Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 11 Octombrie 2024
Hilti
Home - INDEX COMPANII - ANALKO ALUMINIUM INDUSTRY
PAGINA PERSONALIZATA


ANALKO ALUMINIUM INDUSTRY

ANALKO ALUMINIUM INDUSTRY

Adresa: Prel. Soselei Giurgiului nr.33A, Jilava, Judet ILFOV
Telefon: 021/457.10.02, 021/457.10.27
Fax: 021/457.03.59
E-mail: office@analkoaluminium.ro
Web site: www.analkoaluminium.ro
Domenii: Furnizori de servicii
Descriere activitate
Vopsire electrostatica pentru aluminiu si alte metale; confectii metalice
Prezentare companie/institutie
ANALKO: Securizare a performantei financiare, prin diversificare
 
 
 
 
 
 
Paul Soare (53 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, Analko Aluminium Industry;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul finisajelor.
 
Analko este unul dintre cei mai reputati experti europeni activi pe segmentul de vopsire in camp electrostatic, compania fiind certificata QUALICOAT pentru aluminiu, respectiv QUALISTEEL pentru otel si prima firma din Romania certificata Qualideco pentru vopsire imitatie lemn pentru profile din aluminiu. Cu o istorie de o jumatate de secol, societatea s-a axat permanent pe calitatea seviciilor oferite, stabilind noi standarde in domeniu. Filiala din Romania a fost fondata in 2004, in scurt timp aceasta devenind lider al pietei de profil. In prezent, firma pune la dispozitia clientilor o gama extinsa de culori RAL metalizate, structurate, mixte si imitatie de lemn depasind 400 de nuante in stoc si tot atatea disponibile la comanda. In cele ce urmeaza, Paul Soare, directorul de vanzari al Analko Aluminium Industry, se refera la cele mai recente noutati operationale, precum si la modul in care compania reuseste sa se adapteze la provocarile actualei conjuncturi economice.
 
- Cum a evoluat Analko din punct de vedere financiar, in ultima perioada, marcata profund de dezechilibrele induse, pe rand, de pandemie si razboi?
- Din fericire, putem spune ca am reusit performanta de a inregistra cresteri constante de la un an la altul, chiar si in intervalul in care economia a fost afectata de o serie de probleme. Practic, nu am avut un recul financiar, lucrurile au mers chiar bine si ne-au permis implementarea unei strategii de diversificare a operatiunilor. Concret, la serviciile de finisare prin vopsire in camp electrostatic s-a adaugat o activitate de realizare a confectiilor metalice si structurilor usoare. Nu mai departe decat in aceasta toamna dotarea tehnologica va fi completata cu un nou echipament LASER si o ghilotina. In primul caz, este vorba despre un echipament marca Bystronic, cu o putere de 6 kW, pe care ne propunem sa-l folosim in vederea cresterii productivitatii si, in mod automat, a productiei pe partea de confectii metalice. Investitiile se justifica prin faptul ca actualmente comenzile pe care le avem inregistrate depasesc capacitatea curenta de procesare.
 
- Care sunt principalii beneficiari ai produselor si serviciilor promovate de companie?
- In mod traditional, colaboram foarte eficient cu aproape toate companiile specializate in executia de fatade cortina si tamplarie din aluminiu, insa treptat ne indreptam atentia inclusiv spre antreprenori, exemple sugestive fiind Bog’Art si BTD Construct, companii specializate in principal in constructia de cladiri rezidentiale si nerezidentiale. Sistemele pe care le comercializam sunt utilizate atat la infrastructura imobilelor, cat si la interior, pentru diverse aplicatii (canale de ventilatie, structuri pentru mobilier etc.). Din fericire, suntem destul de puternic ancorati si intr-un proiect important legat de industria auto, in cadrul caruia oferim servicii de finisaj (sablare, aplicare de primer si vopsire intr-o nuanta de negru fin texturat) al unor piese speciale destinate tuturor marcilor de autovehicule.
- Ce anvergura au avut cresterile din ultimii doi ani?
- In intervalul respectiv, avansul cifrei de afaceri s-a plasat in jurul valorii de 10%. O explicatie pentru aceste rezultate bune, realizate pe timp de criza, rezida in faptul ca am fost foarte bine ancorati in piata si ne-am concentrat pe diversificare. Nu am asteptat in mod pasiv sa fim coplesiti de problemele inerente date de diversii factori perturbatori, ci am actionat inteligent si flexibil, deschizandu-ne oferta catre o serie de alte industrii, cum ar fi cea mentionata anterior sau cea a produselor electrocasnice. Unele fabrici, cum ar fi Arctic, nu fac fata intotdeauna cererii de finisaj al anumitor repere, iar in situatia respectiva externalizeaza serviciile in cauza. Incercam astfel sa compensam anumite scaderi ce ar putea avea loc in ceea ce priveste cererea venita dinspre partenerii activi in domeniul constructiilor. O astfel de dependenta nu este nici sanatoasa si nici de dorit.
 
- Cum decurg relatiile de afaceri cu firmele de pe segmentul tamplariei si fatadelor cortina?
- Din pacate, in sectorul respectiv cea mai mare problema este legata de plati. Tot timpul cautam sa identificam cele mai bune solutii, insa in continuare contractele nu sunt onorate la termenele discutate. Sunt necesare permanent eforturi din partea noastra pentru a recupera anumite sume, iar aceasta activitate este deosebit de stresanta. Circa 30% din tipul echipei manageriale este alocat unor astfel de activitati, ceea ce este absolut anormal, cu atat mai mult cu cat exista cazuri in care sunt invocate motive puerile, ce nu au nimic de-a face cu zona afacerilor. La acestea se adauga incidente nedorite, in care anumite companii pur si simplu dispar, declara falimentul, cazuri in care profitabilitatea noastra este afectata si mai mult, mai ales atunci cand sunt implicate nu numai servicii, ci si produse din categoria confectiilor metalice, facand pagubele mai dificil de gestionat.
 
- Oferiti detalii despre capacitatile tehnologice de finisaj in camp electrostatic pe care Analko le detine la acest moment.
- In prezent, operatiunile de vopsire se deruleaza pe patru linii complet automatizate, cu o capacitate de 30 de tone pe zi, la care se adauga o instalatie multimetal unde putem vopsi 60 - 70 tone de otel zilnic. Pe acest segment deocamdata nu ne propunem investitii noi. Deja este operationala o cabina Wagner de ultima generatie, care este varf de gama pe segmentul sau. Desigur, am alocat fonduri in alte directii, cum ar fi galvanizarea si anodizarea. Am realizat diverse studii referitoare la o potentiala dezvoltare pe acest din urma segment, insa concluziile au indicat faptul ca deocamdata nu exista o cerere suficienta pentru astfel de finisaje.
 
- Cum gestionati colaborarea cu furnizorii in conditiile inflatiei actuale a costurilor si problemelor existente in ceea ce priveste transportul, respectiv aprovizionarea?
- Odata cu criza si cu scumpirea accelerata a otelului si aluminiului, au fost momente in care o parte din furnizorii nostri traditionali au solicitat plata la livrare. Aceasta strategie de anulare a termenelor de plata nu a putut fi implementata de noi pe relatia cu clientii. Intre timp, cotatiile si-au mai revenit, insa pot sa se dezechilibreze in orice moment. Din nefericire, cresterea stocurilor nu constituie o solutie decat, probabil, pe termen scurt. In ceea ce priveste materia prima pentru finisaj, au fost, de asemenea, cateva mariri graduale de pret ca efect al sporirii costurilor rasinilor, cu toate ca intarzieri la livrare nu s-au inregistrat. Inca nu am reusit sa translatam cheltuielile suplimentare in pretul serviciilor prestate, dar incercam sa facem acest lucru. Este un demers dificil in conditiile in care presiunile concurentiale se accentueaza odata cu aparitia de vopsitorii, unele chiar in structura organizatorica a unor fosti clienti. Atuul nostru este insa legat de experienta si anvergura operatiunilor Analko, ceea ce ne permite sa ne derulam activitatea in conditii de siguranta a stocurilor si sa asiguram beneficiarilor cel mai scurt timp de raspuns, la un pret competitiv. De asemenea, la initiativa proprietarilor companiei, a fost instalata o retea de panouri fotovoltaice cu o putere de 0,5 MW la fabrica de langa Bucuresti, cu ajutorul careia s-a compensat in mare masura socul cresterii preturilor la energie.
 
- Mentionati cele mai importante lucrari la care au fost folosite profile vopsite in fabrica Analko.
- Aproape toate obiectivele majore includ sisteme finisate de noi. Reprezentative sunt, de exemplu, proiectele realizate de One United Properties, la care se adauga complexul Stejarii - Baneasa si sistemele folosite pentru reabilitarea pasajului Unirii, din Bucuresti. De asemenea, colaboram cu Etem - Bulgaria pentru o serie de proiecte amplasate in Germania. In cazul pasajului Unirii, am subcontractat impreuna cu Bog’art partea de confectii metalice si placari (panouri din cornier si tabla expandata), pe care le-am vopsit in nuante de gri si galben. Cea mai mare provocare a fost termenul impus, mai mic de 40 de zile. Faptul ca detinem linia multimetal mentionata anterior a constituit un avantaj net, tratamentul chimic prealabil vopsirii (cu functie anticoroziva si de fixare) fiind realizat cu materiale nanoceramice.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2022)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
TSV
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left