ROTO detine 25% din piata autohtona de feronerie |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 16 Iun 2003 11:30 |
"Roto" activeaza pe piata feroneriei pentru tamplaria din PVC, lemn si aluminiu de peste sase decenii. Compania a fost infiintata la Stuttgart in anul 1935 si a devenit ulterior actualul grup de firme "Roto Frank" AG, lider in domeniul productiei de feronerie pentru ferestre si furnizor de ferestre de mansarda si scari interioare. Compania are sediul central in Germania, unitati de productie in Europa, SUA si China (13 fabrici), 10 centre de distributie/vanzari si 3.200 de angajati. Cifra de afaceri a fost in anul 2001 de 430 milioane de euro, iar vanzarile catre Europa de Est reprezinta 30% din total. Recent, "Roto Frank" AG a comunicat ca anul trecut a realizat un profit de 7,7 milioane euro, iar cifra de afaceri a crescut cu 5%. Ponderea exportului a fost de 60% din vanzarile totale. "Rezultatele financiare pozitive au fost obtinute pe baza implementarii cu succes a unor masuri de restructurare si vanzarilor in crestere din Europa de Est si Asia", a declarat Gerhard Sommerer, presedintele Consiliului de Administratie al "Roto Frank" AG. Se asteapta o triplare a vanzarilor de ferestre de mansarda "Pe langa sistemele de feronerie, "Roto" ofera, incepand cu anul 2002, pe piata romaneasca, scari si ferestre de mansarda. Pe baza unor analize ale specialistilor companiei, putem estima nivelul anual al pietei romanesti la 20-25 mii de ferestre de mansarda. Obiectivul pe termen mediu al "Roto Frank" AG il constituie atingerea unui nivel de 30% din vanzarile totale de ferestre de mansarda din Romania", a declarat pentru FEREASTRA domnul Richard Binder, director de vanzari pentru Europa de Sud-Est. "Piata de feronerie pentru ferestre si usi se afla pe un trend ascendent, iar interesul pentru produse de calitate este deosebit. Anul trecut, am inregistrat o crestere a vanzarilor cu 50% raportat la 2001, prin diversificarea si extinderea gamei de produse. Pentru acest an, estimam o majorare cu inca 50% fata de 2002, pe baza cresterii cererii din sectorul de constructii (30-35%). Potrivit unui studiu realizat de compania noastra la finele anului trecut, realizam circa 25% din livrarile totale de feronerie pentru tamplaria din PVC si lemn. Pentru ferestrele de mansarda ne-am propus in 2003 o triplare a vanzarilor fata de anul anterior", a adaugat domnul Binder. Livrari anuale de feronerie pentru 10 milioane unitati de fereastra Produsele "Roto" sunt prezente de aproape un deceniu pe piata autohtona a tamplariei. In 2001 volumul vanzarilor din Romania a fost de 1,4 milioane de euro (in crestere cu 40% fata de anul 2000). Anul trecut acesta s-a majorat cu inca 50%, iar in 2003 sunt prognozate vanzari de feronerie cu 25% mai mari.Unitatea din Germania produce feronerie pentru ferestre din lemn, PVC si aluminiu, pentru usi glisante si tip armonica, iar cea din Austria livreaza feronerie pentru usi de intrare si de interior, obloane, ferestre din PVC si lemn stratificat. "Roto" comercializeaza pe piata romaneasca toata gama de feronerie destinata executiei de ferestre, usi glisante, tip armonica, exterioare; pentru constructii speciale din lemn si PVC; balamale, manere, sisteme de alarma, sisteme electrice pentru deschiderea ferestrelor etc. "Roto" produce seturi de feronerie pentru echiparea a aproximativ 10 milioane unitati de fereastra anual. Centrul logistic, care deserveste piata romaneasca, este situat in Ungaria. In 2001, au fost livrate pe piata autohtona sisteme de feronerie pentru echiparea a aproximativ 200.000 de unitati de ferestre, 60% fiind destinate executiei de ferestre din PVC, 30% pentru lemn, iar diferenta pentru alte solicitari. "Ne propunem o crestere in continuare a volumului vanzarilor de feronerie prin o mai buna acoperire a diferitelor zone ale tarii, realizarea unei retele eficiente de distributie a ferestrelor si scarilor de mansarda, promovarea de produse noi pe piata din Romania", a adaugat reprezentantul companiei. Companiile internationale migreaza catre zona de preaderare In ceea ce priveste vanzarile "Roto" in Europa de Sud-Est, Romania reprezinta 25%, Ungaria - 55%, Slovacia - 15% si Bulgaria - 5%. In Ungaria, compania este lider de piata si detine 65% din vanzarile de feronerie pentru executia de tamplarie. Anul trecut, vanzarile de feronerie au fost cu 5% mai mari, iar rata medie de crestere pentru "Roto" in Europa de Sud-Est este de 20% pe an. Din punct de vedere al volumului de vanzari, piata din Ungaria consuma dublu fata de cea din Romania. "Ne asteptam insa la o crestere accentuata a sectorului de tamplarie din Romania, mai ales datorita implementarii programului national de reabilitare termica. Derularea programelor similare din Ungaria, Polonia si Slovacia a avut ca rezultat o crestere de 5 ori a pietei din aceste tari. De asemenea, ca urmare a aderarii la UE a tarilor limitrofe (Ungaria, Cehia, Polonia), companiile locale se orienteaza catre pietele emergente din statele din zona de preaderare. Studii recente arata ca, de anul viitor, circa 80% din primele 40 de companii multinationale cu activitate de productie in Ungaria isi vor muta capacitatile in Romania, Bulgaria, Ucraina etc. Acest fenomen de "translatare" are loc din cauza cresterii salariilor la nivelul celor din UE si intensificarii competitiei. Pentru a asigura operativitate in livrari, acordam o atentie deosebita dezvoltarii retelei de distributie. Partenerii "Roto" sunt sprijiniti logistic si prin organizarea de simpozioane tehnice. Vom promova in Romania atat feronerie pentru tamplarie, cat si sisteme electronice de inchidere, panouri solare pentru cogenerarea de energie termica etc.", a incheiat domnul Binder. |