Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 14 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
SISTEME DIN PVC: Sectorul ferestrelor din PVC a ajuns la nivelul din 2006
Actualitatea interna Publicat de Cosmin Dincu 02 Apr 2010 09:00
Marcata, anul trecut, de o recesiune profunda, piata tamplariei din PVC si cea a sistemelor de profile au ajuns, potrivit datelor statistice disponibile, la nivelul consemnat in anul 2006. Potrivit estimarii specialistilor bransei, nivelul valoric din 2009 al intregului sector autohton de ferestre este cuprins intre 400 de milioane de euro si 700 de milioane de euro, ceea ce indica o scadere de 40%-70% fata de 2008, cand s-ar fi consemnat venituri totale de 1,2 miliarde euro. In ceea ce priveste profilele din PVC, datele certificate de Institutul National de Statistica (INS) indica faptul ca, in primele 9 luni ale anului trecut, s-au importat circa 31.000 de tone de repere, in valoare de 56 milioane de euro, ceea ce a insemnat un declin de 46,2%. Luand in calcul faptul ca acest parametru este relevant pentru a preconiza volumul total al livrarilor de sisteme PVC din strainatate, pentru 2009 departamentul de analiza al revistei Fereastra considera ca nivelul profilelor din PVC provenite de peste hotare s-ar putea situa la 70 de milioane de euro (in scadere cu 48% fata de cele 135,8 milioane de euro inregistrate in 2008). La o prima vedere, volumul importurilor de profile din PVC si al elementelor de feronerie poate fi considerat relevant pentru a evalua situatia sectorului autohton de ferestre, a carui activitate s-ar putea diminua cu o cota de 56% in 2009 (conform analizelor proprii, bazate atat pe informatiile furnizate de INS, cat si pe declaratiile managerilor celor mai importante societati din acest domeniu). Amploarea recesiunii, care a depasit cele mai pesimiste previziuni ale analistilor, a determinat modificarea substantiala a strategiei furnizorilor de sisteme din PVC si a firmelor implicate in productia de ferestre si usi. Blocarea proiectelor de constructii rezidentiale (in cadrul carora tamplaria din PVC reprezenta principala optiune in vederea realizarii anvelopei imobilelor), limitarea procesului de creditare si cresterea ratei somajului (care au dus la schimbarea extrem de rapida a comportamentului de consum), lipsa lichiditatilor, intarzierile la achitarea creantelor si chiar neachitarea facturilor pentru produsele achizitionate au fost doar cateva aspecte ce si-au exercitat influenta negativa asupra afacerilor specifice. Practic, se poate afirma faptul ca, in 2009, La nivel european, marii producatori de rasini si pulbere din PVC (unii dintre acestia fiind implicati si in extrudarea de profile) au anuntat, in cadrul rapoartelor financiare publicate pentru primele 9 luni, ca diviziile respective de business au inregistrat rezultate fluctuante. Se pare ca majorarea pretului materiei prime si oscilatia cotatiei petrolului sau a etilenei, reflectate prin cresterea pretului la PVC, a fost acceptata de piata, insa in ceea ce priveste sistemele extrudate, declinul a fost continuu, pe fondul diminuarii cererii din partea principalilor parteneri de afaceri. De altfel, singurele zone din intreaga lume unde cererea a avut o evolutie ce a depasit estimarile initiale au fost reprezentate de China, India si alte state asiatice, precum si anumite tari din America Latina (in special, Brazilia). Piata europeana si, mai ales, cea din partea de est a continentului a fost grav afectata de criza financiara globala, turbulentele manifestandu-se chiar si la nivel psihologic, prin lipsa increderii in mediul de afaceri. Analizand seturile de masuri adoptate de majoritatea corporatiilor din domeniu, rezulta ca pe primul loc se situeaza cresterea eficientei operationale (prin adaptarea capacitatii de productie la contextul economic actual, disponibilizari si/sau reorganizarea unor unitati neprofitabile), procedura secondata de reducerea costurilor. Conducerea anumitor holdinguri a luat decizia sa semneze intelegeri de cooperare (de tipul joint-venture) cu firme ce detin expertiza pe pietele aflate in plina expansiune, in timp ce alte grupuri multinationale si-au diversificat activitatea, preluand companii, ce se ocupa, de exemplu, cu reciclarea PVC-ului, realizarea materialelor acrilice etc.
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!  
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left