Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
Scadere a comenzilor de tamplarie, estimata pe termen mediu
Actualitatea interna Publicat de AG&F 26 Ian 2009 11:30
In cea de-a doua jumatate a anului trecut, efectele crizei economice internationale au inceput sa fie resimtite si in Romania, unele dintre cele mai afectate sectoare industriale si de investitii fiind domeniul constructiilor (mai ales piata imobilelor rezidentiale), industria auto, cea a produselor prelucrate din otel, sistemul bancar (in cadrul caruia s-au luat masuri de suspendare a creditarii, ceea ce a dus la lipsa de lichiditati, la blocaje financiare si la pierderi cauzate de fluctuatiile majore ale cursului de schimb dintre moneda nationala si principalele valute). In domeniul tamplariei, se pare ca primele firme care s-au confruntat cu probleme legate de recesiune sunt cele specializate in fabricatia de ferestre/usi. Astfel, reprezentantii celor mai multe societati, implicate mai ales in executia de ansambluri din PVC sunt in stare de expectativa, intrucat in sezonul de varf nu au mai reusit sa incheie contracte importante cu utilizatorii finali, iar in prezent deruleaza comenzi stabilite inca din vara lui 2008. In cele ce urmeaza, pentru a reliefa contexul actual si perspectivele de abordare a noilor conditii de piata, sunt prezentate opiniile celor mai importante societati din bransa.* Alexandru Oancea, reprezentant marketing si PR al Veka Romania: "Compania noastra a avut, de-a lungul timpului, o crestere sustinuta atat la nivel mondial, cat si pe piata locala. In 2008, putem spune ca ne-am indeplinit obiectivul propus, consemnand o crestere de 15% a vanzarilor, fata de anul precedent. Pe temen scurt, criza economica actuala nu va avea o influenta hotaratoare, mai ales datorita faptului ca intentionam sa implementam in Romania planuri de dezvoltare bine conturate si orientate exclusiv catre partenerii actuali. Astfel, la nivelul lui 2009, estimam o majorare a cifrei de afaceri cu aproximativ 10%. In ceea ce priveste preturile de comercializare a profilelor, utilizam de multi ani un mecanism complex de formare a acestora, prin intermediul caruia, in fiecare semestru, este ajustat nivelul respectiv. De aceea, chiar si pe fondul fluctuatiei costurilor cu materiile prime (mai ales ale petrolului si produselor derivate), nu preconizam modificari majore in acest sens. Veka a fost, este si va ramane un lider in domeniul calitatii si ne vom pastra si in continuare obiectivul de a livra sisteme de ferestre/usi exclusiv din clasa A. In perioada urmatoare, vom lansa pe piata din Romania noi serii din PVC, focalizandu-ne atentia in sensul diversificarii paletei de servicii destinate colaboratorilor, menite sa contribuie la sporirea capacitatilor de vanzare. Evident, nu vom putea evita complet problemele inerente unei activitati cum este cea desfasurata de Veka Romania, in special cele din categoria intarzierilor la plata, incurajate si de actuala situatie internationala. Suntem pregatiti pentru o scadere la nivelul total al pietei, dar consideram ca bransa se va redresa in a doua parte a anului 2009, revenind la ritmul normal de crestere".*Nicolae Durdui, presedinte Send '92: "In scopul dezvoltarii permanente, planul de marketing al societatii prevede continuarea programelor de investitii strategice in retehnologizare si extinderea pietei de vanzari. Ultima actiune in acest sens, constand in instalarea unei linii de fabricatie cu comanda numerica (marca Sturtz), a fost derulata in primul semestru din 2008. Echipamentul, in valoare de 5,5 milioane de lei, a contribuit la majorarea pana la 150.000 mp/an a capacitatii de prelucrare. In vederea cresterii notorietatii societatii, in perioada urmatoare, principalul obiectiv consta in aplicarea certificatelor de conformitate, potrivit procederilor stipulate in standardele europene referitoare la realizarea tamplariei termoizolante. Totodata, ne propunem imbunatatirea calitatii modelelor proprii, promovand ansambluri din PVC realizate cu sisteme performante marca Gealan, respectiv cu feronerie Roto sau Selve. In ceea ce priveste volumul vanzarilor, preconizam o crestere cu 25% fata de 2008, ceea ar corespunde unei cifre de afaceri de peste 38 de milioane de lei".* Silviu Costea, director general al firmei Handing: "Pe fondul stagnarii sectorului de constructii, actuala criza economica s-a resimtit si in cadrul companiei noastre, generand o scadere a comenzilor, pe termen mediu. Totusi, am reusit sa contractam cateva lucrari pentru urmatoarele luni si asteptam o revigorare mai accentuata, pentru a evita restructurarea personalului. In aceste conditii, prioritatea noastra in intervalul urmator consta in mentinerea cifrei de afaceri la nivelul din 2008 - respectiv 1,4 milioane de euro - sporirea acesteia fiind un deziderat pe termen lung. Primele luni ale fiecarui an sunt cele mai dificile in segmentul de tamplarie si constructii, insa suprapunerea acestora cu actualele probleme economice ne determina sa optam pentru o abordare mai pragmatica a clientilor, in ceea ce priveste modalitatea de plata si valoarea lucrarii, astfel incat sa nu fim nevoiti sa contractam credite in vederea acordarii salariilor si achizitiei materialelor. Momentan, am incetinit procesul de retehnologizare finantat prin credite sau leasing si cautam solutii pentru iesirea din criza si identificarea/abordarea de noi beneficiari. Referitor la evolutia pietei specifice, scaderea puterii de cumparare trebuie sa fie compensata prin micsorarea preturilor la produse, solutie care ar putea contribui semnificativ la continuitatea activitatii companiilor. Totodata, cred ca ne vom confrunta cu o situatie in care, la toate nivelurile unei firme, trebuie sa se gasesca solutii responsabile pentru pastrarea posturilor. Deocamdata, este necesar ca investitiile incepute deja sa fie continuate, insa este greu de crezut ca vor mai fi demarate proiecte rezidentiale/industriale noi, in intervalul urmator". (Fereastra)
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left