Solutii speciale pentru viitor, prin Alukonigstahl |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
13 Nov 2008 11:30
|
(Pentru varianta integrala a materialului accesati linkul https://www.agendaconstructiilor.ro/files/opinii/2.html)In prezent, pe piata locala se consemneaza o situatie favorabila din punctul de vedere al companiilor care promoveaza produse de calitate, aceste sortimente fiind tot mai solicitate (in special, la proiectele de anvergura). "Nu am fost niciodata de acord cu presiunile exercitate pe pretul de comercializare. Acest lucru nu este normal, intrucat costurile de productie nu pot avea o flexibilitate atat de mare, care sa permita sustinerea nivelului actual. De fapt, situatia de pe piata din Romania este datorata, in mare parte, cheltuielilor mai scazute cu salariile angajatilor, in raport cu cele aferente unei firme din Europa de Vest. Este normal ca, in timp, aceste diferente sa se atenueze si chiar sa dispara, iar produsele disponibile sa fie similare celor din statele dezvoltate ale Europei atat din punct de vedere al caracteristicilor de performanta, cat si al pretului. In ceea ce ne priveste, mentinerea ritmului de inovatie la un nivel alert constituie singura modalitate de a ramane lideri pe segmentul propriu de piata. De fapt, se poate afirma ca avem cele mai bune rezultate financiare raportate la livrarile pentru clasa premium. Evident, este dificil de pastrat acest loc, mai ales ca patentele obtinute pentru anumite serii (care le protejeaza intr-o anumita masura) sunt eliberate pentru o perioada determinata. Astfel, singura optiune viabila ramane aceea de promovare permanenta a celor mai bune solutii constructive, pentru fiecare proiect in parte. Altfel spus, am ales sa fim mereu primii care rezolva problemele. Din acest punct de vedere, cele mai mari dificultati deriva din faptul ca au scazut mult intervalurile dintre lansarea de noi modele. Daca in urma cu un deceniu aveam la dispozitie perioade de 4 ani pentru dezvoltarea unui produs, in prezent aceasta marja s-a diminuat semnificativ. Totodata si la nivelul Schuco isi fac simtita prezenta inovatiile ce au un rol accentuat de marketing, intrucat posibilitatile de imbunatatire esentiala a caracteristicilor de performanta s-au diminuat pe masura ce modelele specifice au fost perfectionate de-a lungul timpului. Pe termen mediu, estimam ca directiile plauzibile de dezvoltare vor fi reprezentate de integrarea elementelor electronice in structura fatadelor, cresterea eficientei energetice si utilizarea resurselor regenerabile de energie (panouri fotovoltaice)", mentioneaza Attila Beer, administratorul companiei. (Ovidiu Stefanescu)
|