simpla corectie a datelor incluse in pliantele publicitare ale companiei Selena si promovarea unor performante in conformitate cu cele reale ar putea determina incheierea starii de conflict create, facand astfel posibila informarea corecta, completa si precisa a consumatorului final, care va putea alege - in deplina cunostinta de cauza - intre produsele existente pe piata, pe baza caracteristicilor fiecaruia si a instructiunilor de utilizare, fara a fi indus in eroare prin practici de concurenta neloiala", concluzioneaza comunicatul PPTT. Informatii suplimentare, la www.pptt.ro (Agenda Constructiilor) |