SISTEME DE FERONERIE: Sectorul de profil incepe procesul de recuperare a pierderilor |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 19 Mai 2010 13:50 |
La nivelul lui 2009, bransa furnizorilor de feronerie ce deruleaza afaceri pe piata din Romania a fost grav afectata de efectele recesiunii, cifra de afaceri a acestora diminuandu-se in concordanta cu declinul vanzarilor de ferestre, in general. Cu toate acestea, componentele ce asigura actionarea ansamblurilor de tamplarie reprezinta elemente fundamentale, care ofera posibilitatea inchiderii/deschiderii cercevelei in vederea efectuarii operatiilor de ventilare naturala. Contactul cu mediul exterior se realizeaza prin intermediul vitrajului, insa accesul direct nu este posibil in lipsa sistemului de manevrare. De aceea, inovatia a reprezentat – si ar trebui sa fie si in continuare – principala cale de urmat in vederea majorarii vanzarilor.
De exemplu, in anumite regiuni, varianta oscilobatanta reprezinta principala optiune a clientilor (cum ar fi si cazul tarii noastre), dar exista si state in care gradul de folosire a acestor sisteme este nesemnificativ. Orice aspect legat de preferintele utilizatorilor trebuie luat in considerare de catre furnizori, in contextul actual al crizei economice. Pe anumite piete cu traditie, clientii achizitioneaza numai variantele clasice de feronerie, desi companiile din bransa promoveaza si sisteme ce ofera metode alternative de actionare (de exemplu, deschiderea spre exterior, cea glisanta, in plan paralel cu fatada etc.). Totodata, elementele de inchidere performante au un rol important in obtinerea unui grad inalt de securitate, insa multi potentiali beneficiari neglijeaza acest aspect si sunt interesati de procurarea unor produse ieftine, care nu sunt conforme standardelor europene din domeniu. Pentru a contracara efectele nedorite ale acestei situatii, furnizorii de feronerie si partenerii acestora ar trebui sa intensifice promovarea sistemelor de inchidere care asigura cateva cerinte de baza, cum ar fi: manevrarea facila, forta de actionare scazuta, protectia maxima in exploatare, durabilitatea (fiabilitatea) etc. In general, producatorul de tamplarie are responsabilitatea atestarii (prin intermediul marcajului CE) a faptului ca ferestrele (inclusiv reperele de feronerie) au caracteristici de permeabilitate la aer, etanseitate la apa, fonoizolare si functionalitate in conformitate cu normele europene, fiind necesar ca parametrii respectivi sa-si mentina nivelul specificat initial pe toata durata exploatarii. Pentru beneficiari, elementul semnificativ este reprezentat de costurile pe care le implica montajul sortimentelor de feronerie. Asadar, in perioada urmatoare, principala provocare la nivelul furnizorilor o constituie promovarea unor produse compatibile din punct de vedere tehnic, care sa includa elemente inovatoare, livrate la preturi competitive. In acest sens, se pare ca produsele cel mai bine comercializate in intreaga lume sunt - si in continuare - sistemele cu actionare manuala, ce respecta toate cerintele de baza precizate anterior.
Perspective optimiste pentru dinamica importurilor de sisteme de inchidere
Pana in anul 2008, piata autohtona a elementelor de feronerie prezenta anumite caracteristici de oligopol, fiind dominata de trei companii ce realizau impreuna mai mult de 50% din totalul vanzarilor. Cu toate acestea, nu se neglijau influentele exercitate de ceilalti factori de decizie, intrucat o parte dintre acestia pot oricand sa ocupe primele pozitii ale clasamentului, mai ales datorita faptului ca promoveaza modele ce au caracteristici similare celor preferate in prezent de utilizatori, precum si in contextul modificarii pretului, ca urmare a recesiunii. Desi, initial, majoritatea specialistilor considera ca evenimentul cel mai probabil din 2009 ar fi fost determinat de stabilizarea pietei de feronerie la nivelul lui 2008 (urmand ca apoi sa se inscrie pe trendul impus de starea generala a economiei), acest lucru nu s-a intamplat. Potrivit datelor puse la dispozitie de specialistii Institutului National de Statistica, anul trecut importurile de sisteme de feronerie au inregistrat - in premiera - un trend descendent, valoarea acestora consemnand o scadere de 46,55% fata de 2008. Practic, nivelul comunicat de INS denota cel mai pronuntat declin dintre toate segmentele pietei de ferestre (atat din punct de vedere cantitativ, cat si valoric). In schimb, topul importatorilor nu a inregistrat schimbari semnificative. Firmele din Germania si cele din Turcia continua sa fie lideri, contribuind impreuna la livrarile totale cu 59% (cote de 32% si 27%). Pe pozitia a treia, cu 23% din importuri, se situeaza furnizorii din Ungaria. Pe termen mediu, acestia ar putea sa devanseze societatile din Turcia, mai ales ca urmare a scaderii pretului de livrare. In schimb, se diminueaza nivelul utilizarii feroneriei provenite din alte tari europene, precum Italia (7%), Austria (6%) si Polonia (5%). In conditiile actuale, eventualele corectii negative (din intervalul ianuarie-martie 2010) ar putea sa exercite un impact relativ major asupra importurilor de feronerie, astfel incat, la nivelul lui 2010, se poate estima o majorare de cel mult 9,8%. Aceasta nu va insemna, de fapt, o crestere reala, ci va marca momentul initierii procesului de recuperare a pierderilor. In schimb, pentru anul 2011, departamentul de analiza al revistei Fereastra preconizeaza ca va fi consemnata cea mai importanta rata de sporire a importurilor de feronerie (+18,42%), in concordanta cu posibila evolutie a pietei de ferestre termoizolante, in ansamblu. Pentru a contura perspectivele bransei furnizorilor de elemente de actionare, in editia mai-iunie 2010 a revistei Fereastra sunt prezentate mai multe opinii ale managerilor principalelor companii specializate.
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail:
Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
|