Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 07 Februarie 2023
ABONARER REVISTE
PAGINA PERSONALIZATA


SELENA ROMANIA SRL

SELENA ROMANIA SRL

Adresa: Str. Drumul Mare, Nr. 26-28, sat Olteni, Clinceni, Judet Ilfov
Telefon: 021/467.03.30
Fax: 021/467.03.40
E-mail: office.selena@tytan.ro
Web site: www.tytan.ro
Domenii: Adezivi si spume poliuretanice
Descriere activitate
Furnizor de spuma poliuretanica si alte materiale utilizate in industria constructiilor.
Prezentare companie/institutie
 
Peste doua decenii de succes ale grupului Selena pe piata din Romania
 
Brandul Tytan - un reper recognoscibil de toti profesionistii din industrie
 
Selena - un important producator si distribuitor mondial de produse chimice pentru constructii - este prezenta pe piata din Romania de mai bine de 20 de ani, fiind prima companie din cadrul grupului activa in afara granitelor Poloniei. Extinderea a constituit o etapa importanta in istoria societatii, intrucat, odata cu infiintarea subsidiarei autohtone, a inceput expansiunea constanta pe piata mondiala, firma poloneza ajungand ca, in prezent, sa activeze prin intermediul a 35 de companii in 17 tari din intreaga lume. „Selena Romania a constituit o borna extrem de importanta in istoria noastra, intrucat infiintarea sa a fost semnalul demararii operatiunilor de extindere internationala. La momentul respectiv, in Polonia detineam 30% din piata spumelor poliuretanice de montaj si a etansantilor pentru constructii, avand, totodata, o cota de 40% pe segmentul adezivilor de montaj - o limita greu de depasit. Am avut cateva optiuni: sa vand afacerea, sa incep sa investesc in alte afaceri sau Selena sa devina o companie internationala. Am ales ultima varianta”, a afirmat Krzysztof Domarecki, fondatorul si actionarul principal al grupului.
Eficienta maxima a operatiunilor pe o piata extrem de dinamica
Oficialul companiei a continuat afirmand ca „mai intai am calatorit singur in fiecare tara, cercetand piata. Romania a fost prima pe lista, deoarece se potriveste bine din punct de vedere cultural cu Polonia, perspectiva fiind destul de buna in ceea ce priveste rentabilitatea investitiei. Astazi, dupa 21 de ani, noi continuam sa dezvoltam operatiunile in Romania si intentionam sa facem incursiuni pe alte piete”. Practic, activitatea Selena pe piata romaneasca a demarat in anul 2000, adica simultan cu momentul lansarii sistemului Tytan 65, constituind prima spuma PU de montaj performanta, care a revolutionat segmentul instalarii ansamblurilor de ferestre si usi. Acesta a reprezentat produsul care a devenit piatra de temelie a succesului Selena pe piata locala, o solutie promovata sub un brand cu rezonanta, destinat aplicarii profesionale: Tytan Professional. In 2012, firma si-a consolidat pozitia detinuta pe piata prin preluarea fabricii de productie a mortarelor uscate si tencuielilor decorative Euro MGA, una dintre cele mai vechi marci locale de profil. Punand accent pe dezvoltare, avand conturata o viziune clara si manifestand permanent ambitia de consolidare a rezultatelor financiare, Selena si-a imbunatatit tehnologia de productie din cadrul fabricii respective, beneficiind de aportul propriei echipe de cercetare-dezvoltare, fapt ce a facut posibila lansarea marcii Euro MGA Professional in 2018. „De-a lungul anilor, am muncit din greu pentru a ne castiga reputatia unui partener de incredere si am reusit acest lucru printr-un marketing ambitios si prin promovarea unor produse si sisteme inovatoare, care au scurtat timpul lucrarilor specifice. Trebuie mentionat ca la acest obiectiv o contributie importanta a avut si dorinta noastra de construire, intr-un mod responsabil, a unor noi piete. O caracteristica primordiala a organizatiei noastre este cea a angajamentului de a furniza solutii de inalta calitate, nu numai in ceea ce priveste produsele, ci si referitor la serviciile asigurate clientilor - o strategie care ne-a ajutat sa ne construim, de-a lungul anilor, imaginea unui partener de incredere. Afacerea Selena Romania se refera atat la vanzari prin intermediul unei retele extinse de distribuitori si parteneri comerciali sau a unor lanturi mari de comert cu amanuntul, cat si de training-uri si demonstratii, precum si la o comunicare extinsa. Prin intermediul reprezentantilor nostri de vanzari si a consilierilor tehnici aflati in orase-cheie, reusim sa fim realmente prezenti la nivel national, inclusiv in mod direct pe santierele de constructii. Lucram indeaproape cu profesionistii din industrie, angajarea acestora intr-o serie de seminarii web sau intalniri fata in fata la centrul nostru de formare reprezentand unul dintre punctele forte ale fimei noastre. Scopul este acele de a obtine o eficienta mai mare in constructii, atat de necesara pe o piata extrem de dinamica, cum, este cea din Romania”, a declarat Wojciech Lada, directorul general al Selena Romania.
 
Majorare de peste 20% a cifrei de afaceri in anul 2020
Prin urmarirea constanta a strategiei stabilite pentru intervalul 2019 - 2022, Selena Romania nu numai ca nu a fost afectata de provocarile anului 2020, dar a reusit chiar sa-si consolideze pozitia pe piata de profil. In 2020, vanzarile au crescut cu peste 20% fata de exercitiul financiar precedent, iar printr-un management rational al costurilor si un mix potrivit de produse, castigurile companiei s-au imbunatatit considerabil. Astazi, firma are peste 800 de parteneri activi si distribuitori, implementand ideile consacrate in strategia grupului: dezvoltare durabila - initierea si promovarea solutiilor „verzi” in constructii, cultura muncii inteleasa pe scara larga si un model de management in care fiecare angajat este imputernicit sa contribuie la dezvoltarea organizatiei.
Echipa din Romania este formata, in prezent, din 75 de persoane, dintre care multi au fost alaturi de firma pentru mai mult de peste 15 ani. Selena participa, de asemenea, la activitati care vizeaza consolidarea cooperarii economice polono-romane, inclusiv prin apartenenta la Camera Bilaterala Romano-Poloneza de Comert si Industrie (PRBCC). „Relatiile dintre cele doua state sunt deosebit de solide si se bazeaza pe o cooperare excelenta, sustinuta de parteneriatul strategic demarat in 2009 si reinnoit in 2015. Romania este una dintre cele mai importante destinatii de investitii pentru firmele poloneze, intrucat ofera conditii favorabile si un mediu stimulativ pentru cresterea afacerilor. Conform datelor din Registrul Comertului, la sfarsitul lunii decembrie 2020, in Romania erau inregistrate 1.260 de companii cu capital polonez, iar acest numar este in continua crestere. In ceea ce priveste camera bilaterala de comert si industrie, aceasta a luat fiinta in 2016 la Varsovia, in prezenta ministrilor de externe romani si polonezi. Selena este unul dintre fondatorii organizatiei, de pe pozitia sa de investitor important in Romania. Succesul sau pe piata locala a contribuit, fara indoiala, la consolidarea cooperarii economice dintre tarile noastre”, a afirmat Anita Imbre, director general al PRBCC.
Orientare spre sistemele ce asigura cresterea performantei si a eficientei
In prezent, Romania are un potential imens, atragand investitorii straini inclusiv prin taxe mici (10% taxe si 16% impozit, precum si un TVA redus la 19%). In plus, este a saptea tara din UE in ceea ce priveste populatia, avand 19 milioane de consumatori, a caror putere de cumparare a crescut semnificativ in ultimii ani. Pe baza datelor din 2019, Romania a fost clasificata de Banca Mondiala pentru prima data ca un stat cu venituri ridicate. Inainte de pandemie, economia locala a crescut cu peste 4,5% de la un an la altul, comparativ cu avansul de 1,9% consemnat in UE. Conform celor mai recente informatii, in a doua jumatate a anului 2020, PIB-ul a scazut cu 4,7%, in principal din cauza restrictiilor legate de noul coronavirus. Dar industria constructiilor a reusit sa faca fata crizei. Proiectele au crescut cu 15% in trimestrul al treilea din 2020, iar lucrarile de renovare si reparatie s-au majorat cu 55%, respectiv 34%. In plus, industria din Romania se deschide tot mai mult catre produse si tehnologii noi, imbunatatite, inclusiv catre cele furnizate de Selena Group, care au o contributie majora la cresterea performantei si a eficientei.
 
Jacek Michalak, CEO al Selena Group:
„Suntem actualmente o companie internationala, cu activitate in peste 100 de piete de pe intregul mapamond si permanent ne aflam in cautarea unor oportunitati de extindere. Planurile noastre de achizitii acopera mai multi ani. Procesul respectiv este lung, insa speram sa materializam prima tranzactie inainte de finele exercitiului financiar in curs. Brandul nostru principal - Tytan Professional - are in continuare o pozitie competitiva excelenta si beneficiaza de un sistem de distributie ce atrage tot mai multi clienti. Aceasta se intampla inclusiv datorita atentiei cu care a fost construita marca respectiva, fara a uita insa ca succesul Selena este rezultatul direct al eforturilor unei echipe globale, puternic implicate in dezvoltarea grupului”.
 

 
WINS FLEX - sistem triplustratificat din gama Tytan Professional pentru etansarea si izolarea ferestrelor
 
20 de ani de garantie pentru etanseitate
WINS Flex este un sistem flexibil triplustratificat, foarte rezistent la conditii climatice extreme, fiind destinat izolarii si etansarii ferestrelor, fara a necesita pregatirea speciala a peretelui interior al golului de zidarie (intradosul deschiderii). Chiar si in cazul ferestrelor de mari dimensiuni, produsul preia deformatiile provenite din dilatari sau contractii, absoarbe vibratiile transmise de elementele cladirii si asigura etanseitatea rostului in cazul unor solicitari mari, provenite din conditii climatice extreme.
Utilizari recomandate:
    Izolarea si etansarea ansamblurilor de tamplarie de mari dimensiuni si a ferestrelor instalate la constructiile noi:
  • pereti din cadre si rame de lemn;
  • ziduri intr-un singur strat;
  • ziduri in strat dublu (dotate cu termosistem);
  • ziduri triplu stratificate fara ancadrament.
Alte utilizari:
    Izolarea si etansarea tamplariei in lucrarile de inlocuiri a ferestrelor la cladirile existente.
Trei zone de izolare si etansare a tamplariei:
  • Zona exterioara este responsabila pentru protejarea imbinarii dintre fereastra si zidarie impotriva factorilor externi, inclusiv a conditiilor climatice. Functia de etansare este indeplinita de folia lichida exterioara WINS.
  • Zona functionala de izolare este cea care asigura protectia termica si fonica necesara. Functia de izolare este indeplinita de spuma rapida de izolare WINS FLEX.
  • Zona interioara constituie practic bariera de delimitare a mediului interior de cel exterior, evitand curentii de aer necontrolati in rostul fereastra-zid. Functia de etansare este indeplinita de folia lichida interioara WINS.
Produsele integrate in sistemul WINS FLEX:
  • WINS folie lichida exterioara, permeabila la vapori. Aceasta este un produs monocomponent. Cu o textura cremoasa pe baza de dispersie apoasa acrilic - polimerica, creeaza o pelicula flexibila impermeabila si durabila;
  • WINS Flex spuma poliuretanica de izolare cu bune proprietati termice si acustice. Rezistenta la formarea mucegaiului si ciupercilor. Spuma foarte flexibila.
  • WINS folie lichida interioara, cu permeabilitate scazuta la vapori. Acest produs monocomponent este neutru din punct de vedere chimic si adera la majoritatea materialelor de constructii.
Conditii de aplicare:
  • Temperatura de la +5˚C la +30˚C
  • Temperatura produsului si a pistolului de la +5˚C la +30˚C (optim +20˚C)
  • Temperatura suportului de la +5˚C la +30˚C.
 

 
Crestere de 20% a cifrei de afaceri intr-o perioada dificila
“Ne concentram eforturile pentru a comunica intr-un mod cat mai eficient avantajele unor produse de calitate”
 
Wojciech Lada, General Manager Selena România
Selena Romania este un nume sonor pe piata de sigilanti si etansanti din tara noastra, inca de la infiintarea sa compania implementand o politica agresiva de marketing prin care a reusit ca, in scurt timp, sa se impuna in perceptia utilizatorilor profesionisti - si nu numai - ca un brand de incredere ce furnizeaza solutii eficiente si fiabile. Marca Tytan a devenit una dintre cele mai cunoscute pe piata de profil, iar, prin calitatea tehnica a produselor comercializate si prin viteza de inovare, a castigat increderea expertilor in instalarea ansamblurilor de tamplarie termoizolanta. Orientarea strategica spre produs a facut posibila dezvoltarea unor solutii optime, ce permit instalarea profesionala a ferestrelor si usilor, respectand cele mai exigente norme de montaj, in conformitate cu ghidul ift/RAL. Compania a reusit sa depaseasca in totalitate problemele generate de criza pandemica, iesind consolidata din aceasta provocare fara precedent si propunandu-si sa accelereze ritmul proceselor de dezvoltare, in vederea consolidarii pozitiei competitive. Managerul general al subsidiarei locale, Wojciech Lada, este increzator in succesul strategiei actuale si considera ca Selena mai are inca multe lucruri de spus pe o piata atat de dinamica, asa cum este cea din tara noastra.
 
- La cat estimati nivelul cantitativ si valoric al pietei de etansanti si sigilanti din Romania, precum si cota pe care Selena Romania o detine in acest sector de activitate.
- Referitor la piata in ansamblul sau, este dificil de realizat o estimare cu un grad acceptabil de precizie. Ceea ce stim cu certitudine este ca anul 2020 a marcat, in pofida provocarilor generate de pandemia Covid-19, o crestere de 20% fata de exercitiul financiar precedent pentru compania noastra. Explicatia rezida in faptul ca am inceput foarte bine anul, cu vanzari in crestere in trimestrul intai, iar apoi am reusit sa recuperam, spre sfarsitul intervalului de raportare, scaderile consemnate in perioada aprilie - iunie, marcata de starea de urgenta. Conform datelor de care dispunem la momentul actual, Selena Romania detine o cota de piata de doua cifre pe segmentul de etansanti si sigilanti.
- Ce vanzari ati inregistrat in 2020 si in prima jumatate a anului curent, si care sunt previziunile pe termen scurt si mediu, in conditiile date de criza sanitara in curs de desfasurare?
- Dupa cum precizam anterior, anul trecut a inceput foarte bine pentru noi mai ales in ceea ce priveste divizia de Ferestre & Usi, astfel incat in primele trei luni am raportat cresteri sustinute, dupa care am avut un declin in cel de-al doilea trimestru. 2021 este un an care a inceput pe fondul scumpirilor materiilor prime, ceea ce a incetinit putin viteza de rotatie a produselor. La momentul de fata, se pare ca piata este in expectativa, cel putin cu privire la inceperea de proiecte noi, in conditiile in care obiectivele incepute se apropie de finalizare. Speram ca lucrarile de reabilitare termica ce au o componenta de reabilitare a tamplariei sa redemareze in forta cat de curand si sa impulsioneze piata interna prin volume mari, care sa se adauge la dezvoltarile rezidentiale aflate in derulare. Pe termen lung, piata din Romania are un mare potential de crestere din doua perspective majore: deficitul de locuinte in orasele dezvoltate si reabilitarile termice la nivel national, pentru cresterea eficientei energetice. Sper ca acest din urma obiectiv sa devina tot mai mult mai luat in considerare atat de institutiile statului si dezvoltatori, cat si de beneficiari. Revenind la compania noastra, intentionam sa ne concentram atentia pe solutiile ”verzi”, care contribuie la sporirea eficientei energetice a cladirilor, pe produsele integrate care sunt testate si certificate ca sistem, pe materialele destinate profesionistilor care sa le asigure o aplicare eficienta si rapida, precum si mai multe montaje in aceeasi zi - aspect vital pe o piata tot mai afectata de lipsa fortei de munca. Pentru o mai buna intelegere a solutiilor noastre am devenit membri Romania Green Build Council in ideea de a sustine in eforturi conjugate eficienta energetica.
- Care au fost masurile implementate de companie pentru a depasi problemele generate de criza sanitara?
- Cel mai mult ne-a preocupat in aceasta perioada dezvoltarea accelerata in directia digitalizarii, actiunile intreprinse fiind subordonate scopului respectiv. Ne-am propus sa devenim foarte vizibili in mediul online, sa ne sporim interactiunile cu partenerii prin videoconferinte si webinare si sa ajungem, astfel, cu o informatie tehnica relevanta la cat mai multi utilizatori.
- Nominalizati cele mai noi solutii incluse in portofoliu, cu accent pe sistemele destinate instalarii profesionale a ansamblurilor de tamplarie termoizolanta.
- Pe acest segment promovam deja cu succes solutiile WINS, care au fost recent lansate si constituie sisteme integrate de etansare si izolare a ferestrelor, ce raspund in mod optim cerintelor si nevoilor actuale ale pietei. Astfel, sistemul triplustratificat de etansare si izolare a ferestrelor reprezinta o tehnologie pe baza de folii lichide, care este conforma cu normele si standardele europene de eficienta energetica. Am luat in calcul o serie de exigente, cum ar fi etanseitatea la curentii de aer, senzatia de fereastra „calda", eliminarea riscului de aparitie a fenomenului de condens si stoparea mucegaiului sau ciupercilor atat in zona de jonctiune cu zidaria, cat si in ariile adiacente acesteia.
- Ce previziuni aveti pentru intervalul urmator in ceea ce priveste evolutia sectorului in care activati?
- Avand in vedere sistemul complet de distributie, ce presupune colaborarea directa cu producatori de profile, ferestre si usi, precum si cu marile depozite specializate si centre de bricolaj, consideram ca produsele noastre beneficiaza de intreaga vizibilitate necesara pentru ne asigura un nivel ridicat al livrarilor in perioada urmatoare. Compania noastra isi propune sa atinga obiectivele financiare stabilite la inceputul anului si sa inregistreze o crestere mai accelerata fata de cea a pietei de profil, in ansamblul sau. Speram ca sfarsitul anului sa fie mai dinamic si sa beneficiem de un mediu stabil de crestere.
- Ce mesaj aveti pentru piata pe care activati - atat pentru parteneri, cat si pentru competitori?
- In acest moment ne dorim ca acest sector, supus deja unor presiuni mari, cum ar fi cresterea preturilor si disponibilitatea limitata a materiilor prime, sa aiba maturitatea de a mentine calitatea si de a pastra standarde profesionale de montaj. Ne concentram eforturile pentru a comunica intr-un mod cat mai eficient avantajele unor produse de calitate, ale unor sisteme testate impreuna, pentru a garanta parametrii tehnici rezultati la finalul montajului. Un aspect important este legat inclusiv de specializarea fortei de munca. Sunt detalii care fac diferenta la montaj si ne propunem sa certificam cat mai multi instalatori, pentru a creste performanta ferestrei pe care o primeste beneficiarul. La toate cele mentionate anterior se adauga responsabilitatea furnizorului de a explica avantajele unei solutii mai performante si mai durabile, care in timp se dovedeste a fi mai rentabila din punct de vedere al costurilor de operare (energie consumata pentru incalzire/racire).
(articol aparut in revista Fereastra, editia Iunie/Iulie 2021)

Produse & tehnologii

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
Meesenburg
rehau
2021-video-fer
TOP-500-PRODUCERS
IN CURAND, prima editie
IANUARIE-FEBRUARIE 2023!
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza