Produsele/serviciile din sectorul de tamplarie raman in atentia OPC |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 27 Mai 2004 11:30 |
Prezent la Adunarea Generala de constituire a Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT), reprezentantul Oficiului pentru Protectia Consumatorului (OPC) Bucuresti a subliniat importanta implementarii prevederilor noului regulament intern la nivelul firmelor membre. "PPTT trebuie sa se implice in elaborarea unor formulare standard de contract, avizate de un consilier juridic, aplicabile pentru toti membrii. Astfel, producatorii pot fi mai bine protejati impotriva reclamatiilor nefondate. Putine companii cunosc faptul ca exista obligativitatea legala de a include in anexa la contract date exacte privind provenienta elementelor componente - profile, feronerie, organe de asamblare, geam etc. - inclusiv tara de origine. Pe baza acestora, beneficiarul poate verifica daca tamplaria livrata este la nivelul cerintelor din comanda/contract. Unele firme utilizeaza inca schite rudimentare, pe baza carora executa tamplaria si favorizeaza astfel beneficiarul in cazul unei reclamatii. In aceasta situatie, producatorul este obligat sa remedieze, pe cheltuiala proprie, produsul/serviciul neconform, schita nefiind luata in considerare", a declarat reprezentantul OPC. Deficientele de calitate vor fi sanctionate exemplar! "Depasirea termenului de efectuare a unor reparatii/completari la produsele aflate in perioada de garantie reprezinta o alta abatere sanctionata de lege. Omiterea cu buna stiinta/involuntara a unor clauze contractuale prevazute de lege poate fi interpretata ca inselaciune, iar infractiunea este sanctionata penal. Din cele peste 1.100 de reclamatii primite la OPC Bucuresti, aproximativ 15% au vizat produse si servicii din sectorul de tamplarie, iar cresterea alarmanta a numarului acestora ne determina sa luam masuri exemplare in perioada urmatoare", a precizat reprezentantul OPC. Ca urmare a expunerii, au fost facute numeroase interpelari de catre reprezentantii companiilor membre prezenti la Adunarea Generala, care au subliniat dificultatile intampinate la intocmirea/urmarirea documentelor pentru livrarile de tamplarie. La executia unei ferestre se utilizeaza multe repere din import, fiind aproape imposibil de inclus toate informatiile cerute. Solicitat de redactia FEREASTRA sa expuna modul in care institutia se implica in depistarea si limitarea prezentei produselor contrafacute in sectorul de tamplarie, reprezentantul OPC apreciaza ca, momentan, falsurile sunt greu de identificat. "Ne bazam pe sprijinul firmelor din bransa pentru a ne ajuta sa depistam si astfel sa sanctionam aceste practici ilegale. Numai dupa integrarea in Uniunea Europeana, pe baza legislatiei complet armonizate, situatia ar putea fi tinuta sub control", a precizat oficialul OPC. |