AGC: Previziunile de crestere anuala a vanzarilor raman la nivelul de numai +1,1% |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Nov 2019 06:26 |
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primelor noua luni ale anului in curs, explicand ca, pentru divizia de sticla arhitecturala, industriala si auto, s-a remarcat o scadere puternica a profitului operational, in pofida masurilor de ajustare in sens pozitiv a pretului de vanzare, din cauza sporirii exponentiale a costului materiilor prime si energiei, precum si a cheltuielilor logistice. Totodata, pe fondul unui regres al livrarilor, cu toate ca acestea au ramas consistente din punct de vedere cantitativ, precum si ca urmare a fluctuatiei yenului fata de alte monede, cifra de afaceri a acestui segment de business s-a diminuat, desi managementul grupului considera ca departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Acesta a fost supus recent unei restructurari, atat pentru a include toate produsele din sticla ale AGC (inclusiv pentru aplicatii din domeniul electronic/electrocasnic – sticla tip display), cat si pentru pregatirea raportarii conform noilor standarde IFRS 16. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului s-a stabilizat ca valoare, fata de perioada similara din 2018, iar in aceste conditii, pentru anul in curs raman valabile estimarile din planul de afaceri, bazat pe premise realiste, ce presupune o crestere cu +1,1% a vanzarilor nete din 2019 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.540 miliarde JPY (usor peste 14,11 miliarde USD), dar pe baza continuarii trendului actual, de eventuala sporire a livrarilor de materiale chimice, in conditiile unui profit operational mai redus (calculat la 105 miliarde yeni, ce reflecta o diminuare de -12,9%), avandu-se, insa, in vedere o depreciere a rentabilitatii nete, la 51 miliarde JPY (-50%), ca urmare a ascensiunii costurilor operationale – si nu numai.
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri totala a diviziei de sticla s-a plasat, in 2018, la 559,2 miliarde yeni (sau aproape 5,1 miliarde USD), fiind mai mica fata de incasarile consemnate in perioada similara din 2018, care au fost de circa 574,5 miliarde JPY. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (componente speciale pentru electronice, respectiv substante chimice), precum si de eliminarile necesare, in perioada de referinta AGC a raportat o diminuare a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.123,7 miliarde yeni (sau circa 10,29 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta scadere a vanzarilor nete la nivel de grup, dar care poate fi asimilata mai degraba unei stabilizari, tinand cont de rulajul de 1.126,1 miliarde yeni din ianuarie-septembrie 2018, este, mai degraba, pusa pe seama fluctuatiei livrarilor pentru fiecare divizie in parte, pe fundalul restructurarilor din motive de simplificare a raportarii financiare incepand din acest an, singura sectie ce s-a remarcat, deocamdata, printr-o crestere fiind cea de componente pentru electronice.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016 (-3,3%) si cu vanzari nete de 1.463,5 miliarde yeni (circa 13,59 miliarde USD) in 2017 (+14,1%), respectiv, cu o cifra de afaceri de 1.522,9 miliarde yeni (13,87 miliarde USD) in 2018 (+4,1%), este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2018, o cifra de afaceri neta de 722.914 lei (in conditii de profitabilitate), in 2017 acest indicator a fost de 695.608 lei, la nivelul lui 2016 a inregistrat 636.900 de lei, in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|